//
کدخبر: ۴۰۸۶۶۷ //

برای بقای خودشان قراردادهای آنچنانی بستند، الان برای استقلال دردسر شده

پیشکسوت استقلال گفت: قراردادهای آنچنانی که بسته شد الان برای باشگاه دردسر شده است.

برای بقای خودشان قراردادهای آنچنانی بستند، الان برای استقلال دردسر شده
به گزارش فرتاک نیوز،

علی جباری در مورد حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال، اظهار داشت: در این شرایط و اوضاع و احوال هیچ گزینه‌ای بهتر از نکونام نبود. امیدوارم او موفق شود. باید با او همکاری کنند و چوب لای چرخش نگذارند. این باشگاه عادت کرده که چوب لای چرخ مربیانش یا دیگر افرادی که می‌آیند کمک کنند، بگذارند. نکونام با مشکلات زیادی آمد ولی فکر نمی‌کنم به او هم کمک شود

امیدوارم چوب لای چرخ نکونام نگذارند

وی افزود: جواد پسر بسیار خوبی است. بازیکن بزرگی بوده و امیدوارم او را خراب نکنند، چوب لای چرخش نگذارند و اجازه بدهند کار کند. استقلال نیاز به مهره‌هایی دارد که ضعیف نباشند. خط میانی تیم همیشه لنگ بوده و در خط حمله هم اگر قرار باشد محبی و قائدی بروند مشکل ساز می‌شود. به نفراتی نیاز است که در حد استقلال باشند. این تیم بزرگ است و نباید هر بازیکنی را بیاورند. یک بازیکن ممکن است در تیمی بسیار خوب بوده اما در استقلال کارایی لازم را نداشته باشد. بازیکن باید در حد نام استقلال و استقلالی باشد. باید این پیراهن را دوست داشته باشند. ما همیشه موفقیت استقلال را می‌خواهیم و امدوارم خدا هم کمک کند.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه مشکل اصلی باشگاه این است که مدیرانش باید پول بیاورند، گفت: بله، باید پول بیاورند نه اینکه مدیری مثل آجورلو بیاید هزینه‌ها را طوری بالا ببرد که مدیران بعدی در آن بمانند. هرچیزی باید در حدش باشد. نه اینکه هرچه دلشان خواست خرج کنند و به بازیکنی که 2 میلیارد است 10 میلیارد بدهند. بعد این بازیکن هیچ تیم دیگری نمی‌رود چون جای دیگر چنین قراردادی نمی‌بندند.

 

تیم‌های دیگر یک سوم این پول را به این بازیکنان نمی‌دهند

وی افزود: اصلا تعدادی از بازیکنان در حد استقلال نیستند اما با قراردادهای آنچنانی به استقلال آمدند و الان قراردادشان برای باشگاه دردسر شده است. اگر راست می‌گویند به تیم دیگری بروند و خودشان را نشان بدهند. مگر نمی‌گویند بازیکنان خوبی هستند؟ به باشگاه دیگر بروند تا ببینیم یک سوم این پول را به آن‌ها می‌دهند؟ مومنی و مظلومی که در هیات مدیره بودند چرا حرفی نزدند؟ گفتند حرف ما را گوش نمی‌کرد، جلسه نمی‌گذاشت و هرکاری دلش می‌خواست می‌کرد. پس چرا ماندید؟ استعفا می‌دادید. به پرویز گفتم شما امضا نکن، فردا مثل جواد قراب دچار مشکل می‌شوی که بعد از آن مومنی امضا می‌کرد. معاون حقوقی هم که گفت هیچ قراردادی با نظارت واحد حقوقی بسته نشد.

جباری در خصوص اینکه به بازیکنان تیم اعلام شده باید مبلغ قراردادشان را پایین بیاورند و برخی بازیکنان نیز زیربار نرفته‌اند، عنوان کرد: وقتی مدیری در باشگاه منصوب می‌شود که نمی‌داند چکار کند، برای بقای خودش قراردادهای آنچنانی می‌بندد، به بازیکنی که در حد نیست پول آنچنانی می‌دهد و... اینطور می‌شود. الان همین بازیکن می‌گوید کجا بروم چنین پولی بگیرم؟! این خیانتی است که مدیران به باشگاه و هوادارانش کردند. افراد زیادی مانند قربان زاده در ضعیف کردن استقلال نقش داشتند.

وی تصریح کرد: برخی دستور می‌دادند که به استقلال پول ندهند. هربار قرار بود کمک شود پول پرسپولیس را می‌دادند، 3-2 ماه بعد به استقلال کمک می‌شد. زمانیکه استقلال نیاز داشت پول نمی‌دادند تا ضعیف شود اما سال‌های سال هرکاری کنند پرسپولیس نمی‌تواند به قهرمانی آسیا برسد. هیچ چیزی ندارند، ستاره می‌زنند!

 

با مجیدی قرارداد 3 ساله بستند تا مردم تعریف کنند

وی تصریح کرد: زمانیکه حمید سجادی معاون وزیر ورزش بود، جلسه‌ای بود که می‌خواستند در مورد استقلال و پرسپولیس صحبت کنند. سجادی گفت شما دست بگیر دارید. گفتم شما امکانات و تجهیزات استقلال مانند استادیوم دیهیم، مرکز ما در دروازه شمیران، زمین‌های تنیس و... را برگردانید ما به شما پول می‌دهیم. همه را برایش شمردم و گفتم همین سازمان ورزش از امکانات استقلال استفاده می‌کند. این هوادار حرص می‌خورد اما اهمیتی نمی‌دهند. آیا این مدیرانی که منصوب می‌کنند در حد استقلال هستند؟

جباری افزود: زمان مددی قرار بود مجیدی را کنار بگذارند زورشان نرسید. آجورلو آمد با او قرارداد 3 ساله بست تا نظر هوادار را جلب کند. بعد با نظر مشاورانش قراردادهای آنچنانی بستند. به این بازیکن و آن بازیکن پول اضافه داد تا مردم به‌به و چه‌چه کنند و بگویند چقدر کار می‌کنند! دوست داشتند مجیدی بازی‌های اول را ببازد و او را تحت فشار بگذارند اما خدا به استقلال و هوادارش کمک کرد تا به قهرمانی برسد. این قهرمانی هم به پای آقایان نیست ولی خراب کردن باشگاه استقلال به پای آن‌هاست.

 

وقتی انتقاد کنید که سرِکار هستید

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه عضو سابق هیات مدیره اعلام کرد افول باشگاه از زمان رفتن آجورلو آغاز شد، گفت: مدیرانی که آمدند تاوان هزینه‌های گذشته را دادند. برای محمد مومنی احترام قائلم چون پیراهن این تیم را بر تن کرده اما باید ببینید قبلا در شهرداری برای چه کسی کار می‌کرده؟ متاسفانه برخی از بچه‌های ما چشم‌شان را روی برخی مسائل می‌بندند و برخی حرف‌ها را نمی‌زنند. وقتی باید انتقاد کنید که سر کار حضور دارید. نه اینکه وقتی همه چیز به هم خورده حرف بزنیم.

 

عقلشان نمی‌رسید که دلار گران می‌شود باید پول استراماچونی را بدهند؟

جباری افزود: زمانیکه با فتحی درگیر شدم، مدام در باشگاه بودم که حتی فتحی به من گفت از من سوال می‌کنند مگر جباری در باشگاه نیست پس چرا این حرف‌ها را می‌زند؟ من از وقتی آجورلو آمد دیگر باشگاه نرفتم. یک جلسه‌ای با معاونان او داشتم. حسن روشن، جواد قراب و محمد نوری هم بودند. خیلی انتقاد کردم. گفتم کجا را آباد کرده؟ مدیرعامل که این همه پول می‌دهد و آدم‌ها را می‌آورد فکر باشگاه را نکرده؟ فکر باشگاه به این بزرگی نیست؟ معاون‌هایش گفتند شما درست می‌گویید. در هتل المپیک هم بودیم. زمانیکه به وزیر ورزش گفتم هردو تیم را با یک چشم نگاه کن، در باشگاه مرتب حضور داشتم. فتحی گفت می‌گویند چرا اینطور صحبت می‌کنید؟ گفتم من حقیقت را می‌گویم. شوخی ندارم. او پرسپولیسی است.

وی تصریح کرد: ما دوست داریم این تیم شکل بگیرد. خداراشکر مشکل نکونام حل شد و آمد. ما که نه می‌خواهیم قرارداد ببندیم و نه هدف دیگری داریم. هدف‌مان این است؛ تیم بزرگ آسیا که همیشه زبانزد بوده آسیا بوده موفق باشد اما از مجلس و سازمان خصوصی سازی تیم را اذیت می‌کنند. پول استراماچونی را در زمان سعادتمند اگر می‌دادیم به اینجا نمی‌رسید اما سلطانی‌فر گفته بود لازم نیست. آیا عقل آن‌ها نمی‌رسید و از اقتصاد سر در نمی‌آوردند؟ نمی‌دانستند دلار گران می‌شود؟ همان موقع می‌توانستند این پول را بدهند اما نکردند تا باشگاه را ضعیف کنند. مدیران بعدی هم همینطور بودند.

جباری گفت: امیدوارم مدیریت فعلی راه قبلی‌ها را نرود ان‌شاالله موفق باشد. ما هم کمک می‌کنیم. از خدا می‌خواهیم شرایطی ایجاد شود که وقتی در خیابان هستیم مورد سوال هوادار قرار نگیریم. دلمان برای تیم و هوادار می‌سوزد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۸۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان