//
کدخبر: ۴۰۱۵۸۷ //
آشپزی | خورشت | خورشت ناردون

طرز تهیه خورشت ناردون | فوق العاده جذابه !

شاید برایتان سوال باشد که خورشت ناردون چیست؟ خورشت ناردونی ترکیبی بینظیر از مرغ و انار است که برای مجالس، عروسی ها و مهمانی های شمالی بسیار رواج دارد اما خورش ناردون با غاز و اردک مجلسی تر است که طرز پخت آن با مرغ تفاوت زیادی ندارد که در نکات کلیدی این غذا به آن اشاره کرده ایم.

طرز تهیه خورشت ناردون | فوق العاده جذابه !
به گزارش فرتاک نیوز،

خورشت ناردون شمالی یکی از محبوب ترین غذا ها در بین غذاهای محلی شمال کشور است. این غذا که به جوجه ناردونی، خورشت اناردون و یا خورشت انار دانه نیز معروف است، در بین پیشنهادهای شب یلدا یک پیشنهاد ایده آل محسوب میشود. چرا که شامی مناسب، خوش طعم و خوش رنگ برای شب یلداست. 

برای پخت خورشت ناردون میتوان روش های مختلفی به کار برد. همچنین خورش ناردون گیلانی با خورش ناردون مازندرانی تنها در چند ترفند ساده ی پخت تفاوت دارد و اصل هر دو غذا یکی است. انتخاب مواد اولیه و طعم غذا به ذائقه شما بستگی دارد که خورشت ناردون ترش، شیرین و یا ملس میپسندید. برای یادگیری مرحله به مرحله این غذا، با آموزش خورشت ناردون همراه باشید.

 

مواد لازم برای خورشت ناردون برای 6 نفر

مرغ کامل 1 عدد

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

پیاز خرد شده 2 عدد

سیر رنده شده 4 حبه

رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری

رب انار 4 قاشق غذاخوری

آب انار 2 پیمانه

دانه انار مقداری

گشنیز تازه و خرد شده 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 یا 2 قاشق غذاخوری

روغن کمی

نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه خورشت ناردون

مرحله اول:

ابتدا مرغ را بشویید و به قطعات دلخواه برش بزنید. سپس در ظرفی با نمک، فلفل و پاپریکا مزه دار کنید و اجازه دهید تا آماده شدن بقیه مواد استراحت کند تا طعم دار شود.

مرحله دوم:

روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد مرغ ها را داخل قابلمه قرار دهید و به مدت 8 دقیقه در روغن سرخ کنید. سپس تکه های مرغ را خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم:

پیاز ها را خیلی ریز خرد کنید و دانه های انار را جدا کنید. قابلمه ای را روی حرارت ملایم گذاشته و پیازها را با کمی روغن به مدت 10 دقیقه تفت دهید تا زمانی که پیازها نرم شوند. سپس سیر رنده شده، گشنیز خرد شده، دانه های انار، نمک و فلفل را اضافه کنید و 5 دقیقه دیگر تفت دهید. (می توانید کمی دانه انار برای تزئین و سرو غذا نگه دارید.)

مرحله چهارم:

رب گوجه فرنگی، رب انار و آب انار را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یک دست شود. زمانی که مایع به جوش آمد مرغ ها را اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید مرغ ها به مدت 30 الی 45 دقیقه بپزند و خورش جا بیفتد.

مرحله پنجم:

زمانی که مرغ ها کاملا پختند و سس خورش غلیظ شد؛ خورشت آماده سرو است. خورشت را با دانه های تازه انار تزیین کنید و همراه با برنج یا نان نوش جان کنید. در کنار این غذا از انواع ترشی نیز میتوان استفاده کرد.

PomegranateChickenn

نکات کلیدی تهیه خورشت ناردون :

– اگر اناری که استفاده می کنید خیلی ترش است، می توانید 1 قاشق غذاخوری شکر به خورشت اضافه کنید تا طعمی ملس داشته باشید. البته میزان شکر بستگی دارد که تا چه میزان دوست دارید خورشت شیرین شود.

– استفاده از رب گوجه فرنگی اختیاری است ولی اگر میخواهید خورشت خوش رنگ تری داشته باشید توصیه می شود.

– اگر خورش ناردون غاز و یا اردک تهیه می کنید باید یک الی دو حبه سیر بیشتر بریزید و زمان پخت را نیز کمی بیشتر کنید.

– در صورت تمایل به دستور خورش ناردون میتوانید نصف پیمانه آلو بخارا و یا یک قاشق چایخوری گلپر نیز اضافه کنید.

– این غذا با انار خشک هم تهیه می شود. اگر از انار خشک استفاده می کنید باید حتما رب گوجه فرنگی و مقدار بیشتری آب در خورشت بریزید.


 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان