//
کدخبر: ۵۷۱۱۳ //

برای سلامت دندان ها چه بخوریم؟

آیا استفاده از مسواک و نخ دندان برای حفظ سلامت و پاکیزگی دندان ها کفایت می کند؟ شما برای محافظت از این عضو با ارزش چه می کنید؟ فکر می کنید چه خوراکی هایی می توانند مانع از آسیب به دندان ها شوند؟

برای سلامت دندان ها چه بخوریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 بر خلاف تصور اغلب افراد، اهمیتی ندارد ما با چه کیفیتی و چه دفعه دندان های خود را می شوییم؛ چراکه همه افراد در معرض پوسیدگی دندان هستند. به همین خاطر، حتی اگر فرزندان شما شیوه صحیح مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان را بلد باشند باز هم دچار حفره ها و دیگر آسیب های دندانی می شوند. در چنین شرایطی، تنها نکته ای که می تواند موجب سلامت دندان های ما شود برخورداری از یک رژیم غذایی صحیح است.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده، تنها وجود چهار پروتئین ضروری در رژیم غذایی می تواند سلامت دهان و دندان انسان را حفظ کند. به گفته این تیم مطالعاتی: روش های مرسوم بهداشت دهان و دندان که از کودکی به بچه ها آموخته می شود برای داشتن دندان هایی سالم کفایت نمی کند. در واقع، آن دسته افرادی که در رژیم غذایی خود از چهار ویتامین A، K2، D و E به اندازه کافی استفاده می کنند دندان های سالم تری از دیگران دارند. این در حالی است که در شرایط کنونی اغلب رژیم های غذایی مدرن فاقد چنین ویژگی هستند.

 

شاید در نگاه اول خنده دار به نظر برسد؛ اما خوراکی های مانند کره و سالامی نقش مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان ما ایفا می کنند. وجود ویتامین ها و دیگر مواد مغذی در این خوراکی ها منجر به کاهش دفعات مراجعه به دندان پزشک می شود. دندان پزشکان به این امر تأکید دارند که رژیم غذایی فاقد این چهار نوع ویتامین موجب ضعف و خرابی بیشتر دندان های می شود؛ حتی اگر فرد نسبت به سلامتی و پاکیزگی دندان حساسیت داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۷۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان