//
کدخبر: ۴۶۲۳۱۴ //
نکات خانه داری

ضروریات داشتن خانه مرتب | بیا تا بهت بگم!!

در این قسمت به چند مورد از مهم ترین نکات در خانه داری و تمیز کردن خانه پرداخته ایم که باعث می شود علاوه بر یک خانه تمیز، خرج کمتری نیز داشته باشید. این نکات و راهکارها به شما کمک می کند که سریع تر عمل کنید .

ضروریات داشتن خانه مرتب | بیا تا بهت بگم!!
به گزارش فرتاک نیوز،

نکات خانه داری به شما کمک می‌کند به عنوان یک بانو، منزل را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به این منظور ما تصمیم گرفتیم به بررسی چند ترفند ضروری برای نگه‌داری منزل بپردازیم. پس اگر برای زندگی خود اهمیت قائل هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

***براق کردن کاشی های کف: پس از اینکه کف را جارو کردید، با استفاده از یک سطل آب، مقداری شوینده سبک و یک دستمال شروع به شستشو کنید! مرتباً پارچه و آب را تمیز کنید تا آلودگی بیشتری را به کاشی ها انتقال ندهید. اگر می خواهید لکه های سخت را از بین ببرید، از مسواک استفاده کنید! باور کنید زندگی شما را تغییر خواهد داد.

 

***تمیز کردن قرنیزها: برای پاک کردن گرد و غبار از جارو یا پارچه خشک استفاده کنید، سپس جاروبرقی بکشید. برای از بین بردن گرد و غبار یا خاک باقی مانده از پارچه یا جوراب مرطوب استفاده کنید. برای تمیز کردن قرنیزها، به یک اسکاچ (یا مسواک نرم) و یک سطل آب با مقدار کمی مایع ظرف شویی نیاز دارید. بعد از اینکه شستشو را انجام دادید، از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن باقیمانده های صابون استفاده کنید.

 

***باز کردن منافذ هواکش: اگر مدتی هواکش های خود را تمیز نکرده باشید احتمالا کاملاً کثیف و گرد و غبار گرفته شده اند. و این نه تنها گرد و غبار را به داخل اتاق می فرستد بلکه مانع خروج هوا به بیرون نیز می شود. راهکار آسان: ابتدا سعی کنید گرد و غبار را با یک برس نرم پاک کنید. اگر با این کار به نتیجه نرسیدید، یک دستمال را با هر ماده تمیزکننده ای که دارید خیس کرده و آنرا دور یک چاقوی صبحانه خوری بپیچید و منافذ را تمیز کنید!

 

*** پاک کردن لکه های آب روی شیرآلات: سرکه می تواند لکه های آب روی شیرها را کاملا از بین ببرد.

 

***تمیز کردن پرده کرکره: یک راه حل آسان برای پاک کردن پرده کرکره وجود دارد: آب و سرکه را به میزان مساوی در یک کاسه ترکیب کنید و دستتان را با یک جوراب بپوشانید. جوراب را درون محلول فرو کنید و سپس آن را روی پرده حرکت دهید تا هرگونه گرد و غبار و آلودگی را از بین ببرد!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۳۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد