//
کدخبر: ۴۶۰۷۰۷ //
آشپزی | طرز تهیه ترشی پیاز

طرز تهیه ترشی پیاز | خیلی خوشمزه س!

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله «طرز تهیه ترشی پیاز» در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی پیاز | خیلی خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در دنیای پر تنوع آشپزی، هر از گاهی با دستورهایی مواجه می‌شویم که نه تنها با طعم و مزه‌شان، بلکه با روند ساده و لذت‌بخش تهیه‌شان نیز، قلب‌هایمان را تسخیر می‌کنند. یکی از این دستورها، “طرز تهیه ترشی پیاز” است که با طعم عالی و خاصیت هضم بخشی‌اش، همراهی ایده‌آلی برای انواع غذاها به شمار می‌رود.

برای تهیه ترشی پیاز مجلسی، اول پیازها رو پوست بگیر و خوب بشور و خشک کن که آبشون بره. سیر و فلفل قرمز رو هم همینطور. بعد همه‌شون رو تو یک ظرف شیشه‌ای بچین. سرکه رو با کمی آب، شکر و نمک داغ کن و بذار خنک بشه. سپس، سرکه رو صاف کن و روی مواد بریز تا کامل بپوشوندشون. درب ظرف رو محکم ببند و دو هفته صبر کن تا ترشی جا بیفته. بعد از اون، هر وقت خواستی میل کن!

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط مقدار مواد

پیاز سفید یا قرمز ریز ۲۰ عدد

فلفل قرمز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

شکر نصف قاشق چایخوری

سرکه سفید یا قرمز به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی پیاز سفید

مرحله 1: آماده‌سازی پیازها

برای تهیه ترشی پیاز مجلسی ابتدا پیازها را پوست می گیریم و داخل آبکش می ریزیم، سپس به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی پیازها خارج شود و پیازها کاملا خشک شوند و هیچگونه رطوبیت نداشته باشند.

مرحله 2: خشک کردن پیازها

اگر می خواهید برای خشک شدن پیازها منتظر نمانید می توانید پیازها را با دستمال حوله ای خشک کنید. توجه داشته باشید که اگر پیازها دارای رطوبت باشند ترشی شما خیلی سریع کپک می زند، به همین دلیل مرحله خشک کردن پیازها را با دقت انجام دهید.

مرحله 3: آماده‌سازی سیر و فلفل

در ادامه سیرها را پوست می گیریم و پس از شستشو با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. حالا فلفل قرمز را نیز می شوییم و با دستمال خشک می کنیم. تمام مواد ترشی باد کاملا خشک و بدون رطوبت باشند تا ماندگاری ترشی بالاتر برود.

مرحله 4: چیدمان مواد در ظرف

حالا به سراغ آماده کردن ترشی می رویم، برای این منظور یک ظرف شیشه ای متناسب با مقدار مواد ترشی انتخاب می کنیم و پیازها را به همراه سیر، فلفل قرمز و نعناع خشک به صورت منظم داخل ظرف شیشه ای می ریزیم.

مرحله 5: آماده‌سازی سرکه

حالا سرکه را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سرکه داغ شود، سپس شکر و نمک را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا شکر و نک به طور کامل در سرکه حل شوند.

مرحله 6: افزودن آب به سرکه

اگر می خواهید ترشی شما ملایم تر شود می توانید کمی آب جوشیده شده هم به سرکه اضافه کنید. در این مرحله صبر می کنیم تا سرکه در دمای محیط خنک شود سپس آنرا با یک پارچه تمیز صاف می کنیم و روی مواد داخل شیشه می ریزیم.

مرحله 7: اضافه کردن سرکه به ترشی

نکته مهم در مورد اضافه کردن سرکه به مواد ترشی این است که حتما باید به قدری سرکه به شیشه حاوی مواد ترشی اضافه کنیم که مقدار سرکه حداقل یک بند انگشت بالاتر از مواد باشد. حالا درب شیشه را محکم می بندیم به صورتی که هیچ هوایی وارد شیشه نشود.

مرحله 8: نگهداری ترشی

شیشه ترشی را به مدت ۲ هفته در جای خشک و خنک دور از نور مستقیم خورشید نگهداری می کنیم تا ترشی آماده شود. پس از آنکه ترشی آماده شد آنرا در یخچال نگهداری می کنیم و پس از هر با مصرف درب ظرف را محکم می بندیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۰۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد