//
کدخبر: ۴۰۸۷۱۳ //

با این ترفندها از شر منافذ باز پوستی راحت شو!| به پوست صاف و زیبا سلام کن

قبل از استفاده از هر یک از روش‌ها یا مواد خانگی، لازم است پوست خود را تمیز کنید و از هرگونه حساسیت یا واکنش ناخواسته جلوگیری کنید.

با این ترفندها از شر منافذ باز پوستی راحت شو!| به پوست صاف و زیبا سلام کن
به گزارش فرتاک نیوز،

درمان منافذ باز پوست از جمله کارهایی است که افراد به‌خصوص خانم‌ها برای آن تلاش بسیار و همچنین هزینه زیادی می‌کنند. ما در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به شما کمک می‌کنیم این منافذ باز را در خانه و با مواد خانگی از بین ببرید.

با این ترفندها از شر منافذ باز پوستی راحت شو!/ سلام بر پوستی صاف و زیبا!


درمان منافذ باز پوست با مواد خانگی می‌تواند مفید باشد. در ادامه، چند راهکار خانگی را برای درمان منافذ باز پوست ذکر می‌کنم:

بخور دادن صورت راهی برای درمان منافذ باز پوست: با گذاشتن صورت خود مقابل یک ظرف حاوی آب داغ و پوشیدن حوله روی سر، بخار آب را به‌صورت خود بدهید. این کار باز کردن منافذ پوست را تسهیل می‌کند.
اسکراب طبیعی راهی برای درمان منافذ باز پوست: از اسکراب‌های طبیعی مانند مخلوطی از قهوه، شکر، عسل و روغن‌زیتون استفاده کنید. این اسکراب را به‌آرامی در حرکت‌های دایره‌ای به ناحیه موردنظر ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. این روش به ازبین‌بردن سلول‌های مرده و تمیزکردن منافذ پوست کمک می‌کند.

ماسک گلیسیرین و روغن نارگیل راهی برای درمان منافذ باز پوست: مخلوطی از گلیسیرین و روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس آن را با آب گرم بشویید. این ماسک می‌تواند منافذ باز را تمیز کرده و پوست را نرم و لطیف کند.
عصاره آلوئه‌ورا راهی برای درمان منافذ باز پوست: عصاره آلوئه‌ورا را مستقیماً روی پوست موردنظر بمالید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید. آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال دارد که می‌تواند به درمان منافذ باز و کنترل ترشحات چربی پوست کمک کند.
عصاره آلوئه‌ورا راهی برای درمان منافذ باز پوست

راهکارهای طلایی برای درمان منافذ باز پوست

ماسک طبیعی انگور: پوره انگور را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید. انگور حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به تقویت پوست و بهبود منافذ باز کمک کند.
ماسک گلاب و آرد جو: مخلوطی از گلاب و آرد جو را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس با آب گرم بشویید. این ماسک می‌تواند منافذ پوست را تمیز و پوست را نرم و لطیف کند.
استفاده از آب گلاب برای تمیزی پوست: با پنبه‌ای به‌آرامی آب گلاب را روی پوست خود بمالید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب گرم بشویید. آب گلاب خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی دارد که می‌تواند منافذ پوست را تمیز و پوست را نرم و صاف کند.
درصورتی‌که مشکل پوستی شدیدتر از منافذ باز است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا بهترین راهکارها و درمان‌ها را برای شما تعیین کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان