//
کدخبر: ۳۸۱۰۷۱ //

بهترین زمان سفر به کرمان چه زمانی است؟

کرمان زیبای ایران، تعدادی از بهترین باغ‌های ایرانی و بناهای تاریخی را در خود جای داده است.

بهترین زمان سفر به کرمان چه زمانی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این مسئله در کنار مهمان‌نوازی تکرارنشدنی کرمانی‌ها، هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود فرامی‌خواند.

شهر کرمان برای کویردوست‌ها نیز مقصد بسیار مناسبی است و حداقل برای یکبار در عمرتان هم که شده باید سفر به کرمان را تجربه کنید. با توجه به اینکه کرمان در ناحیه‌ای کویری و گرم و خشک واقع شده است، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟

برای پاسخ به این سوال و بررسی بهترین زمان سفر به این شهر از جنبه‌های مختلف، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر آب و هوا

همان‌طور که می‌دانید، از نظر جغرافیایی کرمان در ناحیه‌ای خشک و کویری قرار دارد؛ از این رو، فکر سفر به این شهر در فصل تابستان را به کل از ذهنتان بیرون کنید. در این فصل گرمای هوا به بالاترین مقدار خود می‌رسد و گشت‌وگذار در شهر و بازدید از جاذبه های دیدنی آن بسیار دشوار است. برای آنکه در بهترین وضعیت آب و هوایی کرمان از آن بازدید کنید، بهتر است در بهار و اواسط شهریور تا اواخر مهر به این شهر بروید. اگر هدفتان از سفر به کرمان کویرگردی است، توصیه می‌کنیم در فصل بهار و پاییز برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر هزینه‌ها

در هر سفری، بحث هزینه‌ها همیشه حرف اول را می‌زند. در صورتی که دوست دارید در ارزان ترین فصل به کرمان سفر کنید، در ایام شلوغ سال برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی نکنید. به‌عنوان مثال، در تعطیلات نوروز معمولا افراد زیادی به کرمان می‌روند و همین مسئله هم باعث افزایش قیت بلیط تهران کرمان و هزینه‌های امکانات رفاهی می‌شود. از سوی دیگر، هزینه سفر به کرمان در تیر و مرداد که این شهر در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد، هزینه‌های سفر تا حدی زیادی کاهش پیدا می‌کند. در فصل زمستان نیز با توجه به حجم کم مسافرت به این شهر، باعث کاهش هزینه‌های سفر می‌شود.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر شلوغی و خلوتی

شهر کرمان، تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی و تاریخی را در خود جای داده؛ مانند باغ شاهزاده ماهان که همین چند سال پیش در یونسکو ثبت جهانی شده است. به همین دلیل، بهتر است در ماه‌های خلوت سال برای سفر برنامه‌ریزی کنید تا با خیال راحت در بناهای تاریخی کرمان به ماجراجویی بپردازید.

images_1668580932

تعطیلات نوروز، کرمان در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد و اگر در این ایام به سفر بروید، باید خودتان را برای هزینه‌های بالای خدمات و صف‌های طولانی خرید بلیط بازدید از بناها آماده کنید. اما پس از پایان تعطیلات و بازگشایی مدارس، شهر خلوت‌تر می‌شود و با توجه به اینکه وضعیت آب‌وهوا بسیار مطلوب است، زمانی عالی برای سفر به کرمان به شمار می‌آید. در فصل تابستان نیز به دلیل گرمای هوا، کمتر کسی جرات سفر به این شهر را پیدا می‌کند و کرمان بسیار خلوت است.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر برگزاری رویدادها

در شهر کرمان رویدادهای گوناگونی برگزار می‌شود که بسیار از آن‌ها برای مسافران جذابیت بسیار زیاد دارند. شرکت در این رویدادها، تجربه‌های جدیدی برایتان به ارمغان می‌آورد و شما را با چیزهای جدید آشنا می‌کند.

بعضی از معروف‌ترین رویدادهای کرمان عبارت‌اند از:

جشنواره موسیقی محلی کرمان: در این جشنواره هیجان‌انگیز، هزاران هنرمند، نوازنده و اساتید موسیقی از سراسر ایران گرد هم جمع می‌شوند و مراسم‌های جذاب و هیجان‌انگیزی برگزار می‌کنند. جالب است بدانید که شهرهای نزدیک کرمان نیز در این جشنواره حضور می‌یابند و در آن نمایشگاه ساز و کارگاه ساخت ساز نیز برگزار می‌شود که در نوع خود جذاب و بی‌نظیر هستند. جشنواره موسیقی فولکلور کرمان 14-11 اردیبهشت برگزار می‌شود.

جشنواره صنایع دستی کرمان: برای آنکه با فرهنگ و آداب و رسوم کرمان بیشتر آشنا شوید، شرکت در این جشنواره را از دست ندهید. این جشنواره با اجرای موسیقی فولکلور، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، نمایش آداب و رسم نواحی مختلف کرمان و غذاهای محلی این شهر همراه است و به‌مدت یک ماه در مرداد برگزار می‌شود.

جشن سده کرمان: از آنجایی که این جشن، بزرگ‌ترین رویداد مربوط به زرتشتیان است، جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. این رویداد هر ساله در دهم بهمن ماه و ر باغچه بداغی کرمان برگزار می‌شود و در آن تعداد زیادی از زرتشتیان و مردم کرمان حضور پیدا می‌کنند.

images_1668580933

سفر به کرمان، آسان و ارزان، با فلای تودی

در میان شهرهایی که از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت هستند، کرمان به دلیل جذابیت‌های خاص خود، از جایگاه ویژه‌ای در میان گردشگران داخلی و خارجی برخوردار بوده است. کرمان در منطقه‌ای کویری قرار دارد و در بعضی از ماه‌های سال مانند تیر و مرداد به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی، افراد زیادی به آن سفر نمی‌کنند.

در مطلب حاضر بهترین زمان سفر به کرمان را از جنبه‌های مختلف مانند آب‌هوا و شلوغی شهر مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که قصد سفر به کرمان را دارید، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل، سفری بی‌دغدغه و ارزان را به شما هدیه می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان