//
کدخبر: ۴۴۸۶۲۷ //

دریافت گواهینامه تیلر

دریافت گواهینامه تیلر

دریافت گواهینامه تیلر چگونه انجام می‌شود؟

بدون شک یکی از مهمترین اقدامات برای استفاده از وسایل نقلیه مختلف، دریافت گواهینامه مرتبط با آن وسیله نقلیه است.

امروزه مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای وسایل نقلیه مختلف مدارک گواهی‌نامه را صادر می‌کند. یکی از این گواهینامه‌های مهم نیز مدرک گواهینامه تیلر است.

برای دریافت این مدرک به طی کردن مراحل مختلفی نیاز است. در این مطلب به بررسی دقیق مراحل دریافت گواهینامه تیلر می‌پردازیم.

تیلر چیست؟

تیلرها یا تراکتورهای دوچرخ با اندازه مناسب و کارایی بالا، از ابزارهای حیاتی در کشاورزی و فعالیت‌های باغبانی هستند. با داشتن تجهیزات مناسب تیلر، امکان آماده‌سازی و کشت خاک توسط این دستگاه‌ فراهم می‌شود. تیلرها ابزارهایی هستند که به‌وسیله آن‌ها خاک را حرکت داده و به طور مکانیزه اقدام به آماده‌سازی زمین برای کاشت محصولات می‌شود. این تجهیزات معمولاً در قسمت پشت تیلر یا جلوی آن نصب می‌شوند و با چرخش، استفاده از بازوهای مخصوص و یا دیگر سیستم‌ها باعث آماده‌سازی خاک می‌شوند. دریافت گواهینامه تیلر، علاوه بر دریافت مدرک استفاده از این وسیله، می‌تواند در ارتقای توانمندی شما در حوزه کشاورزی کمک کند.

کاربردهای تیلر

به‌طورکلی تیلر دارای کاربردهای بسیار زیادی است و از تیلر در فر آینده‌ای مختلف کشاورزی استفاده می‌شود. از جمله این کاربردها می‌توان به آماده‌سازی زمین برای کاشت گندم، جو، سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این وسیله نقلیه به کشاورزان کمک می‌کند تا خاک را برای کاشت محصولات آماده کنند و عملیات کشاورزی را بهبود ببخشند.

مراحل دریافت گواهینامه تیلر

دریافت گواهینامه یکی از موضوعاتی است که برای تمامی وسیله‌های نقلیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. با وجود اینکه تیلر یک وسیله نقلیه کوچک به‌شمار می‌رود، دریافت گواهینامه برای این دستگاه نیز از این قاعده جدا نیست. دریافت گواهی‌نامه تراکتور تیلر به طی‌کردن مراحلی نیاز دارد. در ادامه به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

از جمله این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت‌نام در آموزشگاه مرتبط

  • مراجعه به پزشک مورداعتماد

  • شرکت در کلاس‌های آموزشی

  • شرکت در کلاس‌های عملی

  • شرکت در آزمون‌های نظری و عملی

ثبت‌نام در آموزشگاه مرتبط

اولین مرحله برای شروع دریافت گواهینامه تیلر ثبت‌نام در آموزشگاه مرتبط است. نکته مهم در ثبت‌نام در این کلاس‌ها، بررسی رده سنی می‌باشد. برای شرکت در کلاس‌های آموزش رانندگی با تیلر نیاز است تا به سن 20  سالگی رسیده باشید. درصورتی‌که شامل این رده سنی هستید، امکان مراجعه و ثبت‌نام برای شما وجود دارد. البته جهت ثبت‌نام در آموزشگاه‌ها ارائه برخی مدارک ضروری است.

از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل مدرک شناسنامه به همراه کپی از اولین صفحه

  • 4 قطعه عکس 3 در 4

  • معرفی‌نامه از طرف جهاد کشاورزی

  • اصل گواهی پایان خدمت به همراه کپی

  • گواهی نوع گروه خونی

مراجعه به پزشک مورداعتماد

پس از تحویل مدارک به آموزشگاه، به شما رسیدی برای مراجعه به پزشک معتمد داده می‌شود. شما باید به نزد پزشک مورداعتماد خود بروید تا با بررسی دقیق شرایط جسمانی مورد تأیید برای استفاده از این وسیله نقلیه بپردازد.

شرکت در کلاس‌های آموزشی نظری برای دریافت گواهینامه تیلر

پس از گذراندن مراحل تحویل مدارک شناسایی نوبت آن رسیده است که در کلاس‌های آموزشی نظری شرکت کنید. در این کلاس‌ها فراگیران به مطالعه برخی موضوعات از قبیل آشنایی با انواع مختلف تیلر، ویژگی‌ها و کاربرد این دستگاه‌ها، آشنایی با آئین‌نامه قوانین راهنمایی‌ورانندگی و بسیار از موارد دیگر می‌پردازند. تعداد جلسات کلاس‌های نظری در این دوره 10 جلسه است و در انتهای این کلاس‌، از فراگیران یک امتحان مقدماتی آئین‌نامه و فنی گرفته می‌شود. افراد قبول شده در این آزمون به مرحله بعدی یعنی شرکت در کلاس‌های عملی می‌روند.

شرکت در کلاس‌های عملی

محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مرحله دریافت گواهینامه تیلر، شرکت در کلاس‌های عملی است. قبل شروع این دوره باید استاد رانندگی خود را انتخاب کنید. تعداد جلسات کلاس‌های عملی نیز بسته به صلاح دید استاد آموزش‌دهنده متغیر است و به‌صورت عمومی 12 جلسه می‌باشد. در این دوره نیز فراگیران به‌صورت حضوری به آموزش رانندگی با تیلر می‌پردازند. پس از به‌پایان رسیدن کلاس‌های عملی شما آماده شرکت در امتحان پایانی هستید.

شرکت در آزمون نظری و عملی؛ آخرین مرحله دریافت گواهی‌نامه تیلر

در آخرین مرحله دریافت گواهی‌نامه تیلر وقت آن رسیده است تا آزمون‌های آئین‌نامه و شهری شرکت کنید. توصیه می‌شود قبل از شرکت در این آزمون‌ها به مواردی همچون کار با تیلر به‌صورت عملی، مطالعه مطالب تئوری، شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز و... به‌منظور ایجاد بهترین آمادگی برای آزمون نهایی بپردازید. همچنین در هنگام برگزاری جلسه هر دو آزمون بدون اضطراب و استرس اقدامات لازم را انجام دهید. پس از قبولی در آزمون آئین‌نامه اجازه شرکت در آزمون شهری داده می‌شود. پس از قبولی در آزمون شهری، گواهی‌نامه تراکتور تیلر پس از مدت یک هفته الی 10 روز به شما اعطا می‌شود.

برند کوهستان؛ برترین مرجع عرضه انواع تیلر و تراکتور کشاورزی

برند کوهستان یکی از برترین مراجع تأمین‌کننده انواع تیلر و تراکتور کشاورزی می‌باشد. مجموعه ما همچنین در زمینه توزیع انواع لوازم‌یدکی ماشین‌آلات کشاورزی نیز فعالیت گسترده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

سؤالات متداول

اصلی‌ترین کاربرد تیلر چیست؟

به‌صورت عمومی تیلر دارای کاربردهای بسیار زیادی است که در زمینه‌های کشاورزی، باغداری و حتی کشاورزی خانگی استفاده می‌شود. ازاین‌رو مهم‌ترین کاربرد این دستگاه مهیاکردن و آماده‌سازی خاک برای کشت محصولات مختلف است.

مهم‌ترین نکته در اقدامات دریافت گواهی‌نامه تیلر کدام نکات هستند؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات برای دریافت گواهی‌نامه تیلر بررسی دو موضوع است. اولین موضوع رسیدن به شرایط سنی است که یکی از موانع بزرگ در دریافت این مدرک برای افراد سنین پایین‌تر است. دومین نکته در این زمینه مدرک سربازی است. برای افراد درحال تحصیل استفاده از گواهی اشتغال به تحصیل و برای افراد دارای مدرک معافیت یا اتمام سربازی ارائه این مدارک مهم است. انجام ثبت‌نام در آموزشگاه راهنمایی‌ورانندگی فقط برای افراد بالای 50 سال که مدرک اتمام سربازی ندارند امکان‌پذیر است.

آزمون آئین‌نامه مقدماتی چیست؟

این آزمون پس از اتمام کلاس‌های آموزش نظری برگزار می‌شود و که قبولی در این آزمون باعث دریافت مجوز برای شرکت در کلاس‌های عملی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد