//
کدخبر: ۴۶۱۶۲۴ //

بررسی عوامل قیمت‌ساز سایه‌بان برقی

از گذشته تا به امروز برای جلوگیری از آب و هوای گرم از راه‌های مختلفی جهت ایجاد شرایط جوی مناسب استفاده می‌کردند.

بررسی عوامل قیمت‌ساز سایه‌بان برقی
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از این راه‌ها استفاده از سایبان‌هایی است که جنس‌های مختلفی اعم از پارچه یا فلز دارند و در سردر خانه‌ها یا استخرها یا موقعیت‌های دیگر استفاده می‌شوند.

امروزه مدل‌های برقی این سایبان‌ها ایجاد شده است که به عنوان پناهگاهی برای حفاظت از هوای گرم و خشک، بارانی و تگرگی مورد استفاده می‌گیرد. در ادامه به بررسی سایبان برقی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن می پردازیم.

images_1717570833_66600d113a4bc.jpg

سایبان برقی و کاربردهای آن

سایبان برقی نوعی سقف است که باعث جلوگیری از آسیب‌های آب و هوایی مثل آفتاب سوزان، باران‌های سیل‌آسا، تگرگ و... می‌شود. این سایبان‌ها دارای  کاربردهای مختلف دیگری هم هستند که در مواقع لازم از آن‌ها استفاده می‌شود؛ مثل ایجاد تزیینات یا تبلیغاتی که روی آنها قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های دیگر این سایبان‌ها می‌توان به برقی بودن آنها اشاره کرد که با استفاده از ریموت و کنترل‌های برقی کار می‌کند. سایبان‌های مذکور در اصناف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مثل رستوران‌ها، مغازه‌ها، پارکینگ‌های منازل، مکان‌های تفریحی و ...

سایبان‌های برقی اَشکالی مختلف دارند که از میان آن‌ها می‌توان به مدل تاشویی و چتری اشاره کرد. همچنین باید دانست که شکل سایبان‌های برقی ثابت نبوده و بر اساس شرایط جغرافیایی می‌توانند تغییرات لازم را داشته باشند و خود را با موقعیت جوی جدید وفق بدهند. کاربردهای سایبان برقی عبارت است از منازل مسکونی، بالکن‌ها، مجتمع‌های بزرگ تجاری، اداری و مسکونی، باغ‌ها، استخرها و موارد مشابه.

سایبان‌های برقی انواع مختلفی دارند که با توجه به کارکرد آن‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌هایی از این نوع سایبان‌ها عبارتند از: سایبان بازویی، سایبان دستی، سایبان مغازه، سایبان دوطرفه، سایبان چندکاره، سایبان کلاسیک و نمونه‌های دیگری از آن‌ها که با توجه به شرایط، متقاضیان آن‌ها را درخواست می‌کنند. در ادامه به بررسی موردی هر یک از موارد مذکور می‌پردازیم.

  • سایبان آفرود: این مدل از سایبان‌ها به وسیله مجموعه‌ای از پروفیل‌های سیار روی خودرو ساماندهی می‌شوند و در هنگام باران‌های شدید یا تابش سوزان نور خورشید از سرنشینان ماشین حفاظت می‌کنند.

  • سایبان چندکاره: از این مدل محافظ‌ها برای رستوران‌ها، مغازه‌های تجاری، پنجره‌ها و... استفاده می‌شود. با توجه به اینکه این سایبان‌ها به عنوان پرده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و در کسب و کارهای دیگر هم از خدمات آن‌ها استفاده می‌شود، از این جهت به چند کاره‌بودن معروف شده‌اند.

  • سایبان‌های دوطرفه: این نوع سایبان‌ها دارای میله‌های آهنی یا فلزی هستند که در سطح زمین نصب می‌شوند و روی آن هم به وسیله میله‌هایی از همین جنس پوشش داده شده‌اند. نکته دیگر در این سایبان‌ها وجود لوله‌های مختلف و موتورهای متفاوت برای دو طرف است که باعث می‌شود کیفیت عملکرد آن‌ها بهتر شود و طول عمر استفاده از آن‌ها هم بیشتر شود.

  • سایبان‌های کلاسیک: این سایبان‌ها برخلاف مدل قبلی، یک‌طرفه هستند و روی پایه یا یک دیوار نصب می‌شوند و تنظیمات آن‌ها هم به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شود. کاربرد این سایبان‌ها را بیشتر در منازل یا رستوران‌ها، مغازه‌های تجاری می‌بینیم.

  • سایبان‌های دستی: این مدل محافظ‌ها به وسیله نیروی دست حرکت می‌کنند و به بالا و پایین برده می‌شوند. شکل بالا و پایین رفتن آن‌ها هم با سایبان‌های برقی متفاوت است.

  • سایبان‌ مغازه‌: سایبان‌های مغازه شکل کِشِشی دارند و بر حسب نیاز در هنگام سرما، گرما باز و بسته می‌شوند. پوشش آن‌ها می‌تواند پارچه‌ای یا پوششی فلزی باشد که باعث محافظت، ایجاد سایه و... شود.

    images_1717571006_66600dbeb7b5f.jpg

انواع سایبان‌های برقی

سایبان‌های مجهز به برق از نظر کاربری به انواع مختلفی تقسیم شدند. اما از لحاظ ماهیت برقی خود نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. سایبان برقی کرکره‌ای، جمع‌شونده، بازویی، فول باکس و... نمونه‌هایی از مدل‌های برقی سایبان هستند که به اختصار هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • سایبان برقی مدل جمع‌شونده: ویژگی خاص و متمایز آن‌ها با مدل‌های دیگر در این است که چارچوب اصلی آن‌ها ثابت می‌ماند و صاحبان این نوع از سایبان‌ها می‌توانند برای رسیدن نور آن‌ها به داخل محیط کار خود، طبق طرح دلخواه خود تنظیم کنند.

  • سایبان برقی مدل فول‌باکس: این نوع از سایبان‌ها به شکلی است که چارچوب اصلی همراه با آن حرکت می‌کند و مثل یک مجموعه هماهنگ عمل می‌کند که بالا و پایین‌رفتن آن‌ها با هم عمل می‌کند.

  • سایبان برقی مدل کرکره‌ای: می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت این نوع سایه‌بان عدم تاثیر شرایط جوی و محیطی بر روی آن است. به دلیل شکل ظاهری آن‌ها که شبیه به درهای کرکره‌ای در مغازه‌ها یا پارکینگ‌ها می‌باشد، به این نام موسوم شده است.

  • سایبان برقی مدل بازویی: این سایبان‌ها از طریق یک سری ابزارآلات خاص، بازوهایی را به اطراف خود پیوند داده‌اند که باعث محافظت بیشتر یا به‌طور طبیعی سایه‌بان بیشتر می‌شود.

  • سایبان برقی مدل چتری: عامل حرکت این سایبان‌ها، نوارهایی تسمه‌مانند از جنس فلز است که منجر به باز و بسته‌شدن سایبان‌ می‌شود. از طرفی باتوجه به شکل ظاهری و عملکرد یکسان این سایبان‌ها با چترها، به این نام موسوم شده‌اند.

بنابراین باتوجه به تنوع سایبان‌ها، چه بخاطر نوع کارکرد و چه به خاطر ماهیت آن‌ها، دست مشتری برای انتخاب آن‌ها باز است. اما طبق معمول یکی از عواملی که باعث می‌شود متقاضی یک سایه‌بان خوب را انتخاب کند، قیمت آن است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل مؤثر در تولید قیمت سایبان‌ها چیست؟

مؤلفه‌های مختلفی در تعیین و محاسبه قیمت یک سایه‌بان دخیل است که می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت شود. به عنوان مثال، از این عوامل می‌توان به اندازه سایبان، جنس پروفیل‌ها، فلزات و ابزار آلات مورد استفاده در آن، سیستمی که در آن به کار رفته است که از چه نوعی باشد؛ برقی یا دستی، هزینه‌های مربوط به دستمزد نصاب و ... می‌تواند در تعیین قیمت نهایی این سایبان‌ها دخیل باشد. اما برای اطلاع از قیمت‌های متناسب با کیفیت این سایبان‌ها، گروه‌های مختلفی وجود دارند که تجربه لازم در این زمینه را دارند.

از همین جهت، یکی از این گروه‌های باتجربه، مجموعه دیدگاهان است که سالیان سال در حوزه‌های مختلف سایبان‌های برقی فعالیت کرده و خدمات مختلف آن را انجام می‌دهد. برای اطلاع از شرایط و چگونگی فعالیت‌ها، قیمت‌ها می‌توانید به سایت همین مجموعه به آدرس https://sayeban-barghi.com مراجعه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۶۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد