//
کدخبر: ۸۵۳۸۷ //

چگونگی محافظت از دندان در دوران سالمندی/ راهکار‌های کاهش بوی بددهان

یک متخصص سالمندان گفت: بهداشت دهان و دندان به خاطر نقش مهمش در غذا خوردن و حرف زدن بسیار مهم است

چگونگی محافظت از دندان در دوران سالمندی/ راهکار‌های کاهش بوی بددهان
به گزارش فرتاک نیوز،

 احمد دلبری، متخصص سالمندان با بیان اینکه حفره دهان در طول شب ممکن است منجر به تولید اسید شود، افزود: همچنین باکتری‌های موجود در دهان، از غذای به جا مانده، ممکن است پلاکت دندانی تولید کند که منجر به مشکلات لثه‌ای و تخریب استخوان و در نهایت منجر به لق شدن دندان‌ها و افتادن آن‌ها شود. بنابراین با رعایت اصول بهداشتی دندان و دهان می‌توانیم از بروز اینگونه مسائل جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: نخست سعی کنیم، از مسواک‌هایی با مو‌های نرم حداقل دو بار در روز استفاده کنیم که بهترین زمان آن ١٥ تا ٢٠ دقیقه بعد از غذا خوردن و قبل از خواب است.

این متخصص سالمندان توصیه کرد: مسواک زدن را با آرامش انجام بدهید. استفاده از نخ دندان به میزان حداقل یک بار در روز توصیه می‌شود و به اندازه مسواک زدن می‌تواند مفید باشد و بهتر است، قبل از مسواک زدن انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: جویدن کامل غذا هضم آن را راحت و کمک می‌کند تا از مشکلات کمتر رنج ببریم. با تمیز کردن روی زبان با مسواک علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان و پاک کردن میکروب‌ها و غذا‌های مانده، کمک زیادی به کاهش بوی بددهان می‌کند.

دلبری در پایان اظهارداشت: از یک مسواک بیش از سه تا چهار ماه استفاده نکنیم. مسواک با مو‌های خراب شده یا تغییر رنگ داده با میکروب‌هایی که می‌گیرد مفید نیست و کارایی لازم را ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان