//
کد خبر: 569456

تأمین اجتماعی به ابهام حقوق بازنشستگان پاسخ داد؛ علت کاهش مبلغ واریزی چیست؟

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد کاهش مبلغ واریزی برخی مستمری‌بگیران ارتباطی با محاسبات حقوق ندارد و ناشی از کسر خودکار اقساط توسط بانک رفاه است.

سازمان تأمین اجتماعی به ابهام ایجادشده درباره کمتر بودن مبلغ واریزی حقوق برخی مستمری‌بگیران نسبت به رقم درج‌شده در فیش حقوقی خردادماه پاسخ داد.

در روزهای اخیر تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام کرده بودند که مبلغ واریزی به حساب آن‌ها کمتر از مبلغ خالص نهایی ثبت‌شده در فیش حقوقی است و خواستار توضیح در این زمینه شدند.

سازمان تأمین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی پرداخت‌ها و کسورات حقوق از سوی این سازمان دقیقاً مطابق آیتم‌های درج‌شده در فیش حقوقی انجام می‌شود و همان مبلغ بدون هیچ تغییری به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد اختلاف ایجادشده مربوط به برخی مستمری‌بگیرانی است که حقوق خود را از طریق بانک رفاه کارگران دریافت می‌کنند. در این موارد، پس از واریز حقوق، اقساط خریدهای اعتباری، تسهیلات بانکی، طرح «وایب» بانک رفاه یا بدهی‌های مربوط به فروشگاه‌های طرف قرارداد، به‌صورت خودکار توسط بانک از حساب افراد کسر می‌شود.

تأمین اجتماعی همچنین تأکید کرد شعب و مرکز تماس این سازمان به اطلاعات مربوط به این برداشت‌های بانکی دسترسی ندارند و مستمری‌بگیران برای اطلاع از جزئیات این کسورات باید از طریق بانک رفاه کارگران پیگیری‌های لازم را انجام دهند.