//
کدخبر: ۳۱۹۳۰۰ //
فرماندار کرمانشاه:

آب شرب شهر کرمانشاه سالم، بهداشتی و فاقد هرگونه آلودگی است

فرماندار شهرستان کرمانشاه هرگونه آلودگی در آب شرب شهر کرمانشاه را تکذیب کرد و گفت: آب شرب شهر کرمانشاه کاملا سالم، یهداشتی و فاقد هرگونه آلودگی است.

آب شرب شهر کرمانشاه سالم، بهداشتی و فاقد هرگونه آلودگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

فضل الله رنجبر با رد شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر آلودگی آب شرب شهر کرمانشاه، افزود: این شایعات بی اساس، کذب و صحت ندارد و مردم نباید به این‌ شایعات ناصحیح توجه کنند.

وی دلیل کدورت آب شرب شهر کرمانشاه را مربوط یه شکستگی لوله انتقال آب دانست و گفت: لوله اکنون ترمیم و مرمت شده و مشکلی اکنون در تامین آب شرب سالم و بهداشتی در کرمانشاه وجود ندارد.

رنجبر از مردم خواست به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار موثق را از رسانه های رسمی پیگیری کنند.

آب شرب شهر کرمانشاه سالم است

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز دلیل کدورت آب در برخی از نقاط شهر کرمانشاه را شکستگی خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این کدورت آب ممکن است ادامه داشته باشد.

علی مرادی با با اشاره به حادثه شکستگی که در خط لوله انتقال آب سد گاوشان رخ داد، اظهار کرد: این موضوع باعث شد در برخی از نقاط شهر دچار کدورت آب شویم.

کیفیت میکروبی آب کرمانشاه مشکلی ندارد

مدیر گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در مورد اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلودگی  آب شهر کرمانشاه مطرح است؟ گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش میزان آب منابع زیر زمینی و با هدف جبران و کاهش قطعی آب شرب شهروندان، اخیرا شرکت آب و فاصلاب کرمانشاه به صورت اضطراری، میزان برداشت از آب سد گاوشان را به بیش از ۲ برابر سال گذشته افزایش داده و برای این منظور اقدام به تکمیل تصفیه خانه آب در شهر کرمانشاه نموده است.

امیر کرمی افزود: همزمان با آغاز به کار و بهره برداری از تصفیه خانه مذکور و به علت افزایش ناگهانی آب تصفیه شده، ورودی به مخازن دخیره شهر کرمانشاه، موجب ایجاد تلاطم و شناور شدن ذرات از قبل ته نشین شده در کف مخازن آب شده است که همین عامل موجب ایجاد کدورت در شبکه توزیع در برخی از نقاط شهر گردیده که اصلاًجای نگرانی ندارد.

وی تاکید کرد: کدورت به خودی خود مشکل بهداشتی نیست و تاثیری روی آلودگی میکروبی ندارد.

کرمی با بیان اینکه تلاشگران شرکت آب وفاضلاب در حال مدیریت و سامان دهی این موضوع هستند، گفت: مشکلی که از دیروز حادث شده بود در حال برطرف شدن است.

وی تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند آب شبکه توزیع از نظر وجود عامل گندزدا (کلر باقیمانده) و کیفیت میکروبی هیچ مشکلی ندارد و همکاران سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آبفا بصورت مستمر شاخص های کیفی آب را کنترل می کنند.

فاز اضطراری تصفیه خانه آب شهر کرمانشاه جمعه شب یا حضور استاندار کرمانشاه وارد مدار بهره برداری شد.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۳۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان