//
کدخبر: ۴۴۷۴۱۰ //
‍ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه مطرح کرد؛

نقش موثر اهالی رسانه در توسعه شهری

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه گفت: اهالی رسانه زمینه‌ساز مشارکت شهروندانی هستند که موتور توسعه شهر را به حرکت در می‌آورند.

نقش موثر اهالی رسانه در توسعه شهری

 امیر‌رضا همایون دولتشاهی در جمع تعدای از فعالان رسانه، اظهار کرد: اصحاب رسانه و فعالان این حوزه وجدان بیدار و نمادی از جامعه مدنی هستند.

وی افزود: این افراد با احساس مسئولیت در قبال شهر و جامعه شهروندی برای توسعه کلانشهر کرمانشاه بر اساس عدالت محوری با نقد منصفانه نیازمندی‌های کرمانشاه ، هم یار و یاور مجموعه مدیریت شهری بوده و هم زمینه‌ساز مشارکت شهروندانی هستند که موتور توسعه این کلانشهر را به حرکت در می‌آورند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌های شهر کرمانشاه که به کمک فعالین رسانه محتاج است حضور در عرصه معماری و شهرسازی است.

وی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه می‌توانند با بیان ساده و قابل درک در این حوزه و در راستای ارتقاء آگاهی همشهریان ، مطالبه‌گری را بر اساس هنر و فرهنگ اصیل و ارزشمند معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی در سیما، منظر و کالبد شهری رواج دهند.

دولتشاهی ابراز کرد: یکی از مسائلی که امروزه در کلانشهرها با آن مواجه هستیم در کنار ساخت‌وسازهای ناهمگون، انواع آلودگی، کمبود فضاهای سبز و انباشت ترافیکی، فقدان هویت شهری است.

وی اذعان کرد: هنر معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی می‌تواند با معانی عرفانی، زیبایی، تقدس و تواضع در مقابل اقلیم الگوی بسیار مناسبی با توجه به توسعه پایدار بر اساس شرایط اکولوژی، اجتماعی و اقتصادی باشد تا با هویت بخشی به شهرها ارزش، اصالت و هنر تعالی بخش را در حوزه معماری و شهرسازی متجلی سازد.

دولتشاهی عنوان کرد: به علت عدم‌ توجه به نگاه هنرمندانه معماری و شهرسازی در بسیاری از مواقع شاهد مصرف بی‌رویه انرژی و برهم زدن شرایط طبیعی و لطمه زدن به اکوسیستم شهرها بوده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: در صورتی که در هنر معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی نگاه ویژه‌ای به شرایط محیطی و مکانی شده و عناصری مانند آب، خاک، گیاه و هوا از ارزش بالایی در طراحی شهری برخوردار هستند، به صورتی که توجه به اقلیم، انسان، فرهنگ و محیط زیست نظم اجتماعی و فرهنگی خاصی را به‌وجود آورده است.

وی در پایان گفت: قطعاً سیاست‌گذاری درست و برنامه ریزی مناسب با بهره‌مندی از دیدگاه اساتید فن، افراد خبره، استفاده از بدنه کارشناسی توانمند در مدیریت شهری، مشارکت شهروندان کرمانشاهی و حضور پررنگ و تاثیر‌گذار و هدایتگر فعالان عرصه رسانه می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی در حوزه معماری و شهرسازی کهن دیار کرمانشاه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان