//
کدخبر: ۴۵۶۶۷۳ //

خاطرات صدام حسین، سرگرمی‌ مورد علاقه او را فاش کرد

رغد، دختر صدام حسین، رئیس‌جمهور فقید عراق، از چند روز قبل شروع به انتشار برخی از خاطرات پدرش کرده که در زمان بازداشت توسط نیروهای آمریکایی و پیش از اعدام در دسامبر ۲۰۰۶ نوشته بود. این خاطرات اطلاعات جالبی را در مورد سرگرمی‌های او فاش کرده است.

 خاطرات صدام حسین، سرگرمی‌ مورد علاقه او را فاش کرد

این خاطرات که ۱۸ سال پس از مرگ صدام در حساب کاربری دخترش رغد در پلتفرم X منتشر می‌شود، در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

در میان نامه‌های منتشرشده، متون شعری منتسب به رئیس جمهور سابق عراق به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد او در اوقات فراغت خود تلاش می‌کرده شعر بگوید.

به گفته یاسر حسین استاد زبان عربی، در آغاز این اشعار شعری با عنوان «اگر دوستم نداری، نادانی» وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا سروده‌های صدام متاثر از قالب کلاسیک شعر عربی بوده است.

ایالات متحده در مارس ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد، جایی که جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا گفت می‌خواهد «حمایت صدام حسین از تروریسم» را متوقف کند.

صدام حسین که از سال ۱۹۷۹ رهبر عراق بود، با تشدید حملات هوایی از نظرها پنهان شد. ماه‌ها بعد، سربازان آمریکایی او را در حالی که در یک چاله کوچک در مرکز عراق پنهان شده بود، پیدا کردند.

صدام به اتهامات متعددی از جمله جنایات جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت محاکمه شد و در نوامبر ۲۰۰۶، به اعدام از طریق طناب دار محکوم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۶۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان