//
کدخبر: ۲۵۹۱۹۵ //
صادق درودگر:

در صورت ادامه یافتن مسابقات فوتبال ایران؛ هر ۵ روز یک بازی!

صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری احتمالی بازی های لیگ با روزنامه وطن امروز گفت وگویی داشته است.

 در صورت ادامه یافتن مسابقات فوتبال ایران؛ هر 5 روز یک بازی!

زهره فلاح زاده: داستان از آنجا شروع شد که لیگ هلند به دلیل شیوع کرونا بدون معرفی تیم قهرمان تعطیل شد و آژاکس به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد راه یافت و آلکمار راهی پلی‌آف این مسابقات شد.

اما لیگ فرانسه تصمیم دیگری گرفت. روز پنجشنبه فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت لوشامپیونه را تعطیل اما برخلاف لیگ هلند، پاری‌سن‌ژرمن را به عنوان قهرمان اعلام کند. پاری‌سن‌ژرمن با اختلاف ۱۲ امتیاز از تیم دوم جدول و یک بازی کمتر در صدر جدول قرار داشت و ۱۱ بازی از فصل جاری باقی مانده بود اما فدراسیون فرانسه تصمیم به انتخاب این تیم به عنوان قهرمان این رقابت‌ها گرفت. به این ترتیب پی‌اس‌جی به طور مستقیم به لیگ قهرمانان و مارسی و رن به پلی‌آف این رقابت‌ها صعود کردند. تیم‌های لیل، رنس و نیس هم وارد رقابت‌های لیگ اروپا می‌شوند.

البته با تعطیل اعلام کردن لوشامپیونه، تیم المپیک لیون برای نخستین بار از سال ۱۹۹7 جایی در مسابقات مهم اروپایی ندارد، آن هم در حالی که با ۱۰ بازی باقیمانده، تنها یک امتیاز کمتر از تیم‌های رنس و نیس در جدول لیگ امسال داشت. این موضوع با اعتراض رئیس این باشگاه مواجه و او خواهان خسارت مالی شد. ژان میشل اولاس، رئیس باشگاه لیون فرانسه در مصاحبه با نشریه «اکیپ» گفت: با این حکم، فرصت حضور در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را از دست دادیم و این به باشگاه ما ضرر زیادی وارد می‌کند. ما خواهان غرامت به مبلغ ۱۰ میلیون یورو هستیم و به همین خاطر به دلیل این ضرر مالی به دادگاه شکایت می‌کنیم.

اما در آلمان، فدراسیون فوتبال این کشور اصرار بر برگزاری لیگ‌ دارد و حتی قرار بود ۹ مه ‌(۲۰ اردیبهشت‌ماه) هم مسابقات آغاز شود ولی دولت آلمان از سرگیری مسابقات را حداقل یک هفته دیگر به تعویق انداخت. یعنی ممکن است بوندس لیگای آلمان از ۱۶ مه ‌(۲۷ اردیبهشت) از سر گرفته شود.

تکلیف لیگ‌های اسپانیا و ایتالیا به دلیل شیوع بالای کرونا همچنان نامشخص است و به احتمال زیاد با توجه به اقدام کشورهای فرانسه و هلند، این دو کشور هم خواستار لغو قطعی لالیگا و سری آ شوند.

اما تکلیف ایران چه می‌شود؟ ایرانی که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگش اصرار به برگزاری لیگ دارند و می‌خواهند هر طور شده حتی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مسابقات را به پایان برسانند.

تیم پرسپولیس در حال حاضر با ۴۷ امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتبال ایران است؛ صدرنشینی که با  تیم رده دومی سپاهان ۱۰ امتیاز اختلاف دارد اما هنوز مشخص نیست مثل لیگ فرانسه این تیم را قهرمان اعلام می‌کنند یا به اصرار مسؤولان، تیم‌ها باید در مسابقات حاضر شوند و پس از اتمام لیگ قهرمان معرفی شود.

البته قرمزها پایتخت پیش از مشخص شدن تکلیف لیگ کشورهایی نظیر هلند و فرانسه، اصرار داشتند فدراسیون و سازمان لیگ بازی‌ها را برگزار کنند اما حالا شاید با تصمیم فدراسیون فرانسه، خواهان تعطیلی لیگ و قهرمان اعلام کردن تیم‌شان شوند.

از طرفی گفته می‌شود ۱۳ تیم لیگ برتری چند روز پیش خواستار تعطیلی لیگ بودند و اگر قرار باشد مثل لوشامپیونه تیمی را بدون انجام بازی قهرمان اعلام کنند، احتمال زیاد آنها هم از تصمیم خود منصرف و خواستار از سرگیری مسابقات شوند.

اما اگر لیگ برتر ایران تعطیل شود، تیمی مثل استقلال که با یک بازی کمتر در رده چهارم جدول قرار دارد از صعود به لیگ قهرمانان فصل بعد جا می‌ماند و از طرفی تیم‌های سقوط‌کننده هم که اختلاف امتیازی کمی با هم دارند، موقعیت‌شان به خطر می‌افتد.

اگر هم لیگ برتر ایران در خرداد ماه ادامه پیدا کند، شاید جزو نخستین کشورهایی باشیم که تن به ادامه بازی‌ها داده‌ایم، چرا که رئیس کمیته پزشکی فیفا چند روز پیش گفت: همه باید واقع‌بین باشند، چرا که شرایط کنونی دنیا برای برگزاری مسابقات مهیا نیست.

از طرفی، ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در جلسه ۱۵ اردیبهشت ماه و پس از بررسی وضعیت کشور، تصمیم نهایی خود را برای مشخص کردن تکلیف لیگ برتر اعلام می‌کند. باید دید کشور ما راه فرانسه را می‌رود یا مثل آلمان تصمیم به برگزاری مسابقات می‌گیرد.

در این باره خبرنگار «وطن امروز» با صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت‌وگوی کوتاهی داشته است.

***

▪️آقای درودگر! فدراسیون و سازمان لیگ اصرار بر برگزاری لیگ برتر دارند، به نظر شما این اتفاق می‌افتد؟

▫️آنها اصلاً اصرار بر برگزاری مسابقات ندارند. فقط برخی دوستان مدام اعلام می‌کنند باید لیگ برتر تعطیل شود، در صورتی که اینطور نیست. نه بگوییم لیگ تعطیل می‌شود و نه بگوییم برگزار می‌شود. باید ببینیم شرایط کشور چگونه است و وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی می‌گیرند. بعد از آن هم ببینیم وزارت ورزش شرایط برگزاری مسابقات را به چه شکل اعلام می‌کند. ما بر اساس شرایط کشور درباره شروع مسابقات تصمیم می‌گیریم. اگر شرایط مهیا نباشد مسلم است که لیگ برگزار نمی‌شود.

▪️اما آقای مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ چند باری اعلام کرده فدراسیون و سازمان لیگ اصرار بر برگزاری لیگ دارند.

وطن

▫️آقای سهیل مهدی، مسؤول برگزاری مسابقات هستند و قاعدتاً باید به دنبال این باشند که اگر قرار باشد بازی‌ها برگزار شود، شرایط چگونه پیش خواهد رفت. به هرحال باید ببینیم وضعیت کشور چگونه است.

▪️لیگ‌های فرانسه و هلند تعطیل شد، امکان دارد لیگ ما هم به سرنوشت این ۲ کشور دچار شود؟

▫️خب ۲۱۰ کشور داریم که حالا مسؤولان فرانسه و هلند تصمیم گرفتند بر اساس وضعیت کشورشان لیگ‌شان را تعطیل کنند. باید ببینیم ستاد مبارزه با کرونا در کشور ما چه تصمیمی می‌گیرد.

▪️اگر بازی‌های لیگ از سرگرفته شود، بازی‌ها فشرده برگزار نخواهد شد؟

▫️نه! مثل سابق تقریبا هر 5 روز یک بازی برگزار می‌شود.

▪️از موضوع لیگ فاصله بگیریم. اخیرا اخباری منتشر شده درباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال. «دی مارتزیو» خبرنگار معروف ایتالیایی و مدیربرنامه استراماچونی عنوان کرده‌اند فدراسیون فوتبال ایران به مربی ایتالیایی پیشنهاد همکاری داده است. حتی خود استراماچونی هم این موضوع را تأیید کرده بود اما در نهایت او این پیشنهاد را رد و برای سرمربی حال حاضر ایران آرزوی موفقیت کرد. داستان این پیشنهاد چه بود؟

▫️اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. کار دلالان بود که این موضوع را مطرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: وطن امروز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان