//
کدخبر: ۴۱۵۸۱۲ //
سیگار| سیگار الکترونیک

از عوارض سیگارهای الکترونیک بر سلامت آگاهی دارید؟

دکتر سید احمد طباطبایی وی درباره تاثیرات استفاده از سیگارهای الکترونیکی و ویپ بر سلامت ریه گفت: شاید استفاده از این وسایل تا حدودی میزان نیکوتین و دی اکسید کربن ورودی به ریه ها را کاهش دهد، اما به دلیل استفاده از ریه شاهد عوارض زیادی هستیم. این وسایل که بر سلامت فرد تأثیر می گذارد. و اطرافیان را به خطر می اندازد.

از عوارض سیگارهای الکترونیک بر سلامت آگاهی دارید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سید احمد طباطبایی افزود: متأسفانه سیگار تبدیل به مد یا بیان مدرنیته شده است به گونه ای که حتی انسان سیگار کشیدن بلد نیست اما برای جلب توجه آن را روشن می کند اما به عوارض آن توجه نمی کند.

وی با بیان اینکه استعمال دخانیات عامل خطری برای بروز بیماری های مختلف است، گفت: بیماری های قلبی عروقی، بیماری های ریوی، فشار خون، مشکلات عصبی و… همگی عواملی هستند که بر سلامت و رشد کودکان تأثیر می گذارند. مادران باردار سیگاری یا مادرانی که در معرض دود سیگار هستند، ممکن است جنین آنها به درستی رشد نکند و جنین در معرض خطر سایر ناهنجاری ها باشد. تولد زودرس و مرگ ناگهانی نوزاد از دیگر عوارض سیگار است.

این فلوشیپ بیماری های ریوی افزود: رفتار نادرست دیگر این است که افراد حتی در سفرهای تفریحی وسایل استعمال دخانیات از جمله قلیان را به عنوان اولین وسیله ثابت همراه خود می برند تا اوقات فراغت خود را با مصرف دخانیات پر کنند.

وی با تاکید بر ارتباط مستقیم مصرف دخانیات با بروز سرطان ها، تصریح کرد: بروز تقریباً همه سرطان ها در هر عضو بدن در گروه سیگاری ها بیشتر از افراد غیر سیگاری است و طبیعی است که این مواجهه مصرف دخانیات کودکان را مستعد ابتلا به سرطان می کند. .

طباطبایی به تاثیر دود دخانیات بر بیماری های ریوی اشاره کرد و گفت: شاید تنها راه پیشگیری از آسم، ترک سیگار در صورت سیگار کشیدن والدین باشد. هر گونه استفاده از تنباکو در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به آسم را در کودک افزایش دهد. سرفه مزمن، ترشح خلط، حساسیت تنفسی و … نیز می تواند با مصرف سیگار تشدید شود و در کسانی که خود یا اعضای خانواده شان سیگاری هستند، عوارض تنفسی و تحریک پذیری، عدم تحمل ورزش، ریه هایی با رشد نامناسب و … را شاهد هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از ترک سیگار چه مدت طول می کشد تا بدن انسان به حالت قبل از مصرف سیگار برگردد؟، توضیح داد: هر سیگاری که فرد تصمیم می گیرد در طول روز استفاده نکند بر سلامتی او تاثیر می گذارد. باید سیگار را ترک کنیم و به جایگزینی آن با عادات مثبتی مانند ورزش فکر کنیم. سلامتی پس از ترک سیگار تا زمانی که عوارض دائمی ایجاد نکند قابل برگشت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان