//
کدخبر: ۷۲۹۸۱ //
طالب زاده:

نگاه نظام به بودجه شبکه های برون مرزی باید به اهمیت بودجه نظامی و دفاعی باشد

نادر طالب زاده با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از شبکه های برون مرزی صداوسیما گفت: بودجه شبکه های برون مرزی باید درواقع 10 برابر بودجه فعلی باشد. همانطور که خرج موشک می کنید باید خرج این شبکه ها نیز بکنید، زیرا اکنون جنگ نرم در جریان است و باید برای موفقیت در آن هزینه کرد.

نگاه نظام به بودجه شبکه های برون مرزی باید به اهمیت بودجه نظامی و دفاعی باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، دکتر نادر طالب زاده در مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تی وی با اشاره به وقایع هشتم بهمن ماه سال 57 گفت: وقتی در میدان 24 اسفند وقت و از بالای ژاندارمری با مسلسل سنگین به مردم شلیک می کردند ، خبرگزاری های غربی در تهران بودند. تیراندازی هایی که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان ما شد و یکی از دوستان ما تصاویر آن روز را ضبط کرده است که همه ساله در ایام  پیروزی سالگرد انقلاب اسلامی پخش می شود.

وی افزود: یادمان نرود که نقش ما و انقلاب اسلامی در متحول کردن رسانه های خبری 24 ساعته چه بوده است. 24ساعته شدن خبر با ما شروع شد و یکسال پس از تسخیر لانه جاسوسی و به ذهن یک امریکایی رسید که یک شبکه خبری دایم راه بیاندازند. در حالی که این فکر و ایده از ایران و از زمان تسخیر لانه جاسوسی شروع شد.

 

این کارشناس و فعال رسانه ای با بیان اینکه آنها هیچگاه این واقعیت را بازگو نخواهند کرد، گفت: ظاهرا برای ما هم اهمیتی ندارد که آن را حق خودمان بدانیم، در حالی که ما صاحب ماجرا بودیم. انقلاب اسلامی باعث شکل‌گیری این تحول در عرصه خبر در آن دوران شد ولی من که با شبکه سی بی اس قبل انقلاب کار کرده بودم، می دانستم چه اتفاقاتی در جریان است. یادمان باشد ما باعث تحول شدیم و خود من شاهد آن بودم.  

این کارشناس و فعال رسانه ای با اشاره به اهمیت هیسپان تی وی گفت:  مردمی در جهان نسبت به انقلاب اسلامی کنجکاو و مهربان و طالب حقیقت اند. از آنجا که مردم آمریکای لاتین مردم مهمی هستند، از این منظر هیسپان نیز مهم است. هیسپان تی وی در این منطقه حدود 50 خبرنگار دارد و تصور می کنم سایر رسانه ها و شبکه های ما این تعداد خبرنگار در یک منطقه نداشته باشند.

 

وی از بودجه فعلی رسانه های برون مرزی انتقاد کرد و گفت: بودجه شبکه های برون مرزی ما باید مانند بودجه نظامی باشد. کار آنها جنگ نرم است و باید بهترین خبرنگاران را جذب کنند. باید بودجه این شبکه ها مفصل باشد و فقط از سوی دولت نباشد.بودجه این شبکه ها باید مثل یک بودجه نظامی باشد. غافل بودن از این موضوع یعنی اینکه مدیران متوجه نشده اند که انقلاب اسلامی یک پدیده جهانی است. من فکر می کنم حداقل بودجه این شبکه ها باید 10 برابر بیشتر شود. همانطور که خرج موشک می کنید باید خرج این شبکه ها نیز بکنید، زیرا اکنون جنگ نرم در جریان است و باید برای موفقیت در آن هزینه کرد.

 

طالب زاده افزود: مردم آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برخوردارند و اهمیت شبکه های برون مرزی در جنگ نرم بسیار پررنگ است.

 

این کارشناس رسانه در پایان ضمن تاکید بر فراهم ساختن زمینه های رشد هر چه افزون تر شبکه های برون مرزی صدا و سیما گفت: حالا که  این شبکه با ابهت جلو می روند و  باید به زبان و فرهنگ مخاطبان خود مسلط باشند که بتوانند اجتهاد کنند، حمایت از آنها ضروری است.

 

در این مراسم که به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تی وی بعدازظهر دوشنبه 9 بهمن در سالن اجتماعات مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار شد، جمعی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین، مقامات وزارت امور خارجه، اساتید دانشگاه و فعالان رسانه ای حوزه برون مرزی، همچنین جمعی از مدیران و کارکنان معاونت برون مرزی حضور داشتند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان