//
کدخبر: ۳۹۶۷۶۵ //

قشم، جزیره اسرارآمیز و زیبای خلیج فارس| ۵ جاذبه دیدنی که نباید از دست بدهید

جزیره قشم یک جزیره زیبا و بزرگ در خلیج فارس است که دارای طبیعت بکر و منحصر به فرد، آثار تاریخی و فرهنگی و امکانات گردشگری است.

قشم، جزیره اسرارآمیز و زیبای خلیج فارس| 5 جاذبه دیدنی که نباید از دست بدهید
به گزارش فرتاک نیوز،

جزیره قشم یکی از شگفت انگیز ترین نقاط این کره خاکی است که در جنوب ایران و در میان آب های خلیج فارس قرار گرفته است . قشم از نظر تقسیمات استانی به استان هرمزگان تعلق داشته و بزرگ ترین جزیره در تنگه هرمز محسوب می گردد . قشم از شمال با شهر بندرعباس و از شرق با جزیره لارک همسایه بوده و نیز از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر  ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک می رسد .

جزیره قشم دارای پدیده های شگفت انگیزی است که برخی از آن ها در جهان بی مانند بوده و در فهرست سازمان جهانی یونسکو ثبت شده اند . این جزیره دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است و بهترین فصول برای سفر به آن از اوایل پاییز شروع شده و تا اوایل فصل بهار ادامه خواهد داشت  . اما  آب و هوا در فصل تابستان یعنی تقریبا از خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و در این برهه از سال تعداد مسافران قشم به حداقل می رسد . از این رو ماه جاری و اردیبهشت ماه آخرین زمان برای سفر به قشم بوده و سپس می بایست برای سفر به قشم تا پایان تابستان صبر کنید .

در سالهای اخیر ، صنعت گردشگری و توریسم جزیره قشم رشد چشمگیری داشته و در همین راستا شاهد پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نظیر دهها هتل و اقامتگاه منحصر بفرد و همچنین مراکز خرید مدرن ومتنوع بوده ایم  و در پی آن روز به روز بر تعداد گردشگران نیز افزوده می شود .

در ادامه با ما  همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر برخی از دیدنی ترین پدیده های طبیعی قشم را بشناسیم .

ژئوپارک قشم

ژئو پارک قشم منطقه ای شگفت انگیز است که پدیده های نادر زمین شناسی و زیستی این منطقه را در خود جای داده است و در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز ثبت شده است . ژئو پارک قشم پدیده های نادری همچون غار نمکدان ، دره ستاره ها ، بام قشم ، جنگل های حرا و دهها مورد شگفت انگیز دیگر را در خود جای داده که توصیه می کنیم بازدید از آن ها را بیش از این به تعویق نیندازید  .

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه منطقه ای راز آلود و تماشایی است که از دو دره متقاطع با صخره های حفره دار تشکیل شده است . در اینجا صخره ها تحت تاثیر فرسایش شدید به اشکال مختلفی در آمده اند و گذر از میان آنها تجربه ای بی مانند و شگفت انگیز خواهد بود . گذر از میان این صخره های باریک گاه بقدری دشوار است که در میان راه حتی قادر به تماشای آسمان بالای سر خود نخواهید بود . توصیه می کنیم هنگام بازدید از این منطقه حتما با یک راهنمای راه بلد و با تجربه همراه شوید و آب کافی به همراه داشته باشید .

جزایر ناز

جزایر ناز در نزدیکی جزیره قشم قرار دارند و از طریق یک راه باریک به قشم متصل می شوند . این جزایر هر روز با بالا آمدن آب دریا و به هنگام جزر ، سر از آب بیرون می آورند . در این زمان راه باریکه‌ای از خشکی تا دل آب ظاهر می شود که با گذر از آن به جزایر ناز خواهید رسید . و زمان کوتاهی دارید تا شاهد مناظر شگفت انگیز دریا و برخورد موج ها با صخره ها باشید . در این زمان میتوانید بر روی جزیره ایستاده و به افق خیره شوید و حتی منظره تنگه هرمز و جزیره لارک را نیز از این نقطه خواهید دید. سپس و تا قبل از مد دریا می بایست خود را به قشم برسانید .

قلعه‌ پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره قشم است که یادگار سالها اشغال و استعمار پرتغالی ها در این منطقه است . گفتنی است بخش‌ هایی از جزایر خلیج فارس سالها تحت تصرف پرتغالی ها قرار داشت  و آنها از راههای آب به فعالیت های بازرگانی میان هند و اروپا می پرداختند . قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره‌ قشم و در نزدیکی بندر لافت  قرار دارد ، که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود  . این قلعه با استفاده از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است . در این قلعه‌ انبارهایی را می بینید که برای نگهداری اسلحه و مهمات مورد استفاده بوده و در کنار آن مقر فرماندهی ، زندان ، کلیسا ، سربازخانه و آب انبار دیده می شود .

دشت بوخو

این دشت زیبا و سرسبز محل زندگی و زیستگاه گونه های متنوعی از جانداران است که به خصوص در فصول سرد سال ، هوایی بهاری داشته و یکدست سر سبز و زیباست . کوه بوخو در وسط این دشت قرار دارد و ارتفاع آن به سیصد و پنجاه متر می رسد که بلندترین قله‌ در جزیره‌ قشم محسوب می گردد  . اینمنطقه زیستگاه خرگوش‌ ها ، آهوها و روباه‌ها بوده و بعید نیست حین گشت و گذار در این دشت دسته هایی از این جانوران را ببینید .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۶۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان