//
کدخبر: ۴۰۲۰۷۵ //

معجزه زعفران برای پوست| پوستی شفاف و سالم با ۳ ماسک زعفرانی خانگی

زعفران یکی از گیاهان دارویی با ارزش است که نه تنها برای طعم و رنگ غذاها، بلکه برای سلامت پوست هم مفید است. در این مقاله با 3 ماسک زعفرانی ساده و خانگی آشنا می‌شوید که می‌توانند پوست شما را شفاف، روشن و صاف کنند.

معجزه زعفران برای پوست| پوستی شفاف و سالم با 3 ماسک زعفرانی خانگی
به گزارش فرتاک نیوز،

زعفران یک ادویه نیست! شاید عجیب به نظر برسد اما زعفران تنها به عنوان یک چاشنی غذا، کاربرد ندارد. با استفاده از زعفران می‌توان ماسک‌های عالی برای صورت تدارک دید و پوست شفاف‌تری داشت. اگر می‌خواهید پوست صورت‌تان همیشه شفاف و صاف باشد، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله طرز تهیه و استفاده از 3 ماسک زعفرانی را با هم یاد می‌گیریم. ماسک‌هایی که می‌توانند صورتی شاداب و جذاب به شما هدیه کنند. 

کلئوپاترا؛ ملکه مصر و ماسک زعفران

آیا می‌دانستید کلئوپاترا ملکه مصر در آبی از زعفران حمام می‌کرد؟ زعفران به عنوان گران‌ترین ادویه جهان از سالیان دراز مورد توجه بوده است. خواص زعفران برای پوست شگفت‌انگیز است و قصد داریم قبل از پرداختن به تهیه ماسک زعفرانی با خواص شگفت‌انگیز طلای سرخ برای پوست آشنا شویم:

  • تامین رطوبت پوست

  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید

  • خواص آنتی‌اکسیدانی زعفران و جوان‌سازی

  • کاهش تحریک پوست و جلوگیری از آسیب‌های رایج

saffron-face-masks-1280x720-1

حالا که با خواص زعفران برای پوست آشنا شدیم، 3 ماسک محبوب زعفرانی را باهم مرور می‌کنیم. 

ماسک شیر و زعفران؛ خداحافظی با آکنه

ماسک شیر و زعفران یکی از محبوب‌ترین و مفیدترین ماسک زعفران برای پوست است. فقط توجه داشته باشید که در صورت حساسیت به لبنیات، ادامه تهیه ماسک شیر و زعفران را نخوانید، چراکه به پوست شما آسیب می‌رسد.

برای تهیه ماسک شیر و زعفران به 3 یا 4 رشته زعفران نیاز دارید و 1.4 پیمانه شیر. ابتدا رشته‌های زعفران را در شیر بخوابانید و شیر را در حدود 2 ساعت با زعفران بجوشانید.

سپس شیر زعفران را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود بریزید و ماساژ دهید. استفاده 3 تا 4 بار در هفته از این ماسک می‌تواند آکنه‌های صورت را از بین برده و جای جوش‌ها را کم‌رنگ‌تر کند.

ماسک زعفران با روغن زیتون؛ مثل ماه بدرخشید

دومین ماسکی که می‌توانید با استفاده از زعفران تهیه کنید، ماسک زعفران روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک به 4 رشته زعفران و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید. زعفران را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی صورت‌تان بریزید.

بین 30 دقیقه تا 1 ساعت حسابی صورت‌تان را ماساژ دهید. از خواص شگفت‌انگیز این ماسک می‌تواند به سفیدی و درخشندگی پوست اشاره کرد.

saffron

البته اگر پوست چربی دارید استفاده از این ماسک را توصیه نمی‌کنیم. بعد از اتمام ماساژ پوست با یک دستمال مرطوب ماسک را از روی صورت‌تان پاک کنید. اگر روغن زیتون ندارید، می‌توانید از روغن نارگیل یا کنجد استفاده کنید.

گلاب و زعفران؛ ماسک طلایی از بین بردن چین و چروک صورت

چین و چروک صورت از کابوس‌هایی است که در سنین بالا به سراغ هرکسی می‌آید. اما اگر به صورت مرتب روتین پوستی داشته باشیم و از مواد طبیعی استفاده کنیم، می‌توانیم در سنین بالا هم صورت شفاف و بدون چین و چروک داشته باشیم.

استفاده از گلاب و زعفران راز رسیدن به این صورت است. برای تهیه این ماسک زعفران را با گلاب مخلوط کرده و با استفاده یک پنبه محلول را روی صورت و گردن خود بمالید. سپس 30 دقیقه صبر کرده و بعد از آن صورت خود را بشویید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۰۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان