//
کدخبر: ۴۶۰۷۸۱ //

خداحافظی با بوی گازوئیل با این راه‌حل‌های ساده

بوی گازوئیل یا نفت از روی لباس ، ظروف، دستها یا حتی ماشین آزاردهنده است. اگر به دنبال روشی برای رفع بوی گازوئیل می باشید مطالعه این مطلب از به شما عزیزان و همراهان همیشگی پیشنهاد می شود.

خداحافظی با بوی گازوئیل با این راه‌حل‌های ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

بوی گازوئیل یا بنزین بر روی هر سطحی بسیار ناخوشایند و آزاردهنده است. برای رفع بوی گازوئیل روش های خانگی مختلفی وجود دارد که با مطالعه این مطلب با این روش ها آشنا خواهید شد. این روش ها با مواد در دسترس و کم هزینه قابل انجام هستند.

در این که بوی گازوئیل یا بنزین در منزل روی ظروف، دست ها یا حتی داخل خودرو بسیار آزاردهنده است شکی نیست. گاز ناشی از نفت و بنزین می تواند منجر به مسائل دیگری از جمله خوردگی و آسیب به هر دو ماده دارای بنزین و سطحی که روی آن ریخته شده گردد.

برای رفع بوی گازوئیل و رهایی از این بوی آزاردهنده روش های خانگی مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود. بوی قوی بنزین از هیدروکربن ها آزاد شده و این ترکیبات آلی در برخی لوازم خانگی نظیر رنگ، چسب و محلول های تمیز کننده هم پیدا می شود

 

در حالی که هیدروکربن ها تا حدی سفید هستند ولی اگر به درستی مراقبت نشوند می توانند سلامت انسان را تهدید کنند. و به عنوان ماده سمی خطرات بسیاری برای سلامت ناشی از استنشاق یا تماس فیزیکی با این مواد وجود دارد. مسمومیت با این مواد نیز گزارش شده است. در ادامه با روش های رفع بوی گازوئیل آشنا می شوید.

در این بخش با روش های خانگی رفع بوی گازوئیل آشنا می شوید:

1. سرکه سفید

سرکه سفید یکی از محلول هایی است که به علت داشتن خواص شیمیایی می تواند به سادگی بوی بد گازوئیل را از روی ظروف ناپدید کند. برای این کار کافی است مقداری سرکه سفید را تهیه و آن را روی ظرف ریخته و صبر کنید چند دقیقه روی ظرف باقی بماند و بعد آن را با مایع ظرفشویی قوی شستشو داده و چندبار آبکشی کنید.

البته توصیه می شود برای عدم آسیب زدن به ظرف بهتر است ابتدا آن را با مایع ظرفشویی شستشو داده بعد سرکه سفید استفاده و در مرحله پایانی از مایع ظرفشویی استفاده کنید. در نهایت آن را آبکشی و با دستمال تمیز خشک کنید. اگر همچنان بوی گازوئیل روی ظرف وجود داشت روش های بعدی را نیز امتحان کنید.

2. محلول وانیل و آب

استفاده از محلول وانیل و آب برای دست ها که بوی گازوئیل و بنزین گرفته موثر است. ولی می تواند بوی گازوئیل را از روی ظروف نیز تا حدودی از بین ببرد. می توانید نصف پیمانه آب را با چند قطره عصاره وانیل ترکیب و بعد روی ظرف مورد نظر ریخته و صبر کنید چند دقیقه ای روی ظرف باقی بماند.

حتی می توان با اسکاچ نرم آن را به آرامی شسته و چند بار این کار را تکرار نمایید تا کاملا بوی گازوئیل از ظرف برداشته شود. در نهایت ظرف را با مایع ظرفشویی قوی شسته و مرحله آبکشی با آب را چند بار تکرار کنید. برای رفع بوی ناخوشایند می توانید این کار را در زمان های مختلف تکرار کنید.

3. آب لیمو

 

احتمالا نسبت به دیگر روش ها استفاده از آب لیمو کمتر رایج باشد ولی این روش نیز همانند سرکه سفید موثر است. به این ترتیب آب یک لیموی تازه را در ظرف مورد نظر ریخته بعد با اسکاچ تمیز آن را شستشو و سپس خوب آبکشی کنید. البته چند بار این کار را تکرار تا هیچ بوی بدی در ظرف باقی نماند.

 

توصیه می شود صبر کنید چند دقیقه آبلیمو درون ظرف باقی بماند بعد برای شستشو اقدام کنید. در صورتی که می خواهید بوی گازوئیل یا بنزین از روی دست ها پاک شود، این ترکیب را روی دست ریخته و یک تا دو دقیقه ای دست ها را مالش دهید و هنگامی که اطمینان یافتید دست شما دیگر بوی گازوئیل نمی دهد آن را با آب و صابون بشویید.

 

4. نمک یا صابون

نمک و صابون هم می توانند به از بین بردن بوی بد گازوئیل کمک کنند. برای این کار نمک را داخل ظرفی که بوی گازوئیل می دهد ریخته و چند دقیقه ای صبر کنید. البته کمی خیس کنید بعد آن را با یک مایع ظرفشویی قوی بشویید و این کار را چند بار تکرار و در نهایت ظرف را با آب خوب آبکشی کنید.

5. جوش شیرین

کافی است مقداری جوش شیرین در ظرفی که بوی گازوئیل گرفته ریخته و بعد از چند دقیقه با اسکاچ نرم شستشو و سپس آبکشی کنید. می توانید جوش شیرین را با بکینگ پودر ترکیب و تاثیر عالی آن را مشاهده نمایید.

6. پاک کننده های چند منظوره

روش دیگر برای رفع بوی بد گازوئیل استفاده از پاک کننده های چند منظوره قوی می باشد که به راحتی روی ظروف و لباس موثر است. کافی است ظرف مورد نظر را با اسکاچ آغشته به پاک کننده و آب داغ چند دقیقه ای بشویید و برای نتیجه بهتر این کار را چند بار در مراحل زمانی مختلف تکرار کنید.

7. جوش شیرین و الکل

روش دیگر برای برطرف شدن بوی گازوئیل استفاده از جوش شیرین و الکل است. آتش نشانان از لیسترین به منظور رفع بوی دود از لباس های خود کمک می گیرند. دهانشویه لیسترین نیز می تواند به رفع بوی دیزل از لباس کمک کند.

8. شوینده های قوی

استفاده از شوینده های قوی و حلال ها نیز در این راستا کمک کننده هستند. این شوینده ها بر اساس مواد قلیایی قوی فرمول بندی شده که هم بوی گازوئیل و هم لکه آن را از روی سطوح پاک می کنند. در ضمن برای شستشو و از بین بردن بوی گازوئیل از تانکر دترجنت قوی مانند تانکرجنت به کار گرفته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد