//
کدخبر: ۴۵۶۸۲۰ //

آخرین قهرمانی استقلال، با درخشش این دو نفر!

استقلال ۶ سال قبل در چنین روزی برای آخرین بار قهرمانی در جام حذفی را جشن گرفت.

آخرین قهرمانی استقلال، با درخشش این دو نفر!
به گزارش فرتاک نیوز،

سیزدهم اردیبهشت سال ۹۷ برای هواداران استقلال روز جذاب و خاطره‌انگیزی بود چون بازیکنان محبوبشان با کاپ قهرمانی جام حذفی عکس یادگاری گرفتند.

استقلال که پس از روی کار آمدن وینفرد شفر به جای علیرضا منصوریان در پاییز سال ۹۶ آرام آرام شرایط بهتری پیدا کرد و خودش را تا رتبه سوم لیگ هفدهم بالا کشیده بود، در جام حذفی آن فصل نیز با پیروزی‌های متوالی به فینال رسید و در خرمشهر به مصاف خونه به خونه بابل رفت. تیم دسته‌اولی که قافیه صعود به لیگ برتر را به نساجی باخته بود و اتفاقا قائمشهری‌ها با هدایت جواد نکونام لیگ برتری شده بودند.

استقلال به لطف گلی که در نیمه اول توسط مامه تیام و روی پاس خسرو حیدری به ثمر رساند، بازی را به سود خود تمام کرد و قهرمان جام حذفی شد. قهرمانی‌ای که شفر و تیام، دو چهره خارجی استقلال در ثبت آن نقش پررنگی داشتند.

در آن بازی دو نکته بسیار مهم وجود داشت که حالا به بخشی از تاریخ فوتبال ما تبدیل شده است. اول این‌که استقلال از سال ۹۷ تا به امروز دیگر نتوانست قهرمان جام حذفی شود و سه مرتبه حضورش در فینال با ناکامی تمام شد. نکته دوم هم این‌که دراگان اسکوچیچ سرمربی وقت خونه‌به‌خونه اردیبهشت سال ۹۷ وقتی فینال جام حذفی را به استقلال باخت، هرگز فکر نمی‌کرد کمتر از ۲۱ ماه بعد سرمربی تیم ملی ایران شود و با این تیم به جام جهانی صعود کند.

البته یک نکته دیگر را هم نباید از نظرها دور کرد؛ استقلال با فتح جام حذفی در بهار سال ۹۷ حریف پرسپولیس در سوپرجام شد و قرار بود این دیدار تابستان همان سال برگزار شود ولی به دلیل مخالفت شفر با تاریخ برگزاری آن، انجام نشد و در نهایت کار به کمیته انضباطی و حتی دادگاه عالی ورزش کشیده شد. سوپر جامی که سرانجام دادگاه عالی ورزش حکم کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال ایران را تایید کرد و پرسپولیس را فاتح آن دانست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۸۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان