//
کدخبر: ۳۹۱۰۹۷ //
طرز تهیه ته دیگ رستورانی

ته دیگ رستورانی مخصوص با طعم فوق العاده رو این طوری درست کن

ته دیگ رستورانی که همیشه طرفداران زیادی دارد به راحتی و سریع درست میشود و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد، برای پخت ته دیگ رستورانی از روش‌های مختلف و طعم دهنده‌های متنوعی استفاده می شود.

ته دیگ رستورانی مخصوص با طعم فوق العاده رو این طوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته دیگ رستورانی در ادامه همراه ما باشید.

ته دیگ رستورانی

طرز تهیه ته دیگ رستورانی

مرحله اول

برای پخت و تهیه ته دیگ رستورانی ابتدا برنج را کمی بپزید و آبکش کنید تا نرم شوند، سپس یک زرده تخم مرغ را داخل طرفی بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد مقداری وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

وقتی عطر وانیل آزاد شد و با تخم مرغ ترکیب شد، سپس مقداری زعفران را در ظرفی بریزید و کمی آب جوش روی آن بگیرید و بگذارید تا دم بکشد، بعد مقداری زعفران دم کرده غلیظ را هم روی تخم مرغ بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم

سپس به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان اگر عطر گلاب را دوست دارید کمی گلاب را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا بوی گلاب در مواد پخش شود و بعد ۳ قاشق ماست سفت و شیرین را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

بعد کمی نمک و مقداری روغن را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و مایه ته دیگ یکدست و چرب شود و عطر و طعم همه مواد با یکدیگر ترکیب شود و رنگ زعفران کاملا در مخلوط باز و پخش شود.

مرحله پنجم

سپس به اندازه ۴ کفگیر برنج آبکش شده را روی مخلوط بریزید و با قاشق کاملا با هم مخلوط کنید تا همه برنج‌ها رنگ زعفران را به خود بگیرند و خوش رنگ شوند و طعم و عطر گلاب و زعفران و وانیل کاملا به خورد برنج‌ها برود.

مرحله ششم

بعد از آن کف قابلمه یا قالب کمی روغن بریزید و در سطح آن پخش کنید و سپس مایه ته دیگ را در آن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سرخ و آماده شود و یا در فر با دمای ۱۶۰ درجه به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه بپزید تا پخته شوند.

مرحله هفتم

وقتی برنج ته دیگ را در قابلمه یا قالب ریختید می‌توانید برنج ساده و آبکش شده را هم روی آن بریزید تا هم زمان با پخت ته دیگ برنج نیز پخته شود ولی اگر خواستید ته دیگ را به تنهایی درست کنید فقط از برنج مخلوط با مواد استفاده کنید.

مرحله هشتم

بعد از پخت ته دیگ آن را از روی حرارت بردارید یا از فر دربیاورید و با چاقوی تیز برش بزنید، سپس ته دیگ رستورانی را در ظرف مناسب بچینید و همراه با غذا در وعده نهار و یا شام در کنار خورشت‌ها و یا کباب و انواع دورچین سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۱۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان