//
کدخبر: ۴۵۸۵۳۰ //
آشپزی | روکر انار

طرز تهیه روکر انار! | خوشمزه و دلبر!

روکر انار، یک دسر خوشمزه و جذاب با ترکیبی از طعم‌های مختلف است که می‌تواند پایان‌بخش دلچسبی برای شام‌های خانوادگی یا دورهمی‌های دوستانه باشد. در این دستور، به شما نشان می‌دهیم چگونه با استفاده از مواد اولیه‌ای که به راحتی در دسترس هستند، یک دسر خوش طعم و دلنشین تهیه کنید.

طرز تهیه  روکر انار! | خوشمزه و دلبر!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای تهیه روکر انار خوش طعم، ابتدا ژله انار را با آب جوش مخلوط کرده و در قالب کج شده با دانه‌های انار و خلال پسته می‌ریزیم و در یخچال می‌گذاریم تا ببندد. سپس، شیر، خامه، پنیر خامه‌ای (اختیاری)، شکر، آرد سفید و آرد ذرت را مخلوط کرده، روی حرارت می‌گذاریم تا غلظت بگیرد و بعد از خنک شدن، ژلاتین و وانیل را اضافه می‌کنیم. در آخر، بیسکوییت خرد شده و کمی خلال پسته را به مخلوط افزوده، روی لایه ژله‌ای قالب ریخته و دوباره در یخچال قرار می‌دهیم تا سفت شود. پیش از سرو، با بیسکوییت و خلال پسته تزیین می‌کنیم.

مواد لازم

پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری

خامه صبحانه 100 گرم

شیر 2 لیوان

ژله انار 1 بسته

پنیر خامه‌ای (در صورت دلخواه) 100 گرم

شکر دو سوم لیوان

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی‌پور نصف بسته

دانه انار 1 لیوان

وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری

خلال پسته (در صورت دلخواه) به میزان دلخواه

طرز تهیه روکر انار

مرحله 1: تهیه ژله انار

ابتدا ژله انار را آماده می‌کنیم. برای این کار، یک بسته ژله انار را با دو سوم لیوان آب جوش به خوبی مخلوط می‌کنیم تا کاملا حل شود. مهم است که ژله را خوب هم بزنیم تا به طور یکنواخت در آب حل شود. این امر به ظاهر نهایی دسر کمک شایانی می‌کند.

مرحله 2: آماده‌سازی قالب

در این مرحله، قالب مورد نظر خود را به صورت کج در ظرفی قرار می‌دهیم تا زمانی که ژله ببندد، شکل زیبا و خاصی به دسر بدهیم. دانه‌های انار را به همراه مقداری از ژله انار آماده شده در گوشه قالب می‌ریزیم تا لایه اول دسر ما شکل بگیرد.

مرحله 3: افزودن خلال پسته و انتقال به یخچال

پس از ریختن دانه‌های انار در قالب، مقداری خلال پسته و مابقی ژله را روی آنها اضافه می‌کنیم تا طعم و ظاهری زیبا به دسر بدهیم. سپس قالب را داخل یخچال قرار می‌دهیم تا ژله به خوبی ببندد و محکم شود.

مرحله 4: تهیه مایه دسر

در این مرحله، شیر، خامه، پنیر خامه‌ای (در صورت تمایل)، شکر، آرد سفید و آرد ذرت را در یک قابلمه مخلوط کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم. مواد را به طور مداوم هم می‌زنیم تا به غلظت مطلوب برسد، شبیه به غلظت فرنی. پس از رسیدن به غلظت مورد نظر، مایه را از روی حرارت برداشته و اجازه می‌دهیم که به طور کامل خنک شود.

مرحله 5: اضافه کردن ژلاتین و وانیل

پس از خنک شدن مایه دسر، ژلاتین ذوب شده و وانیل را به آن اضافه می‌کنیم. مهم است که ژلاتین را پیش از افزودن به مایه، به درستی ذوب و خنک کنیم (به روش بن ماری) تا با دمای مایه دسر سازگاری داشته باشد. این امر باعث می‌شود دسر در نهایت بافتی یکدست و مطلوب داشته باشد.

مرحله 6: تکمیل دسر

در نهایت، بیسکوییت‌های پتی‌پور خرد شده و کمی خلال پسته را به مخلوط اضافه کرده و آن را به خوبی هم می‌زنیم. قالب حاوی ژله و انار نیمه‌بند شده را از یخچال خارج کرده و مایه روکر را به آرامی روی آن می‌ریزیم تا لایه بالایی دسر را تشکیل دهد.

مرحله 7: قرار دادن در یخچال

سپس دسر را برای دو تا سه ساعت دیگر داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کاملا سفت و آماده سرو شود. پس از خارج کردن دسر از یخچال، می‌توانید آن را با بیسکوییت خرد شده، خلال پسته، دانه‌های انار یا هر تزیین دیگری که دوست دارید، تزیین کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۸۵۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد