//
کدخبر: ۴۴۹۵۶۱ //

پرداخت عوارض اتوبان و آزادراه؛ آنلاین و بدون توقف

اگر شما نیز در انتخاب بهترین روش برای پرداخت عوارض آزادراهی آنی مردد هستید، در جای درستی قرار دارید، چون این مقاله برای شما نوشته شده است.

پرداخت عوارض اتوبان و آزادراه؛ آنلاین و بدون توقف
به گزارش فرتاک نیوز،

مدتی‌است که روش‌های سنتی پرداخت از آزاد‌راه‌های پرتردد برداشته شده‌اند و حالا باید تنها از روش پرداخت الکترونیکی برای عوارض آزادراهی کمک گرفت. همراه ما باشید تا روش‌های مختلف را بررسی و در نهایت بهترین شیوه را به شما معرفی کنیم.

 

منظور از عوارض خودرو چیست؟

پیش‌از اینکه بخواهیم به‌سراغ بحث پرداخت عوارض آزادراهی آنی برویم، باید بدانیم که منظور از چنین عوارضی چیست و دقیقا چه چیزی را شامل می‌شود. هر زمان که شما در جایگاه راننده از جاده‌های مختلف استفاده می‌کنید، باید عوارض آن جاده، امنیت و امکاناتش را بپردازید.

مبلغ این عوارض با توجه به فاکتور‌های مختلفی مشخص خواهد شد. اینکه شما از خودرویی برای عبور از جاده استفاده کرده‌اید، چقدر مسافت در جاده وجود دارد و چه امکاناتی در آن تعبیه شده، در مبلغ نهایی عوارض تاثیرگذار خواهد بود.

عوارض آزادراهی نیز عوارضی است که باید به‌عنوان حق استفاده از آزادراه‌ها پرداخت شود و این قانون برای همه افراد و انواع وسایل نقلیه اجباری است.

دلایل پرداخت عوارض آزادراهی چیست؟

در گذشته وقتی که از آزادراه‌های مختلف استفاده می‌کردید، جایگاه‌های مختلفی را می‌دیدید که برای پرداخت عوارض بودند. خودرو‌های مختلف باید در این جایگاه‌ها متوقف می‌شدند و عوارض مربوط را پرداخت می‌کردند. این عوارض در حقیقت مبلغی است که شما در قبال استفاده از امکانات مختلف یک آزادراه پرداخت می‌کنید.

امکاناتی مانند مسیر خوب، نور کافی در مسیر، امکانات رفاهی مختلف و موارد دیگری از این دست. البته هزینه‌ای که از شما دریافت می‌شود، صرف نگه‌داری از همین امکانات هم خواهد شد و در آینده از این مبلغ برای حل مشکلات آزادراه کمک گرفته خواهد شد.

در گذشته عوارض آزادراهی چگونه پرداخت می‌شد؟

امروز وقتی که از آزادراه‌های مختلف استفاده می‌کنید، جایگاه‌های دریافت عوارض را در آن‌ها می‌بینید. اما بیشتر آن‌ها خصوصا در آزاد‌راه‌های پرتردد دیگر به‌شکل قدیمی مورد استفاده نیستند. در گذشته باید در این جایگاه‌ها توقف می‌کردیم و به پرداخت عوارض مشغول می‌شدیم.

با افزایش جمعیت و تعداد خودرو‌ها، مشکلات این روش خود را نمایان کرد و ترافیک‌های سنگین در آزاد‌راه‌ها نشان می‌داد که این روش دیگر توان پاسخ‌گویی کافی را ندارد. ازاین‌رو تصمیم بر این شد که سیستم جدیدی به‌نام دریافت عوارض الکترونیکی و پرداخت عوارض آزادراهی آنی متداول شود تا دیگر مشکلات پیشین رخ ندهد.

امروز چگونه باید عوارض آزادراهی را پرداخت کرد؟

امروز پرداخت عوارض آزادراهی آنی به رانندگان کمک می‌کند تا در لحظه عوارض خود را پرداخت کنند. نحوه عملکرد این شیوه، به‌این‌ترتیب است که جایگاه‌های قدیمی عوارض، با استفاده از دوربین‌هایی، پلاک رانندگان را تشخیص خواهند داد و برای آن‌ها عوارض را ثبت خواهند کرد.

در این روش دیگر برای پرداخت، ترافیک ایجاد نخواهد شد و رانندگان می‌توانند به‌راحتی پس‌از عبور از آزاد‌راه، عوارض خود را پرداخت کنند. مبلغ عوارض به شماره صاحب پلاک پیامک خواهد شد و او نیز در فرصت محدودی می‌تواند این عوارض را پرداخت کند. در غیر این‌‌صورت برای او جریمه منظور می‌شود.

روش‌‌ها و سامانه‌های پرداخت عوارض آزادراهی

امروز روش‌های زیادی برای پرداخت عوارض وجود دارد. روش‌های آنلاین که محبوبیت بیشتری دارند، شامل اپلیکیشن‌های مختلف و وب‌سایت‌های پرداخت هستند. برای اینکه بتوانیم از بین آن‌ها بهترین روش را انتخاب کنیم، باید به‌خوبی مزیت‌ها و معایب هرکدام را بدانیم. در بخش به‌خصوصی این مزیت‌ها را توضیح خواهیم داد.

سایر روش‌‌های پرداخت عوارض

روش‌های حضوری زیادی نیز برای شما وجود دارد برای اینکه بخواهید عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید. اگر در مسیر هستید، می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز یا دستگاه پوز فروشگاه‌های مختلف عوارض خود را تسویه کنید. یک راه دیگر برای شما، استفاده از روش‌های بدون نیاز به اینترنت مثل کدهای دستوری و تلفن‌های گویاست.

یک روش حضوری دیگر که می‌توانید از آن کمک بگیرید، مراجعه به دفاتر پیش‌خوان دولت است. با مراجعه به این دفاتر تسویه شما انجام خواهد شد. مشکل اصلی این روش‌ها سختی در انجام آن‌هاست. به همین دلیل بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، مگر اینکه در شرایط اضطراری قرار بگیرند.

مزیت‌های پرداخت آنلاین و آنی عوارض

در پرداخت آنلاین نیازی نیست که به جایی مراجعه کنید. تسویه شما در لحظه انجام خواهد شد و تمام فرایند‌های انجام آن زیرنظر بانک مرکزی صورت خواهد گرفت. پس حتی نگرانی از این بابت نیز وجود ندارد. رابط کاربری ضعیف شیوه‌های آفلاین در روش‌های آنلاین وجود ندارد و شما می‌توانید خیلی ساده با چند کلیک عوارض خود را پرداخت کنید.

البته اینکه کدام روش را برای پرداخت آنلاین انتخاب کنید نیز، در نتیجه نهایی بی‌تاثیر نیست. وب‌سایت‌ها معمولا امنیت کمتری برای پرداخت‌های اینترنتی دارند و بهتر است که از اپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین روش برای پرداخت عوارض چیست.

تاپ بهترین روش پرداخت و استعلام عوارض خودرو و عوارض آزادراهی

اگر به‌دنبال روشی هستید که پرداخت عوارض آزادراهی آنی را تجربه کنید، سوپر اپلیکیشن تاپ همراه شماست تا به این هدف برسید. تاپ نسبت به تمام روش‌هایی که معرفی کردیم، امن‌تر و سریع‌تر است و مزیت‌هایی دارد که نمی‌توانید در دیگر روش‌ها پیدا کنید.

تاپ در سریع‌ترین زمان ممکن، عملیات تسویه را انجام خواهد داد. شما با واردکردن شماره پلاک و شماره تلفن در وب‌سایت یا سوپر اپلیکیشن تاپ، می‌توانید خیلی سریع‌ استعلام عوارض خود را بگیرید و سپس به‌صورت آنی آن را پرداخت کنید. تنها فاصله شما با این روش نصب سوپر اپلیکیشن تاپ است.

از کدام روش عوارض خودرو را پرداخت کنم؟

برای پرداخت عوارض آزادراهی آنی، روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از هرکدام کمک بگیرید. روش قدیمی پرداخت حضوری در جایگاه‌ها پایان‌ یافته و امروز تمامی آزاد‌راه‌های پرتردد به‌صورت الکترونیکی عوارض خود را دریافت می‌کنند.

روش‌های پرداخت نیز به روش‌های حضوری، غیرحضوری و آنلاین تقسیم می‌شوند.

در بین تمامی این روش‌ها، شیوه آنلاین محبوبیت بیشتری دارد و اکثر مردم ترجیح می‌دهند که از روش‌های آنلاین برای پرداخت عوارض خود کمک بگیرند. از طرفی در بین روش‌های آنلاین نیز ما باید دست به انتخاب بزنیم و بهترین را گزینش کنیم. سوپر اپلیکیشن تاپ می‌تواند اولین و آخرین انتخاب شما باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۵۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد