//
کدخبر: ۴۶۱۸۵۵ //

تنها شهر بدون موتورسیکلت در ایران: شگفت زده خواهید شد!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک شهر در ایران وجود دارد که ورود موتور سیکلت به آن ممنوع است و اگر در سطح شهر با موتور سیکلت وارد شوید جریمه خواهید شد.

تنها شهر بدون موتورسیکلت در ایران: شگفت زده خواهید شد!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروزه افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در کنار شلوغی و ازدحام جمعیت مترو و اتوبوس باعث شده تا بسیاری از شهروندان از موتور سیکلت استفاده کنند اما تردد با موتور سیکلت با خطرات بیشماری روبروست و موتورسواران را به دردسر می اندازد.

جالب است بدانید در ایران شهری وجود دارد که در آن خبری از موتورهای بنزینی و پر سر و صدا نیست و شهروندان آن در آرامش زندگی می کنند اما تنها شهر بی موتورسیکلت ایران کجاست؟ 

دلیل بدون موتور سیکلت بودن کیش

کیش تنها منطقه مسکونی و شهر ایران است که در آن خبری از موتور سیکلت های بنزینی نیست، علت این امر تصمیم به ممنوعیت ورود هرگونه موتورسیکلت بنزینی به جزیره طبق مصوبه شورای ترافیکی منطقه آزاد کیش در سال ٨٣ است، بر طبق این قانون اگر کسی موتور سیکلت بنزینی وارد جزیره کند، توقیف و جریمه می‌شود.

به همین دلیل در جزیره کیش که به واسطه آزاد بودنش خودروهای وارداتی خارجی وجود دارد، خبری از صدای آزاردهنده و بلند موتورسیکلت‌های بنزینی نیست و گردشگران از شر آلودگی صوتی و دودی این وسایل نقلیه در امانند البته در جزیره کیش تعداد کمی موتورسیکلت برقی وجود دارد که هیچ صدایی تولید نمی‌کنند، میزان تولید آلودگی‌شان صفر است و سرعتشان هم در حدی نیست که بشود با آن ویراژ داد و برای جان خود یا دیگران خطرآفرینی کرد.

موتورسیکلت

کیش کجاست؟

جزیره تفریحی کیش در شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس به شمار می‌آید. این جزیره با 91٫5 کیلومتر مربع مساحت از شمال با ایران، از شرق با تنگه هرمز، از جنوب با کشور امارات متحده عربی و از غرب با کشورهای بحرین، قطر و عربستان هم‌مرز است.

جاهای دیدنی کیش

آکواریوم کیش، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان بهترین جاهای دیدنی کیش برای کودکان و شهربازی هایلند کیش، بولینگ مریم بهترین جاهای دیدنی کیش در شب و اسکله تفریحی کیش، درخت سبز، مراکز خرید کیش بهترین جاهای دیدنی کیش در فصل بهار و تابستان، کشتی یونانی، روستای باغو بهترین جاهای دیدنی کیش در فصل پاییز و ساحل مرجان، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره بهترین جاهای دیدنی کیش در فصل زمستان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد