//
کد خبر: 569455

حمله گرگ به مرد ۶۰ ساله در تویسرکان؛ مصدوم به بیمارستان منتقل شد

حمله یک قلاده گرگ به مردی ۶۰ ساله در یکی از روستاهای تویسرکان، او را راهی بیمارستان کرد و مسئولان محیط زیست نسبت به افزایش احتمال مواجهه انسان با حیات وحش هشدار دادند.

حمله یک قلاده گرگ به مردی ۶۰ ساله در یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان، باعث مصدومیت وی و انتقالش به بیمارستان شد.

محمد ربیع یگانه، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان، با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش حادثه، تیم عملیاتی پایگاه اورژانس ولاشجرد به محل اعزام شد و اقدامات اولیه درمانی شامل کنترل خونریزی، پانسمان زخم‌ها و پایش علائم حیاتی را انجام داد.

وی افزود: پس از تثبیت وضعیت مصدوم، این مرد ۶۰ ساله برای ادامه روند درمان به بیمارستان ولیعصر(عج) تویسرکان منتقل شد.

در همین حال، مرتضی سامی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان، افزایش برخورد انسان با حیات وحش را نتیجه توسعه سکونتگاه‌های روستایی و تخریب زیستگاه‌های طبیعی دانست.

وی توضیح داد که شخم‌زدن غیرقانونی دامنه کوه‌ها، از بین رفتن زیستگاه جوندگان و کاهش طعمه‌های طبیعی گرگ، این حیوان را به حاشیه روستاها و محل نگهداری دام‌ها نزدیک‌تر کرده است. به گفته سامی، مدیریت نامناسب پسماند و غذادهی به حیوانات نیز از دیگر عوامل افزایش حضور گونه‌های وحشی در نزدیکی مناطق مسکونی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان همچنین تأکید کرد که بخش عمده حملات به انسان و دام‌ها توسط «گرگاس» رخ می‌دهد؛ حیوانی که حاصل جفت‌گیری گرگ و سگ است و به دلیل رفتارهای غیرطبیعی، احتمال حمله آن به انسان بیشتر است.

وی با رد درخواست‌ها برای حذف گرگ‌ها پس از چنین حوادثی، اظهار داشت که این گونه نقش مهمی در حفظ تعادل اکوسیستم دارد و حذف آن می‌تواند موجب افزایش جمعیت حیواناتی مانند گراز و در نتیجه خسارت بیشتر به مزارع کشاورزی شود.