//
کدخبر: ۴۱۲۲۲۸ //
آشپزی| رولت حلوا

طرز تهیه حلوای شیک و مجلسی |رولت حلوا

حلوا، یکی از دسرهای ساده و خوشمزه ایرانی است که محبوبیت زیادی دارد. همچنین این دسر، پای ثابت مراسم‌های ترحیم و سفره‌های نذری است. برای یادگیری طرز تهیه رولت حلوا با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای شیک و مجلسی |رولت حلوا
به گزارش فرتاک نیوز،

رولت حلوا، ظاهری شبیه رولت خامه‌ای دارد با این تفاوت که به جای خامه در آن از حلوا استفاده می‌شود. برای تهیه رولت حلوا در خانه به آرد، شکر، روغن مایع، کره، گلاب و نان میکادو نیاز دارید. درست کردن این حلواهای رولتی نیز بسیار آسان است و در زمانی کوتاه آماده می‌شوند. در صورت تمایل می‌توانید روی رولت‌های حلوا مقداری شکلات ذوب‌شده بریزید و آن‌ها را خوشمزه‌تر و جذاب‌تر بکنید.

 

مواد لازم برای رولت حلوا

آرد 2 لیوان

شکر 2 لیوان 

روغن مایع 1 لیوان 

کره یا روغن جامد 50 گرم

گلاب 1/4 لیوان

آب 2 لیوان

زعفران دم‌کرده 4 قاشق غذاخوری

نان میکادو مقدار لازم

طرز تهیه رولت حلوا

مرحله اول

درون قابلمه‌ای شکر، آب، زعفران دم‌کرده و گلاب را بریزید و مخلوط کنید. سپس، قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و شکر حل شود.

آرد را درون قابلمه دیگری روی حرارت متوسط قرار دهید و با قاشق چوبی هم بزنید تا بوی خامی آن گرفته شود.  

مرحله دوم

پس از سبک شدن آرد، روغن و کره را اضافه کنید. مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا آرد طلایی شود. سپس، شربت داغ را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوا جمع شود و به روغن بیفتد. پس از اینکه حلوا به روغن افتاد، آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

نان میکادو را روی نایلون فریزر قرار دهید. حلوای داغ را روی نان میکادو پخش کنید (حلوا حتما باید داغ باشد). سپس، با دست نان را رول کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان