//
کدخبر: ۴۶۲۳۱۲ //
خانه داری

با این روش ها یه خونه تمیز و مرتب داشته باش | نکات ضروری!

وقتی می خواهید در خانه داری بهتر شوید، باید به دنبال راه هایی باشید که به شما در انجام بهتر کارها کمک کند. اگر بتوانید کارهای خانه را راحتتر و بدون دردسر انجام دهید، خانه همیشه تمیز خواهد بود و مشکلی در خانه داری نخواهید داشت. خانه داری نیاز به خلاقیت دارد. خلاقیتی که با تغییرات کوچک برخی از ایرادات را برطرف می کند و کارها را آسانتر می نماید.

با این روش ها یه خونه تمیز و مرتب داشته باش | نکات ضروری!
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز مسائل زیادی وجود دارد که زندگی افراد را درگیر می کند و اگر می خواهید علت مسئله را پیدا کنید باید بدانید چیزهای کوچکی پشته قضیه وجود دارد که روی هم جمع می شود منجر به ایجاد یک اختلال بزرگ می شود. به این ترتیب اگر زمان بگذارید و نگاهی به زندگی خود کنید مشکلات کوچک تان را در زندگی پیدا می کنید که با اندکی تلاش و فکر حل می شود. اما علاوه بر تغییرات کوچک و تلاش های بزرگ، چند عادت نظافت بسیار ساده نیز وجود دارد که ممکن است قبلاً نشنیده باشید. این عادات نه خیلی سخت هستند و نه خیلی آسان.

 

**قبل از تمیز کردن خانه، ابتدا آن را مرتب کنید

تمیز کردن خانه ی بی نظم، بی فایده است. این موجب سردرگمی و عدم تمرکز شما می شود. حتی اگر خانه کاملا تمیز باشد اما بی نظم و به هم ریخته باشد، هیچ فایده ای ندارد. پس اول خانه را مرتب کنید و سپس شروع به تمیز کردن کنید.

 

**از روش ها و ابزارهای تمیز کردن “به سبک قدیمی” استفاده کنید

برای تمیز کردن وسایل و ابزار، گاهی اوقات توصیه های قدیمی بسیار کارآمد هستند. به عنوان مثال، آویزان کردن لباس ها برای خشک شدن در معرض آفتاب می تواند باعث روشن شدن لباس های سفید شود و یا برای جلوگیری از سیاه شدن قابلمه های روحی پس از جوشاندن آب، چند قطره آبلیمو در آن بریزید.

 

** فقط در صورت لزوم ضد عفونی کنید

بعضی اوقات و بعضی مکان ها نیاز به ضدعفونی کردن دارند. توالت و سینک آشپزخانه شما باید مرتباً ضد عفونی شود و اگر شخصی در خانه بیمار است، ممکن است لازم باشد دستگیره درها و کلیدهای برق را با دستمال مرطوب ضدعفونی کنید. در غیر این صورت، ضد عفونی مداوم خانه لازم نیست.

 

** پس از تمیز کردن سطوح با پارچه ی نمناک، آن را خشک کنید

ابتدا سطوح را با پارچه ی مرطوب پاک کنید و در آخر یک پارچه ی خشک روی آن بکشید تا جای پارچه ی مرطوب از روی سطح کاملا از بین برود. برای خشک کردن می توانید از پارچه های میکروفیبر استفاده کنید چون رطوبت را کاملا به خود جذب می کنند و هیچ اثری از گرد و غبار و کثیفی بجای نمی گذارند.

 

**نظافت خانه را برای خود سرگرم کننده کنید

زندگی خیلی کوتاه است پس از آن لذت ببرید. چرا از کارهایی که ممکن است دوست نداشته باشیم نهایت استفاده را نکنیم؟ هنگام تمیز کردن خانه می توانید یک آهنگ پخش کنید و بهمراه آن بخوانید و برقصید! شاد بودن، لازمه ی لذت بردن از زندگی است. پس هنگام انجام هر کار در خانه، از آن لذت ببرید و کسالت و خستگی را از خود دور کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۲۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد