//
کدخبر: ۴۲۴۲۸۱ //

ریفلاکس اسید معده را نادیده نگیرید

ریفلاکس اسید معده را جدی بگیرید.

ریفلاکس اسید معده را نادیده نگیرید

دکتر جیمز ایست متخصص گوارش در کلینیک مایو لندن گفت: بیماری رفلاکس معده زمانی رخ می دهد که آسیب اسیدی و شیمیایی به پوشش مری وارد شود. ایست خاطرنشان کرد: در حالی که معده می تواند اسید را تحمل کند، مری کمتر قادر به انجام این کار است.

سوزش سر دل یکی از علائم اصلی بیماری ریفلاکس است، اما بسیار بیشتر از یک علامت ظاهری است. علائم دیگر می تواند شامل توده در گلو، مشکل در بلع، درد قفسه سینه، سرفه یا بدتر شدن علائم شبه آسم باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از عوارض بیماری رفلاکس التهاب مری است. اگر این وضعیت مداوم باشد، ممکن است منجر به زخم و تنگی یا باریک شدن مری شود. با گذشت زمان، بیماران باید نگران «مری بارت» باشند، وضعیتی که در آن پوشش مری در اثر رفلاکس اسید آسیب دیده است. دریچه بین مری و معده ممکن است از کار بیفتد و منجر به آسیب اسیدی و شیمیایی به مری شود.

بسیاری از افراد مبتلا به مری بارت، که خطر ابتلا به سرطان مری را نیز افزایش می دهد، هیچ علامتی ندارند. برای افراد مبتلا به مری بارت مهم است که معاینات منظم برای بررسی سلول های سرطانی داشته باشند. عوامل خطر برای مری بارت شامل داشتن سابقه خانوادگی مری بارت یا سرطان مری و سیگار کشیدن است. سایر خطرات شامل داشتن چربی اضافی شکم یا بیماری ریفلاکس برای بیش از پنج سال است.

ایست می گوید: اگر سه مورد از این عوامل خطر را دارید، باید آندوسکوپی غربالگری مری بارت انجام دهید.

اقدامات شیوه زندگی و داروها می توانند به کاهش رفلاکس اسید کمک کنند. درمان ها می تواند شامل مهارکننده های پمپ پروتون باشد. کارشناسان تاکید می کنند که برای شروع، قهوه، الکل و سیگار را کنار بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۲۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان