//
کدخبر: ۴۶۰۹۶۶ //
آشپزی | جوجه کباب لاری

این جوجه کباب عالیه | طرز تهیه جوجه کباب لاری!!!!

برای مشاهده آموزش طرز تهیه جوجه کباب ماستی در ادامه با ما همراه باشید.

این جوجه کباب عالیه | طرز تهیه جوجه کباب لاری!!!!
به گزارش فرتاک نیوز،

جوجه کباب لاری یکی از انواع کباب های محبوب ایرانی است که با دستورها و طعم های بسیار متنوعی تهیه می شود. این کباب خوشمزه با نام جوجه کباب ماستی هم شناخته می شود و به همین دلیل رنگ این کباب برخلاف جوجه کباب زعفرانی، سفید می باشد.

برای تهیه جوجه کباب لاری ماستی، اول گوشت مرغ و پیاز رو خرد می‌کنیم و تو یه کاسه می‌ریزیم. بعد، روغن مایع، ماست چکیده، آب لیمو، پاپریکا، تخم گشنیز، نمک و فلفل سیاه رو اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. گوشت رو شش ساعت تو یخچال میذاریم تا مزه‌دار بشه، بعد به سیخ می‌کشیم و روی منقل زغالی می‌پزیم. در آخر، کره آب شده رو روی کباب‌ها می‌مالیم و با نان یا برنج سرو می‌کنیم.

مواد لازم برای 4 نفر مقدار مواد

سینه مرغ ۱ کیلوگرم

ماست چکیده ۱٫۵ پیمانه

تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

پیاز ۲ عدد متوسط

روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت جوجه کباب ماستی

مرحله ۱: خرد کردن مرغ و پیاز

برای تهیه جوجه کباب لاری ماستی ابتدا گوشت مرغ را به صورت مکعبی مانند جوجه کباب خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ۲: افزودن مواد اولیه و ادویه‌جات

در ادامه روغن مایع را به همراه ماست چکیده اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را با دست مخلوط می کنیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه پاپریکا، تخم گشنیز و مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله ۳: مرینیت کردن و استراحت در یخچال

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردیم، روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ۴: سیخ کردن و آماده سازی منقل

گوشت مرغ را به سیخ می کشیم و در صورت تمیال می توانیم در بین قطعات گوشت مرغ از پیاز یا فلفل دلمه ای هم استفاده کنیم. پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به پایان رسید منقل زغال را به صورت یکدست آماده می کنیم.

مرحله ۵: پخت و سرو کباب

سپس سیخ ها را روی منقل می چینیم و به صورت متداوم می چرخانیم تا کباب به صورت یکدست بپزد. در پایان پخت کباب ها کره را ذوب می کنیم و با برس روی کباب ها می مالیم. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

ماست مناسب برای جوجه کباب

برای درست کردن یه کباب ماستی یا جوجه ماستی حرفه‌ای، می‌تونید از انواع ماست‌ها استفاده کنید. چه ماست پرچرب داشته باشید، چه ماست یونانی یا ماست چکیده، هر کدومشون می‌تونه طعم و بافت متفاوتی به کبابتون بده. این ماست‌ها چون چربی بالایی دارن، باعث می‌شن که کبابتون نرم و خوشمزه بشه، همون طور که باید. پس با خیال راحت هر کدوم که جلوی دستتون بود رو بردارید و شروع کنید به آشپزی!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد