//
کدخبر: ۴۲۱۷۰۳ //
آشپزی | کارنی یاریک

غذای ترکی لذیذ براتون آوردم | آموزش کامل کارنی یاریک!

این غذا به همراه برنج سرو می‎شود و به عنوان غذای اصلی بر روی سفره قرار می‎گیرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا طرز تهیه کارنی یاریک را یاد بگیرید.

غذای ترکی لذیذ براتون آوردم | آموزش کامل  کارنی یاریک!
به گزارش فرتاک نیوز،

 کارنی یاریک یا بادمجان شکم‌پر، یکی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی کشور ترکیه است که امروز تصمیم داریم با هم آن را مرور کرده تا شما بتوانید کارنی یاریک را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید. همراه ما باشید.

مواد اولیه برای تهیه کارنی یاریک

بادمجان کوچک: 6 عدد

گوشت چرخ‌شده: 250 گرم

پیاز متوسط:2 عدد

سیر: 4 حبه

گوجه فرنگی: یک عدد

فلفل سبز: 8 عدد

رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

روغن مایع: به اندازه لازم

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز: به اندازه لازم

آب‌لیمو: مقداری

آموزش مراحل تهیه کارنی یاریک

مرحله اول: آماده کردن بادمجان‌ها

بادمجان را به صورت راه‌راه پوست کنید و در میان آن یک شکاف ایجاد نمایید. بادمجان‎های پوست شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و آن را پر از آب کنید. به اندازه یک قاشق چای‌خوری نمک به کاسه آب اضافه کنید. اجازه دهید بادمجان  به مدت 30 دقیقه در آب و نمک بماند تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان‌ها و فلفل‌ها

پس از 30 دقیقه بادمجان‌ها را از آب خارج کنید و بشویید. سپس با یک دستمال تمیز آب اضافی آن را بگیرید. یک ماهیتابه بر روی اجاق قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. وقتی روغن به خوبی گرم شد، بادمجان‌ها را در ماهیتابه قرار دهید و اجازه دهید همه‌ی جهات آن به خوبی سرخ و طلایی رنگ شود.

بادمجان‌های سرخ شده را بر روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج گردد.  پس از سرخ کردن بادمجان، نوبت به فلفل می‌رسد. 6 عدد از فلفل‌ها را به طور کامل در روغن قرار دهید تا سرخ شود.

مرحله سوم: تهیه مایه گوشتی

سیر و پیاز را به صورت ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود. گوشت چرخ‌شده را به پیاز اضافه کنید و اجازه دهید کمی تفت بخورد تا رنگ آن عوض شود. در مرحله بعد 2 عدد فلفل باقی‌مانده و گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید و با گوشت خوب تفت دهید. نمک، فلفل، رب گوجه فرنگی را به مایه گوشتی اضافه کنید و با بقیه مواد ترکیب نمایید. سپس نصف لیوان آب به مواد اضافه کنید و اجازه دهید کمی بپزد و آب آن کاملا کشیده شود.

مرحله چهارم: پر کردن شکم بادمجان

بادمجان‌ها را در سینی فر بچینید و مواد را از قسمت برش داده شده، داخل آن بریزید. در انتها یک عدد فلفل سرخ‌شده را بر روی مواد قرار داده و یک برش گوجه‌فرنگی نیز کنار آن بگذارید.

مرحله پنجم: تهیه سس

یک قاشق رب گوجه‌فرنگی را در یک لیوان آب‌جوش حل کنید و به همراه کمی نمک و آب‌لیمو، در سینی فر کنار بادمجان‌ها بریزید.  سینی را در فر 350 درجه فارنهایت قرار دهید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه بماند تا خوب بپزد.

کارنی یاریک شما آماده است. بادمجان‌های شکم‌پر را در ظرف موردنظر بچینید و آن را با برگ‌های نعناع و ریحان تزئین کنید. اگر  دوست دارید، چند عدد گوجه فرنگی و فلفل را سرخ کنید و به عنوان تزئین کنار ظرف بگذارید. کارنی یاریک در ترکیه به همراه برنج و سالاد سرو می‌شود. اگر دوست دارید وعده غذایی سبک‌تری داشته باشید، می‌توانید کارنی یاریک را به تنهایی یا همراه با تکه‌ای نان سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۷۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان