//
کدخبر: ۴۶۱۹۵۸ //
آشپزی | دسر کادایف مغزدار

طرز تهیه دسر کادایف مغزدار | برای مهمونیاتون حتما درستش کن!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کادایف مغزدار در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه دسر کادایف مغزدار | برای مهمونیاتون حتما درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

دسر کادایف مغزدار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود.

مواد لازم دسر کادایف مغزدار

رشته کادایف ۵۰۰ گرم

کره ۲۵۰ گرم

آرد ۴ قاشق سوپخوری

نشاسته ذرت ۳ قاشق سوپخوری

شیر ۱ لیتر

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

شکر ۲۰۰ گرم

وانیل نوک قاشق چایخوری

مغز گردو به مقدار کافی

طرز تهیه دسر کادایف مغزدار

مرحله اول

برای تهیه دسر کادایف مغزدار خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا با همزن دستی به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد و همچنین نشاسته ذرت به خوبی پخته و بوی خامی آن گرفته شود. زمانی که مایه درون قابلمه به غلظت فرنی رسید، وانیل را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه صبحانه را به آن می افزاییم و با همزن مفتولی به خوبی هم می زنیم تا مایه کرم کاملا یکدست و یکنواخت شود. حالا روی قابلمه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه کرم کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن دسر کادایف می رویم برای این منظور کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس رشته های کادایف را درون کاسه می ریزیم و با دست کمی خرد کرده و کره را به تدریج به کاسه می افزاییم. حالا به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا مقداری از مخلوط رشته های کادایف را درون قالب مافین ریخته و با دست به خوبی فشرده می کنیم. زمانی که مایه کرم خنک شد، آنرا درون قیف یکبار مصرف ریخته و مقدار کمی روی رشته های کادایف پایپ می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه یک مغز گردو روی مایه گذاشته و مابقی حجم قالب را با رشته‌ های کادایف می پوشانیم، سپس با دست به خوبی فشرده می کنیم تا رشته ها شکل قالب را به خود بگیرند. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم دسر کادایف به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا تغییر رنگ داده و طلایی شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله دسرها را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله نهم

در این مرحله بلافاصله مقداری شربت ولرم روی دسر کادایف داغ ریخته و اجازه می دهیم به خورده آن برود. در نهایت دسر کادایف را با مقداری پودر پسته و گل سرخ تزیین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۱۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد