//
کدخبر: ۴۱۴۸۴۹ //

آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با انواع سقف متحرک

سقف متحرک یکی از پروژه های مدرن و جدید در صنعت معماری می باشد و به دلیل داشتن مزایای زیاد مورد استقبال بسیاری از طراحان و کاربران قرار گرفته است.

آشنایی 0 تا 100 با انواع سقف متحرک
به گزارش فرتاک نیوز،

سقف متحرک نمونه ای از تغییرات متفاوت و مدرن در صنعت معماری است و اجرای این نوع سقف ها برای فضاهای باز زیبایی بی نظیری را در محیط ایجاد می کنند. این مدل سقف ها متریال و شکل ظاهری متفاوتی نسبت به سقف های دائمی دارند و انتخاب مناسبی برای ساخت و ساز های مدرن و شیک می باشد. در ادامه توضیحات کامل تری درباره سقف های متحرک می دهیم.

معرفی انواع سقف متحرک و مشخصات و مزایای آنها

این سقفها در انواع مختلفی شامل، سقف متحرک  مدل پارچه ای، سقف لوور، سوله متحرک و انواع سقف شیشه ای وجود دارد. بسته به نوع طرح و کاربرد یکی از این متریال ها برای احداث سازه  استفاده می شود. در ادامه به بررسی مشخصات و مزایای سقف های متحرک میپردازیم.

بررسی مشخصات و مزایای سقف متحرک پارچه ای

سقف های متحرک پارچه ای دارای لایه داخلی پی وی سی و یو وی هستند. نحوه اجرای این نوع سقف ها به صورت شیب دار بوده و شبیه به خیمه می باشند و این طراحی به دلیل عبور باران و برف از روی سقف صورت می گیرد. به دلیل وجود پوشش پارچه ای مقاوم و غیر شفاف نور از این سقف ها عبور نمی کند. برای نورپردازی بهتر و زیباتر شدن فضا میتوانید لامپ های ال ای دی را بر روی بدنه فلزی سقف نصب کنید.

از مزایای سقف متحرک پارچه ای می توان به مواردی مانند، مقاومت در برابر اشعه خورشید، ضد آب بودن، قیمت مناسب و اشغال فضای کم اشاره کرد. از این سازه ها بیشتر برای فضای باز کافی شاپ ها و رستوران ها استفاده می شود.

سقف شیشه متحرک چیست و چه کاربردی دارد؟

سقف شیشه متحرک یک طراحی فوق العاده زیبا برای فضاهای باز مختلف به خصوص رستوران ها، کافی شاپ ها و روف گاردن ها می باشد. شیشه های تاشو بر روی ریل قرار می گیرند و به این صورت حرکت می کنند. نصب آنها فضایی دلپذیر و زیبا را در محیط فراهم می کند.

سقف شیشه متحرک

بهره بردن از نور و منظره اطراف، امکان اجرا به صورت های مختلف، هزینه مطلوب، زیبایی بی نظیر و... بخشی از مزایای سقف متحرک شیشه ای هستند. نکته جالب و کاربردی در رابطه با کم کردن هزینه اجرای این نوع سقف ها استفاده از ورق های پلی کربنات بجای شیشه است.

سقف متحرک لوور ( آلومینیومی)

سقف متحرک لوور همان سقف های آلومینیومی هستند و همانطور که می دانید آلومینیوم فلزی مقاوم با استحکام بالا است. عموما این نوع سقف های متحرک برای فضاهای بزرگی مانند مکان های عمومی و باغ ها کاربرد دارند. مقاومت بالا، عایق حرارتی مناسب، امکان عبور نور، امکان نصب چند حالته از مزایای سقف متحرک آلومینیومی یا لوور هستند.

سقف سوله متحرک یا سقف های متحرک تلسکوپی

سقف های تلسکوپی یکی از کارآمدترین مدل های این نوع سقف ها هستند و در اصل شبیه به سوله های متحرک فاقد دیوار می باشند. برای ساخت استخرهای سرپوشیده، کافی شاپ ها، فروشگاه ها، مکان های عمومی و شهری این نوع از سقف های متحرک کاربرد دارند.

از مزایای سقف متحرک تلسکوپی میتوان به اجرا در ابعاد و اندازه های متنوع، ضد آب بودن، عایق مناسب صدا و دما و محدودیت نداشتن در نوع اجرا اشاره کرد. برای اجرا و نصب این مدل سقف متحرک امکان استفاده از ورق های پلی کربنات، شیشه و متریال های ترکیبی وجود دارد.

مکان های مناسب برای اجرای سقف های متحرک

  1. فضای باز رستوران ها و کافی شاپ ها

  2. سقف پارکینگ های شخصی و عمومی

  3. پوشش متحرک برای استخرها

  4. برای حیاط یا روف گاردن ساختمان های مسکونی و تجاری

  5. پوشش متحرک برای باغ تالارها، نمایشگاه ها و سالن ها

برای احداث سقف های متحرک نیاز به مجوز شهرداری می باشد؟

احداث سقف های متحرک

در جواب این سوال باید بگوییم که سقف های متحرک جزو مصالح سبک ساختمانی محسوب می شوند و برای استفاده از آنها نیازی به دریافت مجوز شهرداری ندارید. این موضوع یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نوع سازه ها می باشد و خیال کاربران را راحت می کند. تنها نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که اجرای سقف متحرک در بالکن و پشت بام ساختمان ها و استفاده تجاری از آن فضا شامل این قانون نشده و نیاز به دریافت مجوز شهرداری دارد.

نحوه باز و بسته شدن سقف های متحرک

سقف متحرک به راحتی و عموما با فشردن دکمه ریموت از راه دور باز و بسته می شود. نیروی محرکه در این سازه ها موتورهای توبولار هستند و سقف های متحرک با کمک آنها باز و بسته می شوند.

محاسبه هزینه اجرای سقف متحرک به چه صورتی است؟

برای ساخت و اجرای این نوع سازه ها به طراح و معمار متخصص و کاربلد نیاز است و با توجه به طرح سازه، مصالح و تجهیزات مصرفی پروژه هزینه کلی آن برآورد می گردد. قیمت اجرای این نوع سازه های متحرک با توجه به ابعاد سازه، نوع متریال سقف، مقدار مصالح مصرفی و... متفاوت می باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر درباره هزینه اجرای سقف های متحرک می توانید با کارشناسان مجموعه پادناتنت تماس بگیرید.

معرفی مجموعه معتبر و بزرگ پادنا تنت

پادنا تنت شرکتی معتبر در زمینه تولید و واردات تجهیزات مربوط به سقف های متحرک، سازه های غشایی و شیشه های متحرک است. کارشناسان، طراحان و معماران فوق العاده کاربلد و متخصص در این مجموعه فعالیت می کنند. برای اجرای سقف متحرک با طراحی بسیار شیک در فضاهای مختلف میتوانید با کارشناسان پادنا تنت ارتباط بگیرید. هدف افراد در این شرکت اجرای پروژه های مدرن و بروز بوده و در این کار مهارت بسیاری دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان