//
کدخبر: ۳۹۱۹۵۸ //
کباب کوبیده مرغ | طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

رعایت دو نکته مهم در زمان تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی/ این دو تا یادت نره+ ویدئو

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ را بدانید.

رعایت دو نکته مهم در زمان تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی/ این دو تا یادت نره+ ویدئو
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه کوبیده مرغ چند تا نکته داریم. اول این­که حواستان باشد به ازای هر یک کیلوگرم گوشت مرغ که ترکیبی از ران و سینه استفاده بکنید چون سینه خالی خیلی خشک می­شود.

حتماً حتماً 50 گرم دنبه استفاده بکنید یا می­توانید 100 گرم از قلوه­گاه گوسفند استفاده کنید ولی دنبه بهتر است. تقریباً 20، 30 گرم هم به آن به ازای هر یک کیلو تمام مقادیری که می­گویم برای 1 کیلو است. دیگر خودتان تبدیل کنید. کره آب شده در موادمان داریم. 2 تا پیاز متوسط داریم. برای یک کیلو گوشتمان 2 پیاز متوسط داریم این سایزی. یا یه دو نه پیاز درشت.

یک خورده جعفری ساطوری شده داریم به همراه زعفران و نمک و فلفل قرمز. بریم که شروع بکنیم. خب من می­خواهم با پیازم شروع بکنم پیاز کوبیده مرغ را نباید خیلی آبش را بگیرید. مثل کوبیده گوشت که تفاله بشود با دست آبش را بگیرید یک مقدار هم آب بماند.

خب برویم سراغ چرخ گوشت. این آبش را در همین حد بگیرید کافی است. پیازمان را چرخ کردیم. پیازتان را اگر یک ساعت داخل یخچال یک کیسه بکشید روی آن استراحت بدید آن حالت اسیدی­اش از بین می­رود. خیلی بهتر می­شود.

الان می­خواهم مرغم را با دنبه قاطی کنم. باید دو بار چرخشون بکنیم. اول چرخش می­کنم در مرحله دوم پیاز هم به آن اضافه می­کنم. این شد چرخ اولمان. حالا الان موقعی است که به آن پیاز اضافه می­کنم. پیازمو می­زنم، کره آب شده، کره خیلی عطرشو خوب می­کنه.

به همراه زعفران. زعفران که اضافه کردم، ادویه خاصی هم ندارد. نمک می­زنین به آن این مرحله.

با کمی فلفل قرمز، فلفل سیاه نزنید رنگش را بد می­کند. این را یک مخلوطش می­کنم، یک نصف کره هم داشتیم که آن برای بغل منتقل است که روش می­­زنیم. خب می­ریم برای چرخ دوم. مرغمان را دوبار چرخ کردیم موادمان هم به آن زدیم آخر سر فقط مانده جعفری.

جعفری خورد شده را اضافه می­کنم به آن، خیلی قیافه­­اش را جذاب می­کند. کسانی هم که دوست ندارند می­توانند اضافه نکنند. قشنگ ورزش می­دهیم داخل یخچال می­گذاریم دو تا سه ساعت استراحت بکند. آماده است ک به سیخ بگیریمش. مایع کوبیده داخل یخچال استراحت کرد از قبل هم که ورزش داده بودیم.

الان آماده است که به سیخ بکشیم. آموزش سیخ کشیدن رو کامل در آموزش کباب کوبیده دادم می­توانید ویدیو کباب کوبیده را ببینید در کارد بالا که آموزش سیخ کشیدن و همه نکاتش را گفته­ام می­توانید بروید آن­جا ببینید. یک ذره دستم را آب می­زنم.

خیلی از کباب گوشت راحت­تر سیخ گرفته می­شود. قشنگ بزنید بیارید پایین سر و ته کارتان را ببندید. این می­شود بیس کارتان. حالا دستتان را یک آب میزنید با شصت می­خواهید نقش بندازید با شصت شروع می­کنید کبابتان را نقش انداختن. ته کارتان را هم می­بندید به حالت قیچی نریزد.

این می­شود سیخ گرفتن کباب مرغمان. خیلی هم راحت است. آمدیم در حیاط کباب­ها را درست کنیم. منتقل آتش کردم، ذغالش را تخت کردم، یک ذره آتشش بخوابد. سیخ­ها یک ذره که رنگش عوض شد برش­ گردانید، کوبیده مرغ مثل کوبیده گوشت نیست.

اصلاً نگران ریختن کبابتان نباشید. کوبیده مرغ ریختن تو کارش نیست. به این مرحله که رسیدیم یک کره آب شده داریم، با قلمو روی کباب­هایتان بزنید، که کبابتان خشک نشود. پشتش هم می­زنیم. کباب­هایمان دارد آماده می­شود. می­رویم که بکشیم و سروشان کنیم. سر و ته سیخ را که آزاد کنید راحت کبابتان در می­آید.  

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
حجم ویدیو: 51.47M مدت زمان : ۰۰:۰۸:۵۱ دانلود
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان