//
کدخبر: ۳۹۸۷۱۲ //

آیا مهریه زنی که خیانت کرده است کامل پرداخت می‌شود؟

یکی از مشکلاتی که امروزه خانواده‌های زیادی را درگیر خود کرده است، خیانت یکی از زوجین است. حالا سوالی که مطرح می‌شود آن است که آیا به زن خیانت‌کار مهریه کامل تعلق می‌گیرد؟

آیا مهریه زنی که خیانت کرده است کامل پرداخت می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شرایط دریافت مهریه زن خیانتکار برای همه افراد جالب است. زیرا افراد گمان می‌کنند به زنی که خیانت کرده است، مهریه تعلق نمی‌گیرد. همراه ما باشید تا برایتان توضیح دهیم شرایط دریافت مهریه زن خیانتکار چیست؟

با توجه به قانون مدنی ایران، به محض جاری شدن عقد نکا، زن مالک مهریه شده و می‌تواند در دخل و تصرفی را که می‌خواهد در آن انجام دهد. به بیان دیگر با عقد نکاح، مالکیت مهریه به زن تعلق می‌گیرد و مرد موظف است مهریه زن را هر زمانی که بخواهد، پرداخت کند. البته در صورتی که ازدواج قانونی باشد و باطل یا فسخ نشده باشد.

بنابراین زن می‌تواند هرگونه تصرفی که می‌خواهد در مهریه خود داشته باشد. در واقع می‌تواند این مهریه که می‌تواند خانه، زمین یا سکه باشد را مطالبه کند یا آن را با رضایت خودش به همسرش ببخشد.

حالا زمانی که زنی به شوهر خود خیانت می‌کند، مرد به این فکر میوفتد که آیا باید به همسر خود در این شرایط نیز مهریه پرداخت کند؟

آیا مهریه زنی که خیانت کرده است کامل پرداخت می‌شود؟

در جواب باید بگوییم بله. زن مالک مهریه به شمار می‌رود و مهریه حقی است که به واسطه عقد به او تعلق می‌گیرد. بنابراین چنانچه حتی زن به شوهرش خیانت هم کرده باشد و رابطه نامشروع برقرار کرده باشد، باز هم حق مهریه زن در جای خود محفوظ است و به او تعلق می‌گیرد.

البته مرد می‌تواند بر علیه همسرش به دلیل خیانت، شکایت کیفری تنظیم کند ولی در نهایت وظیفه دارد که مهریه را در صورت مطالبه او زن خیانتکار خود، پرداخت نماید.

در بسیاری از موارد، مرد زمانی که متوجه خیانت همسر خود می‌شود، با ارائه شکایت به صورت توافقی از همسرش جدا می‌شود و با طلاق توافقی می‌توانند شرط کنند که زن در صورت عدم شکایت مرد همه مهریه‌اش را به مرد ببخشد و از مطالبه آن صرف نظر کند.

البته در بسیاری از مواردزمانی که مرد متوجه خیانت همسر خودش می‌شود، با ارائه شکایت به صورت توافقی از همسر جدا می‌شود و شرط می‌کند در صورت عدم شکایت کیفری از همسر، زن مهریه خودش را ببخشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۸۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان