//
کد خبر: 569435

آب ۴۲۰ نقطه روستایی کرمانشاه پایدار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در نهضت ملی جهادی و آبرسانی تاکنون ۴۲۰ روستا از آب پایدار بهره‌مند شده‌اند و تا پایان سال جاری نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ روستای دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

«رضا داودی» با اشاره به اجرای نهضت ملی آبرسانی و طرح‌های ساماندهی تنش آبی در روستاهای استان، بیان کرد: در قالب دو قرارداد آبرسانی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه، تأمین آب ۸۶۰ روستای استان در دستور کار قرار گرفت که طی سه سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او افزود: قرارداد نخست این طرح تاکنون پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و طی آن بیش از ۴۲۰ روستا در سطح استان ساماندهی شده و از آب پایدار و خدمات بهداشتی بهره‌مند شده‌اند که این اقدام نقش مؤثری در ارتقای کیفیت زندگی و بهداشت ساکنان مناطق روستایی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ روستا نیز تحت پوشش عملیات اجرایی قرار دارند، تصریح کرد: این پروژه‌ها از پیشرفت مناسبی برخوردارند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ روستای دیگر نیز به مرحله بهره‌برداری برسند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی استان، گفت: هدف‌گذاری ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۶ و با تأمین اعتبارات مورد نیاز، تمامی روستاهای باقی‌مانده در این طرح ساماندهی شده و پروژه‌ها به طور کامل به سرانجام برسند.

داودی تأکید کرد: با اجرای کامل این طرح‌ها، استان کرمانشاه در حوزه آبرسانی روستایی به شرایطی پایدار و مطلوب دست خواهد یافت و بخش عمده تنش‌های آبی روستاها برطرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های آبرسانی در قالب دو قرارداد اصلی از حدود سه سال گذشته آغاز شده و روند پیشرفت آن‌ها با شتاب مناسبی ادامه دارد.