//
کدخبر: ۴۵۶۴۲۳ //

بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخلی کدام است؟ مقایسه ۵ ماشین محبوب

در شرایطی که قیمت بنزین و خودروهای بنزینی به‌میزانی چشمگیر درحال افزایش است، خودروهای دوگانه‌سوز جایگزین‌های مناسبی خواهند بود. از خودروهایی مانند ساینا و تیبا تا سورن پلاس، پژو ۴۰۵ و پژو پارس xu7p، دوگانه‌سوزهای کم‌مصرف و جادار مناسب خانواده در بازار کشور هستند که هرکدام ویژگی‌های مثبت فراوانی دارند. البته سورن پلاس لوکس‌ترین خودروی دوگانه‌سوز بازار محسوب می‌شود. در این مطلب، ضمن پاسخ به سوال «بهترین کدام خودرو دوگانه‌سوز داخل کدام است»، به بررسی و مقایسه ۵ ماشین دوگانه‌سوز محبوب می‌پردازیم ...

بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخلی کدام است؟ مقایسه ۵ ماشین محبوب
به گزارش فرتاک نیوز،

در شرایطی که قیمت بنزین و خودروهای بنزینی به‌میزانی چشمگیر درحال افزایش است، خودروهای دوگانه‌سوز جایگزین‌های مناسبی خواهند بود. از خودروهایی مانند ساینا و تیبا تا سورن پلاس، پژو ۴۰۵ و پژو پارس xu7p، دوگانه‌سوزهای کم‌مصرف و جادار مناسب خانواده در بازار کشور هستند که هرکدام ویژگی‌های مثبت فراوانی دارند.

البته سورن پلاس لوکس‌ترین خودروی دوگانه‌سوز بازار محسوب می‌شود. در این مطلب، ضمن پاسخ به سوال «بهترین کدام خودرو دوگانه‌سوز داخل کدام است»، به بررسی و مقایسه ۵ ماشین دوگانه‌سوز محبوب می‌پردازیم تا شما را در انتخاب مناسب‌ترین ماشین کمک کنیم.

 

۱- سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز؛ ترکیبی از قدرت و مصرف سوخت پایین

سمند سورن پلاس با ارائه ترکیبی از قدرت، مصرف سوخت پایین، فضای کافی و امکانات رفاهی مناسب مطمئنا نظر هر مصرف‌کننده‌ای را جلب می‌کند. همچنین این سدان محبوب بازار ایران، به یک پیشرانه EF7 قدرتمند مجهز است که در دو حالت بنزینی و گازسوز، بسیار کارآمد عمل می‌کند. علاوه‌بر این، سمند سورن پلاس از امکاناتی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی باکیفیت، آینه‌ها و شیشه‌های برقی برخوردار است؛ این موضوع، سدان محبوب بازار ایران را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.

اما مهم‌ترین عامل و برگ برنده سمند سورن پلاس، مصرف سوخت به‌شدت پایین آن است. مصرف سوخت این خودرو در حالت گازسوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۵ مترمکعب تخمین زده می‌شود. پس می‌توان گفت استفاده از عنوان بهترین خودرو دوگانه‌سوز برای این خودرو چندان بی‌دلیل نیست! حال با علم به ویژگی‌های مثبت سمند سورن پلاس، آیا می‌خواهید لذت رانندگی با یکی از سدان‌های اقتصادی و کم‌مصرف بازار ایران را تجربه کنید؟ شرایط فروش اقساطی سمند سورن پلاس سپند خودرو را مطالعه کنید تا خرید آگاهانه‌ای داشته باشید.

۲- ساینا؛ تجربه‌ای متمایز از رانندگی با بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخلی

ساینا برپایه پلتفرم تیبا تولید شده است و از نظر فنی و ظاهری شباهت‌های فراوانی میان این دو خودرو وجود دارد؛ اما ساینا با ویژگی‌های مثبتی نظیر برخورداری از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با توان تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و مصرف سوخت ۶ مترمکعب در حالت گازسوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، تجربه‌ای دل‌نشین و کارآمدی قابل‌قبول را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد؛ همین موضوع، این خودرو را از اغلب خودروهای داخلی متمایز می‌کند.

علاوه‌براین، ساینا از تجهیزاتی نظیر فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBD، دوربین دنده عقب و سنسور پارک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کامپیوتر سفری برخوردار است؛ البته این مدل تجهیزات مخصوص خودرو ساینا SX هستند. چراکه در تیپ EX این خودرو، امکانات اضافه‌تری مانند رینگ‌های آلومینیومی، تریم داخلی چرمی و مانیتور لمسی نیز به چشم می‌خورند. پس، می‌توان گفت ساینا با کمک چنین تجهیزاتی به‌خوبی نیازهای پایه مصرف‌کنندگان برای تجربه رانندگی ایمن و راحت برآورده می‌کند. شرایط فروش اقساطی ساینا تحویل فوری فرصت مناسبی برای متقاضیان است تا از طریق آن، خودروی ساینا را با اقساط بلندمدت خریداری کنند.

۳- پژو پارس xu7p؛ دوگانه‌سوز محبوب خانواده‌های ایرانی

پژو پارس xu7p بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ طراحی و تولید می‌شود. همچنین هنگام رانندگی، پیشرانه ۱.۵ لیتری متصل به یک گیربکس ۵ سرعته دنده‌ای پژو پارس xu7p، عملکرد و هندلینگ قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید لذت رانندگی با بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخل را تجربه کنید، شرکت در طرح ثبت نام پژو پارس xu7p را توصیه می‌کنیم. چراکه در این طرح، شرایط ویژه‌ای برای متقاضیان در نظر گرفته شده است و امکان خرید پژو پارس xu7p با قیمتی مناسب را برای شما فراهم می‌کند.

مصرف سوخت پیشرانه پژو پارس xu7p دوگانه‌سوز در حالت گازسوز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ مترمکعب است. با این میزان مصرف سوخت قرار گرفتن پژو پارس xu7p در لیست بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخل چندان غیرمنطقی نیست. از جمله امکانات و تجهیزات پژو پارس xu7p می‌توان به سیستم ترمز ABS و EBD، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، قفل مرکزی با ریموت، ایموبلایزر و آینه‌های جانبی برقی راهنمادار اشاره کرد.

۴- تیبا؛ بهترین خودرو دوگانه‌سوز، اقتصادی و دوستدار محیط زیست

تیبا میان مصرف‌کنندگان ایرانی نامی آشنا به‌عنوان بهترین خودرو دوگانه‌سوز اقتصادی و دوستدار محیط زیست است. همچنین این خودرو با مصرف سوخت کم و قیمت مناسب، در کنار برخورداری از امکانات رفاهی قابل‌قبول، برای خانواده‌هایی که به‌دنبال خودرویی اقتصادی هستند، انتخابی ایده‌آل خواهد بود. علاوه‌بر این، مصرف سوخت تیبا در حالت گازسوز در جاده بین ۸ تا ۱۰ مترمکعب به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر متغیر است؛ درحالی‌که در مسیرهای شهری، مصرف سوخت این خودرو در حالت گازسوز تا ۶ مترمکعب به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

البته عوامل مختلفی مانند سلامت موتور و عملکرد مطلوب سیستم سوخت‌رسانی در میزان مصرف سوخت تیبا نقش دارند؛ بنابراین اگر نقص یا مشکلی در موتور تیبا وجود داشته باشد، روی میزان مصرف سوخت این خودرو تاثیر می‌گذارد.

۵- پژو ۴۰۵؛ خودروی دوگانه‌سوز بی‌رقیب در میان سایر رقبای هم‌رده

عواملی مختلفی مانند استهلاک پایین، قیمت مناسب و مصرف سوخت ناچیز در تبدیل شدن پژو ۴۰۵ به‌عنوان بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخل نقش دارند. مصرف سوخت پژو ۴۰۵ مجهز به موتور XU7 در حالت گازسوز حدود ۸ مترمکعب است، درحالی‌که پژو ۴۰۵ با موتور TU5 در حالت گازسوز، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۵ مترمکعب گاز مصرف می‌کند؛ البته برای کاهش مصرف سوخت این خودرو، رعایت نکات زیر بسیار کمک‌کننده خواهد بود:

  • رانندگی با دور موتور مناسب

  • انجام منظم سرویس‌های دوره‌ای منظم

  • رانندگی با سرعت و شتاب ملایم

برای مثال، با انجام منظم سرویس‌های دوره‌ای، وضعیت سلامت سیستم سوخت‌رسانی و به‌ویژه موتور پژو ۴۰۵ موردبررسی قرار می‌گیرد؛ به‌ همین دلیل اگر نقص یا مشکلی در هریک از این بخش‌ها وجود داشته باشد، به لطف این سرویس‌ها شناسایی می‌شوند و به‌منظور کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد خودرو برطرف خواهند شد.

۵ خودروی دوگانه‌سوز محبوب بازار برای انتخاب کم‌مصرف‌ترین گزینه‌ها

درنهایت باید بگوییم این شما هستید که باید براساس نیاز و سلیقه مناسب‌ترین خودروی دوگانه‌سوز را انتخاب کنید. بااین‌حال، در این مطلب، به بررسی و مقایسه ۵ خودرو دوگانه‌سوز محبوب بازار ایران مانند ساینا، تیبا، سمند سورن پلاس و پژو پارس xu7p پرداختیم. همچنین در مورد ویژگی‌ها و مشخصات هریک از این خودروها، توضیحاتی به شما ارائه دادیم تا به کمک اطلاعات این مطلب، برای انتخاب بهترین خودرو دوگانه‌سوز داخل با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید. علاوه‌بر این، هنگام خرید به شرایط فروش ویژه انواع ماشین‌ها به‌خصوص خودروهای دوگانه‌سوز توجه کنید. چراکه از طریق این طرح‌ها، امکان خرید خودرو با قیمت مناسب برای متقاضیان فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۶۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان