//
کدخبر: ۴۴۵۸۶۴ //

دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران

وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای سوری خود گفت: امروز حامل دعوت رسمی آقای رئیسی از آقای بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم.

دعوت رسمی رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین امیرعبداللهیان  در نشست خبری با همتای سوری خود در دمشق تاکید کرد: بسیار خرسندم که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کشورم در دمشق هستم. در دیدار با اقای بشار اسد در خصوص اخرین تحولات منطقه دیدگاه های دو کشور مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در گفتگو با برادرم مقداد علاوه بر مباحث منطقه ای بر ضرورت پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور تاکید کردیم. اطمینان داریم با توجه به اراده رهبران دو کشور و تلاش های هییت وزیران در اینده نزدیک شاهد پیشرفت های قابل توجه در همکاری های متنوع بین دو کشور خواهیم بود.

وزیر خارجه ایران همچنین گفت: امروز حامل دعوت رسمی آقای رئیسی از آقای بشار اسد برای دیدار رسمی از ایران بودم.

امیرعبداللهیان گفت: خرسندیم که روابط دو کشور روز به روز استوارتر می شود و این امر تاثیر مثبتی بر تحولات منطقه ای و مناسبات دو کشور در راستای منافع مردم دو کشور دارد. تجاوزات اخیر نظامی امریکا به سوریه و شهادت تعدادی از برادران سوری را به دولت و ملت سوریه تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: تهران حضور غیرقانونی و نامشروع نظامیان در بخشی از خاک این کشور و چنین تجاوزاتی را محکوم می‌کند.  امنیت کشورهای منطقه دغدغه مشترک دو کشور است. همانگونه مستشاران نظامی ما در کنار دولت و ملت سوریه با قدرت عمل کردند ما همچنان در مسیر مبارزه با تروریسم کنار سوریه باقی خواهیم ماند.

وزیر خارجه ایران اظهار داشت: به روح پاک و بلند همه شهدای سوریه ایران و مقاومت منطقه درود میفرستیم. همچنین به روح بلند مستشاران نظامی که در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند از جمله شهید سید رضی موسوی ادای احترام میکنیم.  

وی افزود: تاکید میکنم در منطقه هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نمانده است.  امروز نتانیاهو در باتلاق غزه گرفتار شده است. غزه به قبرستان صهیونیست ها تبدیل شده است. گزینه ای جز راه حل سیاسی و دوری از جنگ و توقف جنایات جنگی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ایران فعالانه برای توقف نسل کشی در غزه، باز شدن معابر ارسال کمک های انساندوستانه و جلوگیری از کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری تلاش خواهد کرد.  

امیرعبداللهیان همچنین گفت: علی رغم خسارت ها و نسل کشی در غزه در دیدارهایم در بیروت با مقامات ارشد مقاومت فلسطین و لبنان از میزان بالای تاب اوری مقاومت و توان ویژه برای ادامه رسالت خود برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه مطلع شدم.  ما به مشورت ها و تلاش ها با مقامات دولت سوریه و دیگر کشورها برای کمک به مردم مظلوم و مقتدر فلسطین ادامه خواهیم داد.

وی افزود: مایلم از دمشق با صدای بلند اعلام کنم که کلید بازگشت امنیت پایدار به منطقه توقف نسل کشی علیه مردم غزه است. ایران از ابتدای بحران اعلام کرد که جنگ هرگز راه حل نمی‌باشد.

فیصل مقداد در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص نیروهای اشغالگر خارجی در سوریه گفت:  همیشه گفتم که نیروهای اشغالگر امریکایی و ترکی بالخره روزهایشان در سوریه به پایان خواهد رسید. البته نیازمند یکسری شرایط سنجیده در منطقه دارد. ما هیچگونه اطمینانی به گفته های امریکایی ها نداریم. راه حل خروج نظامیان از سوریه است.  امریکا باید در مقابل جنایات ها مجازات شود. ما اطمینان داریم که نیروهای امریکا و ترکیه از سوریه خارج خواهند شد. این ما هستیم که احظه مناسب را تعیین میکنیم.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره تحولات فلسطین گفت: همه کنشگران منطقه ای و رهبران سیاسی باور دارند که راه حل سیاسی باید در مرکز توجهات در خصوص جنگ در غزه قرار بگیرد. ایده های و طرح هایی برای تکرکز بر راه حل سیاسی در دستورکار طرف ها قرار دارد. مقاومت فلسطین از جمله حماس شروط خودش را ارائه داده است.  نتانیاهو حیات خودش را در ادامه جنگ می داند لیکن جامعه بین المللی تلاش هایی را برای توقف جنگ در دستورکار دارد. ایران ضمن حمایت از مقاومت از ابتکارات سیاسی که ریشه در نگاه فلسطینی ها داشته باشد قویا حمایت می‌کند.

فیصل مقداد در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی در خاک سوریه و اقدامات دولت سوریه گفت: این حملاتی که رژیم نژادپرست صهیونیستی انجام می دهد حملات جدیدی نیست. مقاومت سوریه علیه این تجاوزات مقاومت مستمر است. این سوال را مطرح میکنم که چرا اسراییل تجاوزات خودش را علیه سوریه انجام می‌دهد؟! از زمان نشات اندیشه تشکیل رژیم صهیونیستی از آن زمان سوریه مقاومت می‌کند. مقاومت در سوریه اشکال مختلفی دارد. سوریه علیه رژیم صهیونیستی از سال 1948 تاکنون مقاومت می‌کند. سوریه جنگ های مختلفی را علیه رژیم صهیونیستی داشته و اکنون به طور کامل اماده است جنگ های دیگری را داشته باشد اما سوریه مشخص میکند که چه زمانی و کجا باشد. پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک جولان اشغالی در صدر اولویت های ما است. همچنین ملت سوریه هم تلاش میکند که اشغالگری به پایان برسد. همچنین اشغالگری های امریکا و ترکیه. اشغالگری امریکا ترکیه و اسراییل غیرمشروع هستند. سوریه اماده است تا هزینه ازادسازی خاک خود را بپردازد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در خصوص شروط راه حل سیاسی برای پایان جنایات گفت: حماس اخیرا چارچوبی را برای مرحله توقف و راه حل سیاسی به طرف مقابل اعلام کرده است. تبادل پیام ها و تلاش برای رسیدن به نقطه توافق به طور جدی پیگیری می‌شود. مقاومت اثبات کرد که گزینه ای به نام جنگ نمی تواند به نتیجه برسد. ان طرفی که شدت جنگ را افزایش داد و نتانیاهو به آن تکیه کرد، امریکا بود. امریکا نمی تواند از یک طرف سخن از توقف جنگ به میان بیاورد و همزمان ارسال سلاح گسترده برای جنایت را به سوی تل اویو را متوقف نکند. لذا آنچیزی که پایان دهنده جنگ خواهد بود خروج امریکا از تعارض در گفتار و عمل است. همگان اعتراف دارند که نتانیاهو بدون حمایت امریکا حتی قادر به ادامه یک ساعت جنگ نیست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۸۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان