//
کدخبر: ۳۸۰۶۶۰ //

درفصول سرد این کار "حیاتی" را فراموش نکنید!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در فصول سرد سال، گفت: این درحالیست که نیاز بیماران به خون در این فصول تغییری نمی‌کند و نیاز است که اهداکنندگان همچنان برای اهدای خون مراجعه داشته باشند.


درفصول سرد این کار "حیاتی" را فراموش نکنید!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مریم میرزاده در گفت و گویی، با اشاره به کاهش همیشگی اهدای خون در فصول سرد سال، گفت: بطور معمول هرساله در فصل سرما آمار اهداکنندگان نسبت به دیگر فصول سال کاهش می‌یابد، درحالیکه نیاز بیماران به خون همیشگی است و فصل سرد و گرم نمی‌شناسد.

وی از آغاز اجرای پویش "چتر سرخ زندگی، اهدای خون زمستانه" در سطح کشور همزمان با شروع فصل سرد سال خبر داد و افزود: این طرح کشوری است و در استان کرمانشاه هم از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا پایان زمستان ادامه دارد.

میرزاده گفت: در قالب این پویش از تمام اقشار جامعه دعوت می‌کنیم که در فصل زمستان جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه داشته باشند.

وی افزود: مردم باید بدانند که بیماران در تمام فصول سال نیازمند اهدای خون هستند و تنها منبع تامین کننده خون مورد نیاز آنها هم اهداکنندگانی هستند که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

وی با مطلوب خواندن ذخایرخونی استان گفت: در حال حاضر وضعیت مطلوب است و مشکلی نداریم، اما اگر در فصل سرما آمار اهداکنندگان کاهش یابد ذخایر خونی هم پایین آمده و به تبع در تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز مراکز درمانی دچار مشکل می‌شویم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با تاکید بر تقویت فرهنگ اهدای خون در میان بانوان جامعه، گفت: متاسفانه تنها پنج درصد آمار اهداکنندگان بانوان هستند، درحالیکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور آنها به عنوان اهداکنندگان فعال می‌تواند در افزایش آمار اهدای خون بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: بانوان تا سه بار در طول سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند و پیش از اهدای خون آزمایش‌های مورد نیاز از جمله کم خونی از آنها گرفته می‌شود و اگر کم خونی داشته باشند از آنها خون گرفته نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۶۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان