//
کدخبر: ۶۲۰۳۶ //

راهنمای سفر به جنگل های آمازون

جنگل های آمازون در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته‌اند که بیشتر مساحت آن در برزیل و پرو می‌باشد.

راهنمای سفر به جنگل های آمازون
به گزارش فرتاک نیوز،

اکوسیستم این جنگل ها در وسعت و تنوع بی‌نظیر است به گونه‌ای که هر کسی را جذب خودش می کند. رودخانه آمازون از مجموع هشت رودخانه بزرگ بعد از خودش آب بیشتری دارد. جنگل های آمازون را می توان آغاز فصل بهار زندگی کره زمین دانست زیرا زمین می تواند در این جنگل های عظیم تنفس کند. گردشگران بسیاری دوست دارند که از این مکان منحصر به فرد بازدید کنند و می توان گفت که دیدن جنگل های آمازون در لیست آرزوی همه آن هایی است که عاشق ماجراجویی و طبیعت هستند.

 

چه موقع به جنگل های آمازون برویم

اردیبهشت تا تیرماه بهترین زمان برای بازدید است زیرا در میان ماه های پر باران (بهمن تا فروردین) و گرم ترین ماه ها (شهریور تا آبان) قرار دارد. همچنین زمان دیگر که آب رودخانه آمازون در بالاتری حد خود قرار گرفته و اطراف خود را در بر میگیرد بسیار خوب می باشد. آمازون ۱۲ تا ۱۵ مترمکعب در سال افزایش می یابد و هیچ تجربه ای بهتر از این نیست که در یک قایق کانو به کشف جنگلی که در آب غرق شده است بپردازید. البته اگر می خواهید بیشتر طبیعت گردی کنید، فصل خشک برای شما بهتر خواهد بود.

 

تجربه آمازونی

روش معمولی که بیشتر گردشگران برای تجربه جنگل های آمازون دوست دارند، اقامت در کلبه های جنگلی است. بیشتر این کلبه ها ویژگی هایی نظیر اتاق خصوصی و غذاهای خوب دارند، اما خدماتی نظیر حمام اختصاصی و برق ۲۴ ساعته در کلبه های مختلف، متفاوت است. بسیاری از این کلبه ها به شما فضایی برای شب مانی در جنگل را ارائه می دهند که معمولا آن ها همراه با تورهایی که بین دو تا سه روز طول می کشد ارائه می شوند. شما می توانید از تورهای بسیار زیادی که برای این فعالیت ها موجود است یکی را انتخاب کنید و به میان جنگل های آمازون بروید.

 

قایق های رودخانه ای روش دیگری برای تجربه آمازون است. این قایق ها در میان رودخانه پیش می روند و گاهی برای استراحت توقف می کنند. قایق ها در خدمات موجود داخل آن دارای تفاوت هایی هستند. سفر با این قایق ها معمولا پنج تا ده روز طول می کشد. بالا رفتن تخصصی از درخت و ماهیگیری نیز در آمازون محبوبیت دارد و می تواند به عنوان سفرهای روزانه یا به عنوان بخشی از تورهای قایقرانی یا کلبه های جنگلی تنظیم شود.

 

کلبه های جنگلی آمازون

فعالیت هایی در جنگل های آمازون وجود دارد که معمولا اغلب گردشگران انجام می دهند. از جمله به یادماندنی ترین این فعالیت ها می توان به طبیعت گردی های طولانی و یا قایق کانو سواری نام برد که برای لذت بردن و کسب اطلاعات در مورد جنگل و البته دیدن چند گونه از حیوانات انجام می شود. شما همچنین می توانید از یک خانه محلی بازدید کنید، شبی را در جنگل سپری کنید و کارهای جالبی نظیر ماهیگیری انجام دهید. همیشه قبل از اینکه توری را برای بازدید از جنگل های آمازون رزرو کنید فراموشتان نشود که فعالیت هایی که دوست دارید را با میزبان تور چک کنید.

 

برای چه مدت از جنگل های آمازون دیدن کنیم

برای بیشتر گردشگران یک هفته مدت خوبی است که از جنگل های آمازون دین کنند و از فضا لذت ببرند. اگر دو تا سه روز را برای سفر و ترانسفر در نظر بگیریم می توان گفت که چهار تا پنج روز برای استراحت و فعالیت های متنوع باقی می ماند. اگر بیشتر از یک هفته زمان دارید، می توانید زمانتان را در مکان های مختلف سپری کنید و کل آن را در یک جا نمانید.

02amazon

از کجا به جنگل های آمازون برویم

مانائوس بزرگ ترین منطقه در شهر است و البته آن را می توان سریع ترین و راحت ترین راه برای رسیدن به آمازون دانست. در اینجا می توانید تورهای زیادی از ارزان قیمت تا لوکس را پیدا کنید. اگر مایل به اضافه کردن جاذبه در سفر خود هستید، برخی از گزینه های برجسته در مناطق دیگری نیز وجود دارد. یکی از بهترین مکانهای منطقه حفاظت شده مامیرائوا، واقع در ۶۷۵ کیلومتری ارتفاعات مانائوس و در خارج از شهر کوچک تفه است. در حدود ۶۰۰ کیلومتری پایین شهر مانائوس، شهر کوچک آلتر دو چائو نقطه عطفی برای سفرهای قایقی در امتداد ریو تاباخوس (یکی از شاخه های مهم آمازون) است.

 

مانائوس، پروازهای مستقیمی از سراسر برزیل و حتی میامی دارد. شما همچنین می توانید از تمام مکان های آماوزن نظیر بلم و پورتو ولو با قایق به این جا برسید اما اگر گزینه قایق را انتخاب می کنید بهتر است خودتان را برای یک سفر طولانی دو تا سه روزه آماده کنید.

 

شما می توانید به تفه و آلتر دو چائو نیز توسط پرواز و قایق راه پیدا کنید. برای رسیدن به تفه پرواز و قایق ها از طریق مانائوس قابل دست‌یابی است. برای آلتر دو چائو نیز می‌توانید از مانائوس یا بلم با قایق یا پرواز به این منطقه بیایید و بعد از آن توسط اتوبوس یا تاکسی، پس از عبور از ۳۵ کیلومتر به شهر سانتارم دسترسی پیدا کنید. قایق های پرسرعت نیز بین مانائوس و تفه موجود می باشند که سریعتر از قایق های معمولی و ارزان تر از هواپیما هستند.

 

پرواز نیز مطمئنا سریع از رفتن با قایق است و گاهی اوقات آنقدرها هم که در شاید تصور کنید گران نیست. بار دیگر می شود گفت که برای دسترسی به جنگل های آمازون، سفر با قایق های تفریحی تجربه ای طولانی برایتان است اما بهتر است در نظر بگیرید که با استفاده از این قایق ها تجربه های بی نظیری مثل خوابیدن در ننو داشته باشید  و البته با گردشگران دیگری که برای چند روز می توانید از تجربیاتشان بهره ببرید، در ارتباط خواهید بود. البته با استفاده از قایق ها حیات وحش چندانی را نباید انتظار داشته باشید زیرا بیشتر آن ها از کانال های آبی بسیار عظیمی در اطراف جنگل های آمازون عبور می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۰۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان