//
کدخبر: ۴۱۶۱۰۳ //
آشپزی | شیرینی بوسراق

طرز تهیه شیرینی بوسراق | مرحله به مرحله و کامل

طرز تهیه کابلی پلو افغانی هم یکی از بهترین غذاهای افغانستان می باشد. این غذا را هم بیاموزید و آنرا برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید.

طرز تهیه  شیرینی بوسراق | مرحله به مرحله و کامل
به گزارش فرتاک نیوز،

بوسراق افغانی یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های این کشور می‌باشد. تاریخچه دقیقی از پخت اولین بوسراق در دست نیست، اما ظاهر ساده شیرینی و پخت آسان آن نشان می‌دهد که بوسراق یک شیرینی قدیمی است که از سال‌ها پیش در این کشور رواج داشته است.

مواد اولیه برای تهیه شیرینی بوسراق

آرد 3 فنجان

شیر نصف فنجان

شکر یک فنجان

تخم مرغ 2 عدد

روغن نباتی یک چهارم فنجان

مخمر خشک یک قاشق غذاخوری

بکینگ پودر یک قاشق چای‌خوری

هل نصف قاشق غذاخوری

روغن برای سرخ کردن به اندازه لازم

آموزش مراحل تهیه شیرینی بوسراق

 
 مرحله اول: آماده کردن خمیر شیرینی
 
برای تهیه بوسراق ابتدا باید خمیر آن را آماده کنید. مخمر را با مقداری آب گرم ترکیب کنید تا نرم شود. آرد و بیکینگ پودر را الک کنید و کنار بگذارید. یک کاسه بزرگ بردارید و شیر، روغن، تخم مرغ، مایه خمیر، بکینگ پودر، هل و شکر را در آن بریزید.
مواد را به خوبی مخلوط کنید. سپس آرد را  به آرامی به مواد اضافه کنید و با هم‌زن دستی به خوبی هم بزنید. زمانی که همه آرد را اضافه کردید، شروع به ورز دادن خمیر کنید. چند دقیقه‌ای این کار را ادامه دهید تا خمیر منسجمی به دست آید. سپس روی کاسه را با یک پارچه بپوشانید و اجازه دهید به مدت 2 ساعت در فضای اتاق بماند تا خمیر ورآید.
 
مرحله دوم: فرم دادن خمیر
 
برای تهیه بوسراق، مقدار کوچکی از خمیر بردارید و با دست به شکل یک گلوله درآورید. سپس گلوله را میان دو دست خود قرار دهید و کمی بغلتانید تا کشیده شود. بوسراق سنتی طرحی مشبک دارد. می‌توانید با استفاده از یک چاقو شیارهایی را در جهت افقی و سپس عمودی ایجاد کنید. سپس آن را روی یک سطح محدب قرار دهید تا کمی خمیدگی پیدا کند.
 
مرحله سوم: سرخ کردن بوسراق
 
مرحله آخر تهیه بوسراق، سرخ کردن آن‌هاست. یک ماهیتابه کوچک بر روی اجاق دهید و روغن را در آن بریزید. اجازه دهید روغن گرم شود. روغن باید به اندازه‌ای باشد که روی خمیر را کاملا بگیرد و شیرینی در آن شناور شود. خمیرهای فرم داده شده را در  روغن بیندازید و کمی صبر کنید تا رنگ آن تغییر کند و طلایی شود. سپس آن را از روغن درآورید و در یک صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن کشیده شود و به شیرینی نچسبد.
بوسراق شما آماده است. آن‌ها را در ظرف موردنظر بچینید و کمی پودر قند و دارچین روی آن بپاشید. افغانستانی‌ها بوسراق را در کنار شیرچای افغانی سرو می‌کنند. اگر دوست دارید می‌توانید شیرچای تهیه کنید یا بوسراق خود را به همراه چای هل‌دار سرو کنید.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان