//
کدخبر: ۳۶۴۹۱۰ //

۵ نکته مهم برای سفید کردن دندان‌ها

اگر می خواهید دندان‌های سفیدی داشته باشید بایستی این 5 نکته را رعایت کنید.

5 نکته مهم برای سفید کردن دندان‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

گذشت زمان، رژیم غذایی، بی‌توجهی به بهداشت و عادات خاصی مانند سیگار کشیدن همگی می‌توانند دندان‌ها را لکه دار کنند.

برای مقابله با این اثرات و نشان دادن لبخندی زیباتر، سفید کردن دندان جایگزینی است که به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال، بسیار مهم است که به درستی انجام شود.

این روش ها اغلب به صورت حرفه ای در مطب دندانپزشک یا در منزل و زیر نظر دندانپزشک انجام می شود. با این حال، روش های خانگی و درمان های طبیعی نیز وجود دارد.

برای اینکه دندان های خود را سفید و براق نگه دارید، باید از آنها مراقبت کنید.

سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان روشی است که برای روشن کردن سایه های مختلف رنگ دندان استفاده می‌شود. بنابراین دندان‌ها سفیدتر، درخشان‌تر و تمیزتر به نظر می‌رسند و لبخند ظاهری جوان و سالم پیدا می‌کند.

این یک درمان مفید برای بهبود ظاهر دندان‌های لکه دار و تغییر رنگ آن‌ها است. همچنین یک جایگزین آرایشی برای کسانی است که به دنبال بهبود ظاهر دهان خود هستند.

این روش شامل قرار دادن برخی مواد شیمیایی بر روی سطوح دندان است. متداول‌ترین آنها پراکسید کاربامید و پراکسید هیدروژن هستند و بسته به روش کاربرد در غلظت‌های مختلف استفاده می شود.

برای رساندن محصول به دهان از اسپلینت‌های مخصوصی که برای هر بیمار طراحی شده است استفاده می‌شود . این از آسیب رساندن محصول به بافت های نرم حفره دهان جلوگیری می کند.

ضروری است که قبل از انجام این درمان، دندانپزشک بررسی کند که دهان شما در شرایط مطلوب قرار دارد. در صورتی که بیمار دارای حفره، ورم لثه، شکستگی، شقاق یا هر آسیب شناسی دهانی دیگری باشد، باید از قبل درمان برطرف شود.

انواع سفید کردن دندان

تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای روشن کردن دندان‌ها وجود دارد. بسته به روش انتخابی، نتایج به دست آمده، مدت زمان درمان و زمان انتظار برای مشاهده تغییرات متفاوت است. به طور خاص، آنها را می توان به چهار گروه زیر طبقه بندی کرد.

سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی

این درمان توسط دندانپزشک در مطب آنها انجام می‌شود. متخصص دندان‌ها را تمیز می‌کند و سپس ژل سفید کننده را روی سطوح دندان قرار می دهد.

ممکن است دو جلسه لازم باشد، اگرچه ممکن است تغییرات در جلسه اول مشهود باشد.

سفید کردن دندان سرپایی

دندانپزشک یک تمیز کردن دندان را انجام می‌دهد و یک اسپلینت سفارشی برای دهان بیمار می‌سازد. سپس در خانه، فرد از آن برای قرار دادن ژل سفید کننده ارائه شده توسط متخصص استفاده می کند.

روش های خانگی

محصولات سفید کننده دندان در خانه را می‌توان در داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت. انواع خاصی از خمیر دندان، شستشوی دهان، نوارهای سفید کننده و حتی قلم‌های رنگ آمیزی دندان گزینه‌های موجود هستند.

دستور العمل های خانگی و طبیعی

استفاده از فرمول‌ها و دستور العمل‌های خانگی برای سفید کردن دندان‌ها ممنوع است. اغلب، آنها استفاده از مواد ساینده (جوش شیرین، خاک رس، زغال فعال) یا اسیدی (آب مرکبات، توت فرنگی یا سرکه ) را پیشنهاد می کنند که در واقع به مینای دندان آسیب می رساند.

ماندگاری سفید کردن دندان چقدر است؟

درمان های حرفه‌ای، چه در مطب و چه در خانه، طولانی‌ترین ماندگاری را دارند. در بیماران بسیار مراقب، ماندگاری می‌تواند از 1 تا 3 سال باشد.

از طرف دیگر، روش‌های خانگی و بدون نسخه، دوام زیادی ندارند و می‌تواند باعث شود افراد از آنها بیش از حد استفاده کنند و در نهایت به دندان هایشان آسیب برساند.

همانطور که گفتیم استفاده از ساینده‌ها یا اسیدهای طبیعی مینای دندان را از بین می‌برد. این امر عاج زیرین را در معرض دید قرار می دهد و در نتیجه دندان ها زرد می شوند. بنابراین نتیجه معمولا آنطور که انتظار می رود نیست و در این صورت از بین رفتن بافت دندان غیر قابل برگشت است.

بهترین نکات برای مراقبت از دندان های خود

1. بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

2. مراقب رژیم غذایی خود باشید تا سفیدی دندان هایتان ماندگار شود.

3. استعمال دخانیات را حذف کنید.

4. مرتبا به دندانپزشک مراجعه کنید.

5. از خمیر دندان و دهانشویه مناسب استفاده کنید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان