//
کدخبر: ۴۱۹۶۳۰ //
آشپزی | شیرینی شکری ساده

طرز تهیه شیرینی شکری ساده | شیرینی کرمانشاهی

شیرینی شکری ، یا بیسکوئیت شکری یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است. شیرینی شکری یا نان شکری، یکی از خوشمزه ترین خوراکی های ایرانی می باشد، که بومی استان کرمانشاه است.

طرز تهیه شیرینی شکری ساده | شیرینی کرمانشاهی
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از مهم ترین وجه تمایز نان و شیرینی های کرمانشاه با دیگر شهرها و مناطق ایران، در استفاده از روغن کرمانشاهی می باشد. که عطر و طعمی بی نظیر و متفاوت به شیرینی و غذاها می بخشد. بانوان هنرمند و خوش سلیقه این خطه، اغلب این نان خوشمزه را به عنوان عصرانه برای خانواده و مهمانان خود تدارک می بینند. شیرینی های سنتی کرمانشاه مثل نان برنجی، نان خرمایی، کاک و.. می باشند.

مواد لازم برای شیرینی شکری ساده

آرد 3 پیمانه

کره 125 گرم

پودر قند 1 و 1/2 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

وانیل 1/4 قاشق چای خوری

بیکینگ پودر 1/2 قاشق چای خوری

شکر کمی برای تزئین

طرز تهیه شیرینی شکری ساده

مرحله اول:

ابتدا اجازه دهید کره با محیط آشپزخانه هم دما شده و کمی نرم شود. سپس در ظرف بزرگی، کره نرم شده، پودر قند و وانیل را ترکیب کرده، با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد از آن تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید. حدود پنج دقیقه با همزن بزنید، تا مواد بدست آمده کرم رنگ شود.

مرحله دوم:

آرد و بیکینگ پودر را در ظرفی ترکیب کرده، دو بار الک کنید. سپس آن را در دو مرحله، به مواد بالا اضافه کنید. وقتی آرد را کم کم و در دو مرحله اضافه کنید، خمیر لطیف می شود و در نهایت به دست نمی چسبد. در ضمن خمیر را نباید زیاد ورز دهید، زیرا روغن پس می دهد.

مرحله سوم:

روی سطح صافی کمی آرد بریزید، خمیر را قرار داده، با وردنه پهن کنید. از خمیر شیرینی برش های با قالب، یا بدون قالب اما به یک اندازه و ابعاد مساوی بزنید. روی شیرینی ها کمی شکر بپاشید. و در سینی فر، روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را درون فر که با حرارت 180 درجه سانتی گراد از قبل گرم شده، قرار داده و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه پخته شود. شیرینی شکری های شما آماده است.

مقدار مواد ذکر شده در دستور تهیه، حدود 22 عدد شیرینی به شما می دهد.  شیرینی شکری ماندگاری زیادی دارد. اما به دلیل اینکه راحت و فوری آماده می شود، می توانید هربار آن را تازه تهیه کرده و نوش جان کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۶۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان