//
کدخبر: ۴۲۲۶۵۴ //

ترسناک اما واقعی؛ زمین برای انسان ناامن شده است

مطالعات اخیر محققان نشان داد که زمین در ۶ مورد از ۹ معیار مهم برای سلامتی انسان‌ها از منطقه امن فراتر رفته و دو عنصر از سه عنصر باقی‌مانده، در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنند.

 ترسناک اما واقعی؛ زمین برای انسان ناامن شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

گروهی از دانشمندان بین‌المللی روز چهارشنبه در مجله Science Advances گزارش دادند که آب و هوای زمین، تنوع زیستی، زمین و آب شیرین، آلودگی مواد مغذی و مواد شیمیایی مدرن (اجزای مصنوعی مانند ذرات ریز پلاستیک و زباله‌های هسته‌ای) همه از کنترل خارج شده‌اند.

در حالی که این مطالعه نشان داد که فقط اسیدیته اقیانوس، سلامت هوا و لایه اوزون هنوز در سطوحی هستند که ایمن در نظر گرفته می‌شود، آلودگی اقیانوس‌ها و هوا در مسیر اشتباهی قرار دارند.

در سال ۲۰۰۹، محققان ۹ دسته استاندارد مختلف را ایجاد کردند و از اندازه‌گیری‌های علمی برای قضاوت در مورد سلامت زمین به عنوان یک معیار کلی استفاده کردند.

آخرین مطالعه به‌روزرسانی یک مطالعه دیگر بود که به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد و عنصر ششم را به دسته ناایمن اضافه می‌کند. اندازه‌گیری آب به دلیل وخامت وضعیت رودخانه‌ها از حالت «به سختی ایمن» به «خارج از کنترل» تغییر پیدا کرده است. همچنین اندازه‌گیری‌های بهتری را برای درک گسترده‌تر این مشکل، ایجاد کرد.

یوهان راکستروم، مدیر موسسه پوتسدام به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه در اینباره گفت: «ما در وضعیت بسیار بدی قرار داریم. این تحلیل نشان می‌دهد که سیاره در حال از دست دادن انعطاف‌پذیری است. این اندازه‌گیری‌ها سرنوشت سیاره را تعیین می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «این ۹ عنصر از طریق تعدادی از مطالعات اضافی جداگانه به خوبی تثبیت شده‌اند. اگر زمین می‌توانست از این ۹ عنصر فراتر رود، ممکن بود نسبتاً ایمن شود، اما در حال حاضر امن نیست.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان