//
کدخبر: ۴۵۷۹۳۰ //
آشپزی| فرنی خرما

آموزش فرنی خرما| خیلی مقوی و پر خاصیته!

در اینجا دستور تهیه فرنی خرما را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

آموزش  فرنی خرما| خیلی مقوی و پر خاصیته!
به گزارش فرتاک نیوز،

فرنی خرما بدون شکر درست میشه و خیلی خوشمزه است طوری که یه نوع دسر حساب میشه و چون شیرینیش با خرماست خیلی مقویه ، پیشنهاد میدم حتما امتحان کنید خصوصا تو ماه رمضان که یه دسر تقویتی خیلی خوبیه.

مواد لازم برای فرنی خرما:

شیر : 1 و نیم پیمانه

ارد برنج : 2 ق غ

نشاسته ذرت : 1 ق غ

خرما : 7 عدد

دارچین : 1/2 ق چ

طرز تهیه :

ببینید شیرینی این فرنی فقط با خرماست و هیچ شکری نداره ، برای اندازه شیرین شدنش هم به دلخواه میتونید خرما رو کم و زیاد کنید. با این مقدار خرما شیرینی خوبی خواهد داشت ولی اگه کم شیرین میخواید 5 تا خرما بزارید خوبه.

هسته خرماها رو در میاریم و یکی دو قاشق آب بهش اضافه میکنیم و میزاریم روی حرارت و درشو میبندیم، میزاریم چند دقیقه ای بمونه تا خوب نرم بشه ، با کف چنگال یا قاشق خرماها رو له میکنیم تا صاف و یکدست بشه.

تو یه قابلمه جدا آرد برنج و نشاسته رو با شیر مخلوط میکنیم و خوب حل میکنیم ، میزاریم روی حرارت و مرتب هم میزنیم.

بعد از چند دقیقه که یه کمی غلیظ شد خرما و دارچین رو بهش اضافه میکنیم و بازم روی حرارت هم میزنیم تا به غلظت مناسب مثل فرنی معمولی برسه.

میریزیم تو ظرفای مناسب و یه کم که از دما افتاد تزیین میکنیم و میزاریم تو یخچال تا خوب خنک و خوشمزه بشه.این مقدار همینطور که از میزان شیرش پیداست زیاد نیست و حدودا براى 3 نفر مناسبه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۷۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرتاک نیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد