//
کدخبر: ۴۲۰۰۵۳ //
آشپزی | مرغ در فر

این آموزش رو از دست ندید | طرز تهیه مرغ در فر

سلام دوستان روزتون بخیر و با آرزوی بهترین اتفاقات برای شما، امروز من با یک نوع طبخ مرغ در فر در خدمت شما هستم. با من همراه باشید و با اجرای این روش در منزل علاوه بر اینکه یک مرغ در فر خوشمزه تهیه می کنید اعتماد به نفستان را هم افزایش بدهید.

این آموزش رو از دست ندید | طرز تهیه  مرغ در فر
به گزارش فرتاک نیوز،

مرغ همیشه یکی از غذاهای مجلسی بوده و هست. مرغ در کل دنیا یکی از غذاهای بسیار پر طرفدار است. مرغ را به روش های مختلف می توانید تهیه کنید. یکی از روش های طبخ مرغ، پخت آن در فر است. شما به سادگی می توانید با استفاده از دستوری که ما در اخیارتان قرار می دهیم، یک مرغ در فر لذیذ بپزید.

مواد اولیه برای تهیه مرغ در فر (تکه ای)

ران یا سینه مرغ : 4 عدد

پیاز : 3 عدد

گوجه فرنگی : 4 عدد

هویج : 2 عدد

فلفل دلمه ای خلال شده: 1 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذا خوری

زعفران دم کرده : 4 قاشق غذا خوری

پودر پاپریکا : 1 قاشق مربا خوری

نمک، فلفل و زرد چوبه : به مقدار لازم

روغن : به مقدار لازم

آموزش مراحل تهیه مرغ در فر (تکه ای​)

مرحله اول

برای شروع کار نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و زعفران را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید کمی روغن به این مواد اضافه کنید و کاملا مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

تکه های مرغ را بشویید و با استفاده از یک دستمال آب اضافی آن را بگیرید و خشک کنید. از ترکیب ادویه ای که تهیه کرده اید روی تکه های مرغ بمالید و آن ها را کنار بگذارید تا ادویه جذب مرغ ها شود.

مرحله سوم

در فاصله طعم دار کردن مرغ ها، فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد روشن کنید.

مرحله چهارم

پیاز ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. پیاز های حلقه شده را کف ظرف بچینید. گوجه فرنگی ها را نیز پس از شستن و خشک کردن از وسط نصف کنید و روی پیاز ها قرار دهید.

هویج ها را هم به صورت حلقه ای برش بزنید. مرغ های طعم دار شده را روی سبزیجات بچینید و فلفل دلمه ای خلالی و هویج حلقه ای را روی آن بچینید.

مرحله پنجم

ظرف حاوی مرغ و سبزیجات را درون فر قرار دهید. پس از حدود یک ساعت، رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب حل کرده و روی مرغ در فر بریزید. دوباره مرغ را به مدت نیم ساعت دیگر درون فر قرار دهید تا کاملا بپزد. پس از اینکه مرغ در فر کاملا پخت، شعله گریل را روشن کنید تا روی مرغ ها برشته شود. در آخر مرغ ها را درون ظرف مورد نظر بچینید و سرو نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان