//
کدخبر: ۴۲۲۳۸۹ //

ویروسی که علائمش اسهال، تب و گلودرد است

آدنوویروس‌ها، ویروس‌هایی هستند که باعث ایجاد طیف وسیعی از بیماری‌ها می‌شوند و می‌توانند علائم شبیه سرماخوردگی، تب، گلودرد، برونشیت، ذات الریه و اسهال را ایجاد کنند.

ویروسی که علائمش اسهال، تب و گلودرد است
به گزارش فرتاک نیوز،

آدنوویروس‌ها بر خلاف ویروس آنفلوآنزا در تمام طول سال بیماری‌زایی می‌کنند. این ویروس‌ها علاوه بر علائم مشابه آنفلوآنزا می‌توانند باعث ورم ملتحمه و اسهال به ویژه در کودکان، التهاب معده و روده، عفونت مثانه و برونشیت شوند.

متخصصان بیماری‌های عفونی دانشگاه «وندربیلت» در آمریکا در این باره می‌گویند: حدود ۵ درصد از تمامی موارد برونشیت در بزرگسالان، توسط آدنوویروس‌ها ایجاد می‌شوند. در شرایط وخیم این ویروس‌ها می‌توانند موجب بروز علائم نورولوژیکی از جمله آنسفالیت و مننژیت مغزی شوند.

به گفته متخصصان، اکثر عفونت‌های آدنوویروسی خفیف هستند و علائم آن معمولا حدود ۱۰ روز طول می‌کشد. برای اکثر بیماران نیز استراحت کافی و داروهای معمول برای تسکین علائم، تنها درمان مورد نیاز است.

آدنوویروس‌ها از طریق سرفه، عطسه، تماس مستقیم با فرد آلوده و لمس سطوح مختلف آلوده منتقل می‌شوند. موارد ابتلا به آدنوویروس‌ها بسیار پراکنده است و به همین دلیل شیوع سراسریِ این ویروس‌ها دور از ذهن به نظر می‌رسد.

برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس‌ها مانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی دیگر توصیه می‌شود که از تماس با افرادی که عطسه و سرفه می‌کنند و به ورم ملتحمه چشم نیز مبتلا هستند، خودداری کنید. همچنین با توجه به مقاومت این نوع ویروس‌ها به محصولات معمول ضدعفونی کننده، برای از بین بردن آنها به محصولات ویروس‌کش قوی مانند سفیدکننده‌ها نیاز است. شست و شوی دست‌ها به طور مرتب نیز توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۳۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان