//
کدخبر: ۳۹۹۹۳۴ //

چگونه با ویزای استارتاپ کانادا اقامت بگیریم؟

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا روشی برای جذب صاحبان کسب و کارها و ایده های خلاقانه به سوی کشور کانادا است. در این روش اقامت دائم حتی در صورت شکست پروژه به کل خانواده فرد داده می‌شود.

چگونه با ویزای استارتاپ کانادا اقامت بگیریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روش‌های متنوعی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد و ویزای استارتاپ کانادا یکی از این روش‌هاست. ادارهٔ مهاجرت کانادا در نظر دارد از طریق ویزای استارتاپ، صاحبان کسب‌وکارهای نو و خلاقانه را جذب کند و طرح‌ها و ایده‌های نو را به کانادا بکشاند.

در این مقاله مطالب مفیدی را دربارهٔ مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ بیان کرده‌ایم. تا پایان این مقاله همراهمان بمانید و دربارهٔ شرایط، مراحل، مدارک، مزایا و هزینهٔ ویزای استارتاپ کانادا، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

معرفی برنامه استارت آپ ویزا کانادا (Start-up Visa Program)

با نگاهی به تاریخچهٔ طرح برنامه استارتاپ ویزا کانادا در قانون مهاجرت این کشور، می‌بینیم که کشور کانادا میزبان طرح‌های استارت آپی بزرگ دنیا بوده‌است. درواقع آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مقر اکثر استارت آپ‌های دنیا هستند.

برنامه استارتاپ ویزا کانادا برای اولین در 2014 مطرح شد و تا سال 2017 به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شد. دولت و ادارهٔ مهاجرت کانادا در سال 2014، با ارائه اقامت دائم به صاحبان استارتاپ‌ها، تلاش کرد تا جذابیت لازم را برای ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در کانادا به‌وجود بیاورد. این برنامه سه سال به‌صورت آزمایشی اجرا شد. در طول این دورهٔ سه‌ساله، استارتاپ‌های متقاضی توسط افسران ادارهٔ مهاجرت کانادا از جنبه‌های صلاحیت کسب‌وکار و سازگاری با قوانین ادارهٔ مهاجرت، مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گرفتند. در سال 2017، این برنامه به‌عنوان یک برنامهٔ دائمی اعطای اقامت کانادا معرفی شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویزای استارتاپ کانادا به این لینک مراجعه کنید.

مراحل بررسی درخواست مهاجرت به کانادا از طریق برنامهٔ استارتاپ

درخواست مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ در دو بخش انجام می‌شود. بخش اول بررسی طرح استارتاپی است. در این بخش کسب‌وکار یا به اصطلاح استارتاپ متقاضی اقامت توسط سه دسته از شرکت‌های خصوصی مورد تأیید ادارهٔ مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این مرحله استارتاپ‌ها در صورت عدم تطابق با شرایط و قوانین ادارهٔ مهاجرت رد می‌شوند و اگر با شرایط و قوانین همخوانی داشته باشند، مورد تأیید قرار گرفته و تأییدیه LOS به آن‌ها اعطا می‌شود.

در بخش دوم یعنی زمانی که نامهٔ حمایتی LOS به استارتاپ متقاضی اعطا گردید، پروندهٔ درخواست اقامت به ادارهٔ مهاجرت ارسال می‌شود. در این مرحله پروندهٔ درخواست اقامت توسط افسران ادارهٔ مهاجرت ازلحاظ تطابق با قوانین مهاجرت کانادا بررسی می‌شود. توجه داشته باشید در صورتی که افسران مهاجرت هرگونه مورد مشکوکی در رابطه با ارتباط شرکت‌ها و متقاضی مهاجرت بیابند، پرونده را جهت بررسی مجدد به شرکت مورد تأیید دیگری می‌سپارند.

در حال حاضر شرکت‌های نامبردهٔ زیر واجد شرایط اعطای نامه حمایتی به متقاضیان اقامت کانادا از طریق استارتاپ هستند:

شرکت ونچر کاپیتال‌ها (Venture Capitals)؛

شرکت انجل اینوستورها (Angel Investors)؛

شرکت اینکوباتورها (Incubators).

ویزای استارتاپ کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

با اجرای قانون اخذ اقامت دائمی کانادا از طریق برنامهٔ استارت آپ ویزا کانادا، از سال 2017 تاکنون، افراد زیادی با کمک ایده‌های استارتاپی خود موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده‌اند. سه ویژگی مهم این برنامه متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده‌است:

این برنامه برای کارآفرینان و مدیرانی که با توجه به محدودیت سنی موفق به اخذ اقامت دائم از طریق برنامهٔ اکسپرس انتری نشده‌اند، بسیار مناسب است.

به‌دلیل عدم نیاز به دانش بالای زبان (انگلیسی یا فرانسه)، جذابیت این طرح میان متقاضیان مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است.

برنامهٔ استارت آپ کانادا به‌صورت گروهی نیز اجرا می‌شود. بدین ترتیب یک ایده می‌تواند یک تا پنج نفر عضو داشته باشد و امکان اقامت دائم را برای حداکثر 5 خانواده فراهم می‌کند.

ویژگی‌های طرح استارت آپ مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا

بنابه نظر ادارهٔ مهاجرت کانادا، یک طرح استارتاپی واجد شرایط ویزای استارتاپ کانادا می‌بایست از سه ویژگی اساسی برخوردار باشد:

اول این‌که خلاقانه باشد. خلاق بودن یک ایده دو حالت دارد؛ یا کاملاً بکر و جدید است یا این‌که ایده‌‌ای که قبلاً وجود داشته را با روش جدید و ناب ارائه دهد.

دومین شرط یک ایدهٔ استارتاپی برای موردتأیید واقع شدن توسط ادارهٔ مهاجرت کانادا، توانایی رقابت در سطح جهانی است. به‌عبارتی کانادا ایده‌هایی می‌خواهد که در سطح جهانی مطرح شوند و کارآمد باشند.

درنهایت و سومین شرط تأیید یک ایده، این است که بتواند برای کانادایی‌ها شغل ایجاد کند.

طرح ارائه شده برای ویزای استارتاپ کانادا باید شرایط خاصی داشته باشد.

شرایط لازم برای برنامه استارت آپ ویزا کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ نسبتاً آسان است. این طرح مناسب تمامی افراد بالای 25 سال، صاحبان کسب‌وکار و کارخانه‌داران است. به‌عبارتی مهاجرت استارتاپ کانادا به تحصیلات چندانی نیاز ندارد. البته متقاضی باید دوره‌های مدیریت و ایجاد بیزنس را طی کند. همچنین این طرح امکان اخذ اقامت دائم برای خانواده متقاضی شامل و فرزندان زیر 22 سال او را نیز دارد. ضمن این‌که اخذ نمرهٔ زبان موردنظر تنها برای متقاضی اصلی ضروری است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا

علاوه‌بر نامهٔ حمایتی LOS، حداقل سن و نمرهٔ زبان موردنظر برای متقاضی اصلی که در مطالب بالا ذکر کردیم، مدارک دیگری ازجمله ترجمهٔ شناسنامه، عقدنامه، گواهی عدم‌سوءپیشینه، مدارک تحصیلی، مدارک شغلی و ... برای درخواست اقامت کانادا ضروری است. این مدارک به همراه فرم‌های اقامت به اداره مهاجرت ارسال می‌شود و در صورت تأیید، نامهٔ مدیکال برای فرد و خانوادهٔ او ارسال می‌شود. پس از انجام تمام مراحل، تأییدیه ورود به کانادا برای متقاضی و همراهان او صادر می‌گردد.

مراحل استارتاپ کانادا

از زمان تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ تا زمان دریافت تأییدیه و ورود به این کشور، باید مراحل متعددی پشت سر گذاشته شود. اولین مرحله خلق ایده استارتاپی است. سپس باید قدم‌های بعدی برداشته شود:

قدم اول خلق ایدهٔ استارتاپی واجد شرایط؛

اخذ نامهٔ حمایتی Letter of Suport (LOS)؛

اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه موردتأیید؛

به همراه داشتن مقدار مناسبی پول نقد که بتواند هزینه‌های یک سال زندگی در کانادا را برای فرد و خانواده‌اش تأمین کند.

هزینهٔ ویزای استارتاپ کانادا

بسیاری از افراد درمورد هزینهٔ ویزای استارتاپ کانادا می‌پرسند. بهتر است بدانید که هزینهٔ این ویزا نسبت‌به سایر روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا بیشتر است. اما این روش پرهزینه مزایایی دارد و همین امر توجیه خوبی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ را دارند. از مزایای مهاجرت استارتاپ کانادا می‌توان به اخذ اقامت دائم از ابتدای ورود، اقامت برای تمامی اعصای خانواده، حضور زودتر از موعد از طریق ورک پرمیت، اقامت دائم حتی در صورت شکست استارتاپ، امکان تحصیل رایگان برای فرزندان، دریافت اجازهٔ کار برای همسر، بیمه درمانی، ساده بودن شرایط مهارت زبان و... اشاره کرد.

هزینه ویزای استارت آپ کانادا بالاست اما مزایای زیادی دارد.

سخن پایانی

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا روشی مناسب برای کسانی است که شرایط لازم برای اخذ این ویزا را دارند. افرادی که ایده‌ای نو و خلاقانه برای راه‌اندازی یک بیزنس دارند، می‌توانند از طریق این طرح، اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده‌شان به‌دست بیاورند. روش استارت آپ کانادا روشی پُرهزینه برای مهاجرت به کاناداست. با این‌حال مزایایی دارد که در سایر روش‌های مهاجرت به کانادا پیدا نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۹۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان