//
کد خبر: 569493

انصارالله یمن: توافق لبنان و اسرائیل، ائتلافی علیه مقاومت است

«محمد الفرح» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد توافق میان دولت لبنان و اسرائیل در واقع نوعی ائتلاف برای نابودی جریان مقاومت در منطقه است. او در اظهارات خود تأکید کرد که چنین توافق‌هایی با هدف تضعیف نیروهای مقاومت شکل می‌گیرد و پیامدهای مهمی برای معادلات منطقه‌ای خواهد داشت.

 به نقل از رسانه‌های یمن، «محمد الفرح» از رهبران جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که توافق بین دولت لبنان و دشمن اسرائیلی، ائتلاف برای نابودی مقاومت و توطئه علیه جنوب لبنان است.

وی گفت: خطرناک‌ترین جنبه این توافق، موفقیت دشمن اسرائیلی در انتقال نبرد به داخل لبنان است و نتیجه حتمی این توافق یکی از دو سناریو خواهد بود؛ جنگ داخلی ویرانگر لبنان یا اشغال مستقیم لبنان توسط صهیونیست‌ها. بنابراین مردم لبنان حق دارند این دولت دست‌نشانده را با هر وسیله ممکن سرنگون کنند.

در همین ارتباط، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در واکنش به امضای توافق چارچوبی میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا، بیانیه‌ای صادر کرد.

بری در این بیانیه کوتاه خطاب به مردم لبنان اعلام کرد: «ای مردم لبنان، تمام لبنان؛ این فتنه است»

لبنان و رژیم صهیونیستی روز جمعه پس از پنج دور مذاکره و چهار روز رایزنی در واشنگتن با میانجیگری آمریکا، چارچوبی برای توافق در آینده دست یافتند. این چارچوب با حضور «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا، «ندا حماده معوض» سفیر لبنان در آمریکا و «یخیل لیتر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن به امضا رسید.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس، این توافق‌نامه، مسیر مذاکرات آتی میان دو طرف را ترسیم کرده و شامل اقدام‌های اجرایی اولیه است. این پایگاه به نقل از یک مقام اسرائیلی اظهار کرد که بر اساس این توافق، رژیم صهیونیستی تا زمان خلع سلاح حزب‌الله، حضور خود را در منطقه امنیتی موسوم به «خط زرد» حفظ خواهد کرد.