//
کدخبر: ۴۴۱۲۰۵ //

اقامت در هتل ‌های تبریز با هدف بازدید از جاذبه‌های اطراف شهر

شهر تبریز با بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت، یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. به دلیل اهمیت این شهر باستانی، آثار تاریخی و ارزشمند زیادی در آن وجود دارد که از قرن‌ها و سلسله‌های پادشاهی ایران به یادگار مانده است.

اقامت در هتل ‌های تبریز با هدف بازدید از جاذبه‌های اطراف شهر
به گزارش فرتاک نیوز،

این موضوع باعث شده است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از این آثار تاریخی به تبریز سفر کنند. اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک به تبریز این شهر تاریخی و زیبا سفر کنید، برای اقامت بهتر است هتل‌هایی را انتخاب کنید که به‌جاذبه‌های مهم گردشگری نزدیک باشند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی بعضی از جاذبه‌های گردشگری در اطراف تبریز بپردازیم.

روستای کندوان

با اقامت در هتل‌ های تبریز فرصت دارید یکی از عجیب‌ترین روستاهای سنگی جهان را ببینید که در دامنه کوه سهند قرار دارد. روستای کندوان یکی از نادرترین و بی‌نظیرترین سکونتگاه‌های انسان که در دل سنگ ساخته شده است. این روستا که در نزدیکی شهر اسکو واقع شده یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دیدنی در استان آذربایجان شرقی است. روستای کندوان در سال ۱۳۷۶ با همت مردم منطقه و مسئولان در فهرست میراث ملی کشورمان به ثبت رسید.

نکته جالبی که درباره روستای کندوان وجود دارد این است که مردم همچنان در این خانه‌های صخره‌ای زندگی می‌کنند. این خانه‌های صخره‌ای و کله قند مانند که حاصل فعالیت کوه آتش‌فشانی سهند است، توانسته به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر تبریز تبدیل شود.

قره کلیسا

شاید کمی تعجب کنید اگر بشنوید یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان مسیحیت نیز در نزدیکی تبریز قرار دارد. قره کلیسا در استان آذربایجان غربی و حدود ۲۰ کیلومتری شمال شرق چالدران واقع شده است. این کلیسا که در روستایی به همین نام قرار گرفته در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. قره کلیسا که با نام کلیسای تادئوس یا طاووسی هم شناخته می‌شود، در قرن هفتم میلادی ساخته شده است.

کلیسای تادئوس مقدس که به زبان ارمنی سورپ تادئوسی وانک نامیده می‌شود در گذشته محل تجمع مورخان، خوشنویسان، هنرمندان و دانشمندان زیادی بوده است. این کلیسا که معماری بسیار زیبایی دارد به خاطر دارا بودن طراحی‌ و معماری بی‌نظیر خود یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در نزدیکی تبریز به شمار می‌رود که مسافران شهر تبریز، می‌توانند در سفر خود از آن دیدن کنند.

تالاب قوری گل

جاذبه‌های گردشگری همیشه آثار تاریخی و بناهای به‌جامانده از ادوار گذشته نیستند، گاهی اوقات هم این طبیعت یک شهر است که برای گردشگران جذابیت دارد. تالاب قوری گل نیز از این دست جاذبه‌های دیدنی است. این تالاب که حدود ۴۰ کیلومتر با جنوب شرق تبریز فاصله دارد، یکی از مناطق چشمگیر زیست‌محیطی اطراف تبریز است که در میان تالاب‌های بین‌المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

بسیاری از پرندگان مهاجر حمایت شده در این تالاب زندگی می‌کنند. به همین خاطر این منطقه جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود تا جانورانی که در این تالاب و اطراف دریاچه زندگی می‌کنند، از شر شکارچیان در امان باشند. آب این تالاب که بیشترین عمق آن ۵ متر است، شیرین است و یکی از جاذبه‌های مهم جهانگردی و سیاحتی اطراف تبریز محسوب می‌شود. علاوه بر پرندگانی چون اردک سرسفید، اردک بلوطی و اردک مرمری، مارهای آبی، گرگ، روباه، سمور سنگی، موش مغان و انواع آبزیان چون ماهی کپور در این زیستگاه طبیعی زندگی می‌کنند.

کلیسای سنت استپانوس

یکی دیگر از آثار تاریخی نزدیک تبریز که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده، کلیسای سنت استپانوس یا کلیسای خرابه جلفا است که در استان آذربایجان شرقی و در منطقه‌ای به نام قزل وانگ قرار گرفته است. این کلیسا که فاصله کمی تا مرز کشور آذربایجان دارد در نزدیکی رودخانه ارس قرار گرفته است. کلیسای سنت استپانوس دارای بخش‌های مختلفی چون دیر کلیسا، موزه، کتیبه‌های صحن، برج ناقوس، اجاق دانیال و نمازخانه اصلی است که دارای چشمگیرترین نقاشی‌ها و طراحی‌های به‌جامانده از هنرمندان زمان‌های گذشته هستند.

جاذبه های اطراف تبریز

قلعه بابک

بهتر است در زمان برنامه‌ریزی سفرتان به تبریز از راهنمای رزرو هتل در سایت «دستی بر ایران» استفاده نمایید و به فکر بازدید از جاذبه‌های اطراف شهر تبریز هم باشید. قلعه بابک یکی از این جاذبه‌های دیدنی است که در ۳ کیلومتری کلیبر در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. این دژ قدیمی که گفته می‌شود در زمان ساسانیان ساخته شده، به نام بابک خرمدین نام‌گذاری شده و جزو آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ارتفاع کوهی که دژ بابک بالای آن ساخته شده، ۲۳۰۰ متر است.

بنابراین، علاوه بر اینکه برای دیدن قلعه بابک باید به اطراف شهر تبریز بروید، باید مقداری کوهنوردی و پله نوردی هم انجام دهید تا بتوانید این قلعه زیبا و تاریخی را از نزدیک ببینید. این قلعه که به خاطر مسیر ناهموار خود به مدت ۲۰ سال توانست از سرداران ایرانی در مقابل اعراب مهاجم محافظت کند، سه طبقه دارد و دارای اتاق‌ها و تالارهای متعددی است.

کلام پایانی

بعضی از جاذبه‌های اطراف شهر تبریز جزو مهم‌ترین آثار ملی کشورمان هستند که در سفر خود باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید. به همین خاطر بهتر است در هتل‌هایی اقامت کنید که به‌راحتی بتوانید به این جاذبه‌های بی‌نظیر دسترسی داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۱۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان